Ontstoken kaakzenuw, tandpijn, tandvleesontsteking?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

echt typisch nederland marion
een operatie is veel duurder
dan een gehoorapparaat, ik hoop dat het nu wat langer
goed blijft na de operatie ,al die operaties is niks voor ons m,e patienten wat een stommiteit toch hier, ik kan mij daar echt kwaad om maken
succes en sterkte
liefs alie xxx
Gittje
Beginner

Ontstoken kaakzenuw en tandpijn iemand ervaring mee?

Bericht door Gittje »

mamalou schreef:mijn vraag is nu of er nog mensen zijn met cvs die zo sukkelen met hun gebit?
Ja hoor, naast mijn wijsheidstanden ben ik op m'n vijftigste al vijf extra tanden kwijt. De laatste vrijdag jl. De snerpende pijn blijft voortduren & m'n kaak begint te zwellen, wat maakt dat ik aan één kant met een "pisoogje" zit. Vandaag dus een antibioticakuur aangevat voor 5 dagen. Om te darmen te sparen, combineer ik het met het nemen van biotherapeutisch middel.
mamalou schreef:Ik vroeg de tandarts hoe ik hier nu weer aan kom, en daar kon of durfde hij niet op antwoorden (hij weet van mijn cvs), eerder heeft ie wel al gezegd dat mijn tandproblemen met cvs kunnen te maken hebben.
Dat wist ik niet. Weer iets bijgeleerd en vooral eindelijk een uitleg waarom ik zo sukkel met m'n tanden.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Volgens mijn homeop.arts zijn me/cvs patienten erg gevoelig voor allerlei ontstekingen.

Vervelend voor je, lijkt me heel pijnlijk.
Succes met de antibiothica..
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Truus, dat denk ik ook, dus ook voor chronische tandvleesontstekingen, zoals ik al 4 jaar last van heb op dezelfde plek in mij gebit.
Plotselinge en onverklaarbare arm en voetonstekingen krijg ik ook, net als chronische voetschimmel.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
carlientje
Beginner

Bericht door carlientje »

Heb weer eens een zenuwontsteking, ben al 11 kiezen kwijt door ontstekingen, en na zenuwbehandelingen stort de kiez na een jaar alsnog in en breekt hij helemaal af, had net een gebitje boven met vijf kiezen en nu
is de tand waar het bitje aan hangt ontstoken.
Ik wordt er moedeloos van ik sukkel al jaren met mijn gebit en lees hier nu dat het toch wel vaker voorkomt met CVS, al eens aan de tandarts vragen.
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Mijn dochter heeft een ontstoken kaak die maar niet overgaat.
Morgen weer naar de tandarts.

Sterkte van Flos
Hope
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ja hoor,

De lijn zet zich voort.

Als onderdeel van het verteringsstelsel hoort de mond daar ook bij. En mijn zoon heeft net van de mondhygienist nader onderzoek op Parodontieel gebied voorgesteld i.v.m. zijn "parodontiumstatus", dus hoe erg zijn tandvlees ontsteking is, ws samenhangend met slecht immuunsysteem. Of juist getriggerd door de antivirale middelen en AB die hij heeft geslikt.

Gaat 1.165 euro kosten en zeer regelmatige controle daarop. Tanden op zich zijn prima, maar daaronder, he, daar is het verrot, net als de rest van zijn lichaam.

Ik hoop a/d andere kant dat d.m.v. of via deze diagnose misschien eens serieuzer naar zijn ziekte gekeken kan worden door andere, echte artsen?

We werden net terug gebeld en volgende week vraag ik de tandarts zelf nog ff verder bij mijn eigen controle hierover. En morgen bel ik mijn zorgverzekeraar of in mijn polis staat dat dit vergoed gaat worden. Doen ze moeilijk, dan schakel ik de huisarts in, was het advies v/d mondhygienist die wel vaker HIV en andere immuun gestoorden behandelt.

Het houdt nooit op, he, die rot ziekte? Hopelijk slepen ze inderdaad binnenkort eindelijk ME op de Borst-lijst.

P.S. Hij heeft nooit kiespijnklachten gehad, wel kaakholtklachten; dus misschien dat het weerpijn is van tandvleesontsteking?
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

ik zit sinds een half jaar steeds met kiespijn. de tandarts heeft al veel zenuwbehandelingen gedaan, bijna alle kiezen, omdat de pijn bleef is er twee maanden geleden een kies getrokken, maar soms heb ik op die plek nog steeds pijn, ook aan de andere kant heb ik de laatste maanden erg veel kiespijn gehad wat nu in een zeurende pijn is overgegaan. het lijkt ook net of er een grote blaar in het gehemelte zit, maar en de tandarts en de kaakchirurg zien daar niets van, nu heb ik vanmorgen een wortelpunt laten verwijderen, maar hij kan niet zeggen of dat de goeie is, ik word hier allemaal erg moedeloos van, weet iemand raad of zijn er misschien bepaalde vitaminen die zouden kunnen helpen
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

http://www.nu.nl/gezondheid/2772780/mon ... iekte.html

Mondbacterie (Streptococcus) veroorzaakt hartziekte, aangezien ME-patienten meer dan gezonde mensen last hebben van mondinfecties, m.i. interessant!
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.

LyME en co's INFO-topic!
ben79
Gevorderd lid

Bericht door ben79 »

Ik had een paar weken terug ook last van een tandvleesontsteking.
Ik had dit vroeger ook al eens gehad op dezelfde plaats, waar ik telkens antibiotica moest voor nemen.
Toen heeft de tandarts de zenuw verwijdert, en een paar jaar nadien had ik het terug op dezelfde plaats,wat normaal niet mogelijk is (behalve als je cvs/me hebt natuurlijk)
Gelukkig is het nu terug wat beter.
Dus het is een typische cvs/me klacht me dunkt
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

@Ben,

Ik heb op precies 1 plek in mijn mond een chronische tandvleesontsteking, die precies begonnen na een infectie elders in mijn lichaam, de tandarts kan niks vinden..

Ben ook erg bang voor mijn hart aangezien hartfalen dikwijls voorkomt als doodsoorzaak bij ME.

Hartritmestoornissen heb ik al regelmatig.

LyME en co's INFO-topic!
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door memsi »

De eerste vraag die DML ooit aan mij vroeg was of ik dikwijls ontstoken en bloedend tandvlees had .
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Pff, ik heb altijd ontstoken tandvlees wat ik ook doe en zeer gevoelige tanden. Altijd mezelf dingen verweten.
ben79
Gevorderd lid

Bericht door ben79 »

Ik begrijp wat je bedoelt VGZM,ik denk dat iedereen wel ergens schrik voor heeft bij ME.
En het ergste is dat ze telkens niks vinden als je ergens klachten over hebt,dan word je nog bekeken alsof je je het inbeeld.
verlorengezondheidman schreef:@Ben,

Ik heb op precies 1 plek in mijn mond een chronische tandvleesontsteking, die precies begonnen na een infectie elders in mijn lichaam, de tandarts kan niks vinden..

Ben ook erg bang voor mijn hart aangezien hartfalen dikwijls voorkomt als doodsoorzaak bij ME.

Hartritmestoornissen heb ik al regelmatig.
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

VGM, je zit ook wel erg te fixeren op doodgaan door ME. Dan is het geen wonder dat je overal vooraankondigingen in ziet.
Plaats reactie