Slapen jullie ook s´middags?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik doe kleine rustpauze,s inlassen soms val ik in slaap
maar ook ik word nooit uitgerustwakker die moeheidblijft
Peet
Beginner

Bericht door Peet »

Nee idd, ik word 's morgens wakker met het gevoel alsof ik een week niet geslapen heb, terwijl ik de hele nacht praktisch in coma heb gelegen!!! Dit gevoel verdwijnt ook niet gedurende dag, maar wordt alleen maar erger...
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Marrion
Beginner

Bericht door Marrion »

Ik val vaak in slaap overdag, hele korte hazeslaapjes. Voel me echter nooit uitgerust, ook niet na de nachtelijke rust. Ik slaap al 2 1/2 jaar maar tot een uur of half 4 en daarna is het op. Ik zelf ben bang dat de dagelijkse dutjes niet echt bijdragen aan mijn nachtelijke rust, maar soms kan ik er gewoon niet tegen opboksen.

Groetjes,
Marrion.
Een wijze uil is ook ooit als uilskuiken geboren.
gevoelig8
Beginner

Bericht door gevoelig8 »

hallo allemaal
ik rust vooral overdag ben gemiddeld 3 a 4 uur actief en ben wakker vanaf 11 uur of 12 uur tot
10 uur half 11. ik slaap slecht ben altijd om de 2 uur wakker.
overdag kan ik alleen rusten. soms val ik in slaap maar ben te gevoelig voor licht en geluid om te kunnen slapen. soms val ik voor paar min (in slaap) op de stoel of bank.
vroeger sliep ik hele dag dat vond ik zo erg dat ik niet meer overdag mijn bed in wil gaan ik vind 12 tot 13 uur slaap genoeg al denkt mijn lichaam daar soms anders over.
liefs gevoelig8
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Hoi allemaal, ben weer ff terug van weggeweest, probeer niet meer te komen, anders ben ik er teveel mee bezig, maar ik wil zeggen dat ik nu sinds een paar maanden melatonine gebruik, een lichaamseigen stof die niet verslavend is, en het duurde een hele tijd voor het effect er was, maar nu neem ik ze elke avond en merk echt duidelijk verschil, slaap makkelijk in nu, echt heel erg fijn!! Vind het nu ook niet meer zo'n drama om naar bed te gaan, omdat ik altijd opzag tegen uren wakker liggen. Het helpt niks met doorslapen, maar dat ik inslaap zonder problemen is echt een verbetering. Dus voor de slechte inslapers een tip. Je kan het gewoon zelf bij de apotheek halen, hoewel sommige wel een verwijzing vragen, maar dat is niet bij elke apotheek. En ontopic: doordat ik nog steeds niet doorslaap omdat ik rond 5 uur altijd moet plassen en daarna niet meer in slaap kom, heb ik eigenlijk wel middagdutjes nodig, ik probeer van niet, maar meestal moet het wel ff. Het gekke is dat ik smiddags wel zonder pillen slaap en meestal ook wel snel. Was dat savonds ook maar..
groetjes meral
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Ja iedereen met een slechte nachtrust moet eigenlijk die melatonine kuur proberen, van dr. Heukelom, ME poli, gelderse vallei ziekenhuis. iedere dag 19:00, 5mg melatonine innemen. Bij mij hielp dat geweldig met nachtrustverbetering.
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
Unicorn
Beginner

Bericht door Unicorn »

Ik slaap , wanneer ik KAN slapen. Je weet bij mij nooit wanneer het erger word. Soms lig ik de hele nacht wakker van de pijn. Val tegen de ochtend inslaap, en slaap dan tot ver in de middag. Sta dan even op maar ben sowieso kapot. En moet oppassen dat ik niet teveel doe want dan worden alle klachten erger en kan ik vervolgens helemaal niets meer. Even boodschappen doen is al hel. En moet ik lang van bijkomen en pray to God that I mke it back home. Moet echt opletten met lopen ook. En als ik uberhaupt slaap word ik inderdaad ook veel tussendoor wakker. Soms kan ik dan weer even verder slapen soms lig ik uren wakker.
Stay strong! You can do it!
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

Ik heb ook gemerkt, zo is het bij mij, dat de pijn erger is als ik het te heet heb, zelfde als heet bad/douche of bijv sauna, heb ik dat ook in bed, dan wordt ik wakker, heel heet en dan heb ik veel pijn in mijn armen en benen, maar als ik zorg dat ik afkoel, door bijv even 10 op mijn balkon te gaan zitten dan neemt het af en kan ik weer terug naar bed en weer slapen. Helpt bij mij
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Tip:
S'avonds geen koolzuurhoudende dranken drinken.
Sowieso proberen te verminderen.
Je hele immuunsysteem slaat op hol.

Zorgen dat je na 20.00 u rust neemt.

En amytripteline helpt tegen pijn en om in slaap te vallen.
10 of 20 mg.
Laatst gewijzigd door Melanie op 04 okt 2008, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Bij mij hielp goedenachtrustthee.
Na maanden slecht slapen heb ik dit geprobeerd want ik wilde echt niet aan de slaapmedicatie.
Dit helpt mij goed,sindsdien slaap ik de meeste nachten 6 tot 7 uur.
mamalou
Beginner

Bericht door mamalou »

Ik MOET echt slapen overdag, ik vindt dit heel vervelend, want ik wil zo graag zoveel doen en de dag is al zo kort, maar anders mogen ze mij echt bijeen vegen. Soms krijg ik dan vervelende toestanden, zoals gisterenmiddag toen er bezoek was en ik me echt niet meer kon rechthouden, eerst durfde ik niet te zeggen dat ik wou slapen (dat is toch onbeleefd!) maar toen ik het niet meer hield moest ik weer alles gaan uitleggen. Daarna ben ik wel nog eventjes naar de kermis kunnen gaan met mijn dochtertje.

Volgens mijn therapeut is het beter om kortere slaapje van ongeveer 3 kwartier te houden dan lang te slapen overdag omdat je dan roofbouw zou plegen op je nachtrust. Ook zou het volgens hem beter zijn te slapen voordat ik helemaal moe ben, maar dan lig ik maar te draaien in mijn bed. soms leg ik me dan ook wat voor de tv te rusten en val zo wel eventjes in slaap.
Als ik smiddags heel moe ben heb ik het ook vreselijk koud en lijkt nieks te helpen tegen die kou en dan verergert de spierpijn weer...
Ik probeer me ook vaak te verzetten tegen die vermoeidheid, als ik eens een dagje ergens naartoe wil gaan met een vriendin of mijn gezin, de dag nadien moet ik het dan wel bekopen en moet ik de hele dag in bed blijven met nog meer pijn,
ook heb ik me soms al ergens op een bankje in het park neergelegd als een clochard als het niet
meer gaat, best wel genant (ook voor mijn gezelschap) maar het kan helpen...

Met de medicatie die ik nu krijg lukt het wel om snachts meestal door te slapen, maar na een dag zonder slapen overdag gaat dit moeilijker en lig ik vaak te woelen, meestal wordt ik dan zo rond 3 uur snachts wakker en val ik pas om 6 uur terug in slaap. Ik moet om zeven uur opstaan om mijn dochtertje te helpen met aankleden en boterhammen smeren enzo, dus dat is heel vervelnd.
neeltje4
Actief lid

Bericht door neeltje4 »

Ik merk ook als ik niet slaap tijdens de dag, ik nog meer oververmoeid ben en ik 's nachts heel erg slacht slaap, veel wakker liggen, niet diep slapen.
Plaats reactie