Nou, dit keer moet ik het maar eens zeggen. Het was me al eerder opgevallen: MacM is de scherpste gebruiker van dit forum.
Een vraag: wat zijn je intresses, hobbies, of wat heb je gestudeerd?
Daniel
Kinderen hebben absoluut vet nodig. Volwassenen kunnen met minder, maar het is vooral belangrijk dat je de juiste vetten eet: dus onverzadigd en omega3-vetten zoals visolie of lijnzaadolie.
Heeft je dochtertje een ziekte dat ze een slechte gezondheid heeft?
Daniel schreef:Nou, dit keer moet ik het maar eens zeggen. Het was me al eerder opgevallen: MacM is de scherpste gebruiker van dit forum.
Een vraag: wat zijn je intresses, hobbies, of wat heb je gestudeerd?
Daniel
Hihi, dank je wel. Ik zal je wel een PB'tje sturen.
@shavonne
Ik begrijp de situatie. Beter dat je het goede voorbeel laat zien aan je dochter. Maar je zegt dat je sterft van vasten, dat is niet waar. Ik zei namelijk PRECIES hetzelfde.
Nog iets tegen honger (wat MacM -natuurlijk wie anders- al zei) meer proteines. Dus elke dag eieren eten, dat helpt bij mij ook. Twee eieren elke morgen. Misschien een is dit een goed idee voor Sunny en de rest?
-Daniel-
Iedere ochtend 2 eieren Ik zou het kunnen proberen, maar mijn darmen reageren wel eens op een ei, ik krijg dan last van winderigheid Hoe zal dat gaan bij 14 eieren per week
Maar liever een ei in de ochtend dan yoghurt voor mij, geloof ik
@Macm: mijn dochtertje heeft een chronisch darmprobleem, wat weten ze tot nu toe nog niet. Ze kan heel moeilijk ontlasting maken, daarvoor krijgt ze 2 maals een poedertje om de ontlasting zachter te maken, anders krijgt ze het er echt niet uit en nog gaan er zo'n 4 dagen overheen. Ze is met meerdere onderzoeken op Hirschprung getest, maar dat bleek het toch niet te zijn. Ze had al een laag geboortegewicht en ze blijft gewoon minnetjes. Ik vermoed, doordat haar darmpjes vol raken, ze minder eetlust heeft. Vetten zijn zowiso bij haar heel belangrijk, voor gewicht, ontlasting, groei en ontwikkeling, maar van dit laatste heeft ze echt geen last hoor!!! Het is een wijsneus!!
@Daniel: Elke dag 2 eieren, is wel lekker, maar toch best slecht voor je cholesterol?
Nee, ik heb dat niet. Aan een kant wel gelukkig.
Ik heb juist helemaal geen trek.
Het warme eten staat me gewoon tegen, als het aan mij lag at ik alleen nog brood.
Weet best dat dat niet goed is natuurlijk.
Schildklier is goed.
Het blijkt wel, dat ouderen minder nodig hebben, net zoals eigenlijk minder slaap. Maar dat hebben wel eigenlijk juist wel allemaal nodig, bedoel meer slaap!
@Shavonne
Ik denk dat het met cholesterol allemaal wel meevalt. Als het een probleem is, dan kan je altijd het eigeel van je tweede ei niet opeten. Dan consumeer je de helft minder aan cholesterol.
Groet,
Daniel
Shavonne schreef:Elke dag 2 eieren, is wel lekker, maar toch best slecht voor je cholesterol?
Dit is inmiddels al achterhaald. Het cholesterol in voeding draagt vrijwel niet bij aan een verhoogd cholesterolgehalte in het lichaam. Verzadigde vetten doen dat wel. Een verhoogd cholesterolgehalte kan ook erfelijk zijn of komen door veel kopjes ongefilterde koffie te drinken.
Ik zelf eet ook veel gekookte eieren, maar af en toe komen ze echt mijn neus uit...
Als je een filter gebruikt wel. Je hebt ook cafetierres (ofzoiets) waarbij de koffie niet door een filter gaat. De cholesterolverhogende stofjes blijven zo in de koffie zitten.
Ik gebruik altijd een papieren filter dus dat is dan wel oke.
Mijn cholesterol is nl te hoog maar met medicijnen onder controle, maar ik heb het idee dat die medicijnen de ME/CVS beïnvloeden en niet in de gunstige zin.