ME/CVS en pfeiffer

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

@sunshine: tjee, bij mij echt precies t zelfde verhaal!
Duurde bij mij een jaar totdat ik, pak m beet.. 3 minuten, bij een oncoloog in nijmegen kwam die me vertelde dat t niks ernstigs/bijzonders was.
Ongeveer een half jaar later werd pfeiffer geconstateerd.
En nu, 2 jaar later dus me/cvs (welke vd 2 dan ook).
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

@renate: Het is gewoon niet normaal dat je lymfeklieren zo reageren! Dus je denkt al snel dat het iets ernstigs is en natuurlijk kan het ook ernstig zijn. Wat dingen gaan uitsluiten is zeker niet verkeerd!
Heb jij er ook veel last van? Drukkend gevoel in de keel, hoofdpijn, kaakpijn door die opgezette klieren?
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Ja dat heb ik allemaal inderdaad!
Soms heb ik helemaal geen last van de klieren en andere keren voel ik ze heel goed.
Toch blijft t heel raar allemaal.
In hoeverre heb jij er last van?
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

toevallig dat ik dit lees. Ik loop nu ook al 3 kwart jaar rond met bultjes in mijn nek en net onder mijn oor. Het begon met 1 en inmiddels zijn het er een stuk of 4/5
Ben dr wel mee naar de huisarts geweest,bloed laten prikken, alles was goed (zoals elke keer)
Als ze er over een tijdje nog zaten moest ik terugkomen.
Teruggegaan na 3 maand want ze zaten er nog steeds en inmiddels waren het er dus wat meer.
Soms zijn ze heel goed te voelen en beweegbaar, soms zijn ze bijna weg en nog maar net te voelen. Maar ze zitten er dus nog steeds...
Ik vind het erg vreemd.. maar goed de huisarts zei dat het normaal was.
Normaal vind ik het niet, ik had het eerder nooit, maja in het bloed valt ook niets te zien dus wat moet je dan..
Pfeiffer heb ik jaren geleden al gehad, daarmee is de ellende begonnen.
De bultjes zullen er wel gewoon bijhoren denk ik dan?
Gebruikersavatar
sunshine1982
Donateur
Donateur
Berichten: 395
Lid geworden op: 25 sep 2009, 14:42

Bericht door sunshine1982 »

Tsjah, of het erbij hoort... het klinkt gek maar misschien wel. Ik weet nu dat het bij me hoort en het ook niet meer weggaat!
@renate: Heb er best vaak last van. De kou doet zeer, en het drukt tegen mijn slagader, dat geeft een constant zeurend en drukkend gevoel. Als ik ziek wordt dan worden de klieren enorm dik... dan heb ik geen kaak ronding meer, maar loopt mijn kaak gelijk aan mijn nek! Dan is het wel pijnlijk, maar lijkt me logisch.
Het zal er wel bijhoren, zoals Loesje zegt!
Een vriend is iemand die naar je toe komt als anderen weggaan.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje: Ik heb juist te horen gekregen dat de dochter(17jaar) van mijn beste vriendin klierkoorts heeft.

Is er iemand die tips heeft wat ik mijn vriendin en haar dochter kan aanraden? Zou je ervoor kunnen zorgen dat dit geen ME wordt?
Ik weet wel: veel rusten, naar je lichaam luisteren, misschien kan ze nog iets anders doen?
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Karolien
Ik begrijp je grote zorgen!
Ik heb van DML ooit gehoord dat de ziekte van Pfeiffer vaak een trigger is en dat er dus een onderliggende aandoening aan ten grondslag ligt zoals lekkende darmen en al een verminderde weerstand...

Er zijn heel veel mensen die Pfeiffer krijgen maar eigenlijk geen restklachten hebben en een normaal leven hebben na de Pfeiffer
Ik snap je zorgen dus heel goed maar niet iedereen houd er gelukkig een chronische vermoeidheid en verdere ellende aan over :wink:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ karolien

berglucht al dan niet in combinatie met dennenbomen - sanatorium
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Als je het over een sanatorium hebt, dan denk ik aan tuberculose. Voor de ziekte van Pfeiffer hoef je daar toch niet voor naar toe?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voor de verplichte rust is het een aanrader want pubers luisteren vaak te weinig naar hun lichaam. Ze ontdekken het vaak nog maar net.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Voor een verplichte rust zou ik er ook wel heen willen, maar dat gaat mij (weer) geld kosten vrees ik
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

In België bestaat dat niet volgens dat ik weet. Mijn familie heeft zich suf gezocht om opvang voor me te regelen indertijd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Vroeger bestond dat wel, want ik heb eens een vrouw geweten die 2 weken in slaap gehouden werd. Dat was iemand die overspannen was, en die had dat tegen mijn ouders verteld, dat als het niet meer ging, dan ging die een 2-tal weken binnen in de kliniek en dan deden ze die in slaap voor enkele weken.
Raar, he.

Maar dat is nog wel iets anders danw at jij bedoelt, he, gewoon binnen gaan omdat je daar niks kan doen, en je wel moet rusten.

Ik geloof wel niet dat mijn vriendin dat gaat doen en dat ze de ernst ervan inziet.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik vind de reacties een beetje overdreven als ik heel eerlijk mag zijn?
Er zijn zoveel mensen en vooral pubers die Pfeiffer hebben...het is en blijft een rotziekte en heel ellendig maar je kunt er toch niet zo heel veel aan doen dan goed rusten????
Ik heb het ook als puber gehad en was zo moe ik bleef wel liggen was tot niets in staat heb ook mijn studie ff moeten onderbreken....
Ik wil niemand kwetsen maar dit is mijn mening :wink:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Niessie,

Als je ME kan voorkomen, door nu iets te ondernemen????
Het is wel een heel leven dat er vanaf hangt, he.
Misschien had jij het ook kunnen voorkomen als je het geweten had op de moment dat je Pfeiffer kreeg, zou je dat dan niet gedaan hebben ipv je hele leven ellende?

Ik weet helemaal niet of het te voorkomen is, maar de ziekte achteraf is wel heftig genoeg om te vragen, vind ik.
Plaats reactie