Fietsproef CFS Research Centre Amsterdam
Moderator: Moderators
Ik heb de fietstest in Amsterdam gedaan. 1 test.
Resultaat was een licht verlaagde anaerobedrempel en peak VO2.
Hoe berekenen jullie die percentages?
Ik heb trouwens absoluut last van terugval na inspanning. Dus ik had graag een 2e fietstest gehad. Maar dat doen ze blijkbaar niet meer.
Resultaat was een licht verlaagde anaerobedrempel en peak VO2.
Hoe berekenen jullie die percentages?
Ik heb trouwens absoluut last van terugval na inspanning. Dus ik had graag een 2e fietstest gehad. Maar dat doen ze blijkbaar niet meer.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Absence of proof is not proof of absence
Absence of proof is not proof of absence
Bij andere ziekenhuizen, kjken ze naar de hartslag en longinhoud, dus deze atrts in Groningen snapt niks van anaerobe drempels en V2o peak. Omdat in het CVS centrum er specifiek gekeken word naar wat er gebeurd bij totale inspanning door de fysioloof dr. Vermeulen
Adeiseer je arts om naar Dr vermeulen te bellen, die kan toch alles mondeling toelichten. Vaak bij de normale fietstesten komt er niet veel bijzonders uit.
Adeiseer je arts om naar Dr vermeulen te bellen, die kan toch alles mondeling toelichten. Vaak bij de normale fietstesten komt er niet veel bijzonders uit.
- Zuiderzon
- Site Admin
- Contacteer:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-434.html
Daar vind je een tabel met VO2-max waarden en wat uitleg.

Meer info over inspanningscapaciteit bij ME.
Enerzijds heb je waardes uitgedrukt in ml/min/kg en anderzijds een procentuele waarde. De tabel hierboven is in ml/min/kg.
RQ (respiratoir quotiënt) = 1 -> grens aeroob - anaeroob.
Voel vrij om een nieuw topic te openen om te peilen naar iedereen zijn VO2-max.
Daar vind je een tabel met VO2-max waarden en wat uitleg.

Meer info over inspanningscapaciteit bij ME.
Enerzijds heb je waardes uitgedrukt in ml/min/kg en anderzijds een procentuele waarde. De tabel hierboven is in ml/min/kg.
RQ (respiratoir quotiënt) = 1 -> grens aeroob - anaeroob.
Voel vrij om een nieuw topic te openen om te peilen naar iedereen zijn VO2-max.
Hoop doet leven!
Had jij ook dat je dat metertje na een paar minuten niet meer naar 60 te krijgen was? :p
Vermeulen zei vlak daarna:Nou, de benen werkten niet meer mee he?
Verder zei hij dus alleen dat het matig was maar aan zn gezicht te zien leek het er minder dan matig uit te zien :s
Afwachten dan maar.
Bij de kanteltafel test dacht die vrouw dat ik tegen de vlakte zou gaan...
Is voor mij iig de 1e test waar IETS te zien was.
Ohja, na afloop van de fietstest werd er nog bloed afgenomen, had iets met de spieren te maken.
Vermeulen zei vlak daarna:Nou, de benen werkten niet meer mee he?
Verder zei hij dus alleen dat het matig was maar aan zn gezicht te zien leek het er minder dan matig uit te zien :s
Afwachten dan maar.
Bij de kanteltafel test dacht die vrouw dat ik tegen de vlakte zou gaan...
Is voor mij iig de 1e test waar IETS te zien was.
Ohja, na afloop van de fietstest werd er nog bloed afgenomen, had iets met de spieren te maken.
Ik heb (helaas) geen bloedonderzoek gehad. Zou dat eigenlijk wel graag willen. Heb vroeger alleen wat simpel bloedonderzoek gehad bij HA. Maar als hij het nodig vindt zal hij het wel gedaan hebben, toch?
Bij mij op de uitslag staat geloof ik wel: getsopt door uitputting beenspieren of zoiets, zou ik even na moeten kijken.
Bij mij was het bij de kanteltafel dat ik me ook niet heel fijn voelde, maar bleek bij mij dat mijn bloeddruk behoorlijk gestegen was...
Zijn er hier meer die bloedonderzoek door Vermeulen hebben gehad, en waarop dan?
Bij mij op de uitslag staat geloof ik wel: getsopt door uitputting beenspieren of zoiets, zou ik even na moeten kijken.
Bij mij was het bij de kanteltafel dat ik me ook niet heel fijn voelde, maar bleek bij mij dat mijn bloeddruk behoorlijk gestegen was...
Zijn er hier meer die bloedonderzoek door Vermeulen hebben gehad, en waarop dan?
Ja dan zou hij dat wel gedaan hebben denk ik.
Ik had al een hele lijst opgestuurd met bloeduitslagen via dr. Meijer maar blijkbaar wilde hij nog 3 andere dingen testen.
Vermeulen zei in het eerste gesprek wel dat hij sinds kort ook iedereen op vitamine D wil laten testen omdat daar mogelijk ook het 1 en ander aan te zien is.
Met de kanteltafeltest had ik precies hetzelfde, hoge bloeddruk en hartslag dacht ik.
Heb jij nu officieel een diagnose gekregen dan?
Vroeg dat nl. aan dr. Visser maar die vertelde een heel verhaal maar geen duidelijke ja of nee :p
Ik had al een hele lijst opgestuurd met bloeduitslagen via dr. Meijer maar blijkbaar wilde hij nog 3 andere dingen testen.
Vermeulen zei in het eerste gesprek wel dat hij sinds kort ook iedereen op vitamine D wil laten testen omdat daar mogelijk ook het 1 en ander aan te zien is.
Met de kanteltafeltest had ik precies hetzelfde, hoge bloeddruk en hartslag dacht ik.
Heb jij nu officieel een diagnose gekregen dan?
Vroeg dat nl. aan dr. Visser maar die vertelde een heel verhaal maar geen duidelijke ja of nee :p
Ok zal toch nog eens navragen voor bloedonderzoek.
Ik heb ook erg snelle hartslag en overslagen. Daarom toen ook via Visser, holteronderzoek en 24 uur bloeddrukmeting gehad.
Daaruit bleek inderdaad, erg snelle hartslag, behoorlijke overslagen. Toen een echo gehad en daaruit bleek een lekje. Maar die was op de 1e echo dat ik daar kwam niet te zien dus heb nu weer echo op 9-9.
Op mijn uitslagen staat wel: diagnose chronisch vermoeidhssyndroom geloof. Maar of dat officieel is weet ik eigenlijk niet. Zal die papieren eens opzoeken.
Ik heb ook erg snelle hartslag en overslagen. Daarom toen ook via Visser, holteronderzoek en 24 uur bloeddrukmeting gehad.
Daaruit bleek inderdaad, erg snelle hartslag, behoorlijke overslagen. Toen een echo gehad en daaruit bleek een lekje. Maar die was op de 1e echo dat ik daar kwam niet te zien dus heb nu weer echo op 9-9.
Op mijn uitslagen staat wel: diagnose chronisch vermoeidhssyndroom geloof. Maar of dat officieel is weet ik eigenlijk niet. Zal die papieren eens opzoeken.