Twee kuren verder. De eene met meer succes dan de andere.
De eerste diende grotendeels als stimulering van de lever (sulphur). Hier reageerde ik al na 2-3 dagen behoorlijk hevig op door felle krampen (ontgifting van de lever). Op zich geen slecht teken, ook omdat dit vrij snel weer stabiliseerde, maar naar mate de kuur vorderde ging ik er op achteruit. Meer reactie dan mijn lichaam kon dragen. Niet meer voldoende bewegen voor mijn rug/nek tijdens de sneeuwperiode en wat zondigen met voeding tijdens de eindejaarsfeesten zullen hier ook wel een groot aandeel in hbb gehad...
Toen ik na een maand terug op consultatie moest dus een eerste stevige terugval. Is de keuze gemaakt om op andere vlakken in te werken en vooral in minder zware dosissen. Twee weken kuur (kali phos.), een week stoppen en weer 2 weken kuur om zwaardere reacties te vermijden.
Na de eerste twee weken weer een forse vooruitgang. Hartsnelheid zwakt af, meer helder, niet meer zwaar ademen, geen keelpijn, minder slaap nodig, geen oorsuizen meer, 's nachts niet meer ijskoud, overdag niet meer gloeien,... Vooruitgang die tijdens de week stoppen na een dag of 4 weer stilaan als sneeuw voor de zon begon te verdwijnen. Wel allemaal minder extreem. Sinds donderdag terug gestart voor 2 weken. Nu is natuurlijk de vraag, gaat het weer beteren? Zo ja, zit ik op het juiste spoor. Indien niet, heb ik een probleem.
Ondertussen helemaal gestopt met de AD. Het laatste spoor van de onkunde van vroegere dokters is hiermee uitgewist.
Spijtig genoeg niet veel vooruitgang met de rug, blijft 1 vd grootste problemen. Wervels komen wel niet meer vast te zitten, het is puur het spierweefsel, wat op zich wel een verbetering is. Alleen merk ik bitter weinig verschil tussen een geblokkeerde wervel of ontstoken spieren..
Spijsvertering gaat er wel nog verder op vooruit. Fructose getest: niets opgeblazen meer, wel wat meer misselijk. Histamine getest: geen reactie, al moet ik nog op hoeveelheden letten. Frietjes getest omdat ik hevig reageerde op veel vet: geen snelle krampen meer, wel een dag verstoorde stoelgang. Darmen en lever lijken zich wat te herstellen... Het is fijn terug wat meer gevarieerd te kunnen eten.