slapende ledematen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Sam, heb ik inderdaad ook, gevoelsstoornissen, vooral in tenen en vingers, heel raar. Idd. vaak s'nachts. Last van kramp is hier ook erg bekend, eigenlijk over het hele lichaam last van, ook s'nachts en als ik probeer te gaan slapen.
Ik heb het vandaag met de natuurarts over de slapende benen gehad, hij schrok er behoorlijk van en vond dit niet normaal, vooral als dit s'nachts gebeurd, terwijl de benen normaal liggen en rusten. Blijkbaar wordt dan blijkbaar toch een bloedvat afgeknelt, beetje akelig vind ik. Hij vroeg of het hart en vaat ziekten in de familie voorkomen en dat is idd. zo, mijn moeder heeft erge slechte bloedvaten, flink spataders en mijn vader heeft al meerdere hartinfarcten gehad, vrij jong, hij was toen nog net geen 50. Dus ik vind de angst best rieël, als mijn been niet wil wakker worden en dat meerdere malen in één nacht.
De arts adviseerde me om zo'n kussen te kopen, om tussen de benen te leggen bij slapen. Ik vraag verder de h.a. denk ik om raad.
danielle
Beginner

Slapend gevoel onderbeen

Bericht door danielle »

samengevoegd - mod

Weet niet of hier al n topic over is,heb gezocht maar kon niks vinden...
Wil graag weten of dit probleem bekend is bij jullie.
Het gevoel begint in mijn voet en trekt door in heel mijn onderbeen,kan dan ook heel moeilijk lopen.
Het tintelt helemaal,slapend gevoel.
Is volgens mij geen restless legs :?
Ben daar n tijd terug voor naar de harts geweest en toen ben ik getest op cholesterol en suiker maar kwam niks uit.
Vind het een eng gevoel.
danielle
Beginner

Bericht door danielle »

Sorry is al wel n topic zie ik nu,slapende ledematen :oops:
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

ik herken alles dat in dit topic besproken wordt en kan echt aanraden BSR te overwegen. Nee, geen verkooppraatje, maar iets waar ik heel veel baat bij heb gehad en dezelfde klachten als die jullie allemaal beschrijven hebben kunnen verhelpen. Alleen bleven veel ervan door de ME (wel in veel mindere mate) terugkomen, maar toch bleef er ook veel wel weg. Nu het dankzij behandeling DML die de ME echt aanpakt en nodige doet, blijft er meer weg. En heb ik niet meer wat ik voorheen ook heel erg had (benen gevoelloos, bij zitten raar gevoel in hoofd, slapende ledematen of andere delen van lichaam, veel pijn bij zitten, niet meer weten hoe te zitten, liggen etc etc).

Iemand met zeer vergelijkbare klachten als in dit topic beschreven wordt sinds hij 5 was die uiteindelijk toen hij in de 30 was verlamd wakker werd op een dag en het enige waar hij baat bij had was chiropractor. Maar ook vond hij te tijdelijk steeds en vond dat er meer en blijvende verbetering mogelijk moest zijn. Hij is degene die eind jaren 70, begin jaren 80 BSR (body stress release) heeft ontwikkeld. Zelf na jaar intensief behandeld helemaal hersteld van al zijn klachten met BSR! Hiervoor geldt: alles dat door spierspanning veroorzaakt is is ermee te verhelpen. Zo heeft ook iemand die voor nekklachten kwam met BSR zijn bril die hij al 40 jaar nodig had (flinke afwijkingen) voor altijd opzij kunnen leggen. Bij hem was de slechtziendheid dus spierspanninggerelateerd (niet bij iedereen met bril het geval).

Iemand die in NL BSR heeft ondergaan had een gebroken rug of nek gehad, en flinke scoliose en dubbele hernia en heeft na instensief BSR ondergaan nu geen rolstoel meer nodig, heeft zelfs zelf opleiding gedaan en eigen praktijk BSR. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn, maar geloof me: het is eigenlijk heel logisch als je weet hoe het werkt.

Bij mij was het niet alleen spierspanning, maar ook m'n skelet stond aan alle kanten scheef bleek bij BSR (als kind van zo'n 2,5 a 3mtr naar beneden gevallen), orthomanuele geneeskunde (=weer anders dan manuele therapie) is aanvullend nodig geweest, maar dit is meestal niet zo.

Voor de ME-klachten (PEM, orth. intolerantie, spierzwakte etc) heeft het niet geholpen, dat heeft ook niet met spierspanning te maken, maar wel meer inwendige energie, betere doorbloeding, niet meer slapende ledematen en andere gebieden, geen helse pijnen meer bij zitten (had ook heupen gekanteld en andere ongein die pijn opleverde oa ischias, rugpijn, hernia etc). Waar geen neuroloog, manueel therapeut of osteopaat iets aan heeft kunnen doen.

BSR is heel zacht, wordt ook toegepast op babies, maar heel effectief!
http://www.bodystressrelease.nl/body.htm (in Belgie inmiddels ook aantal behandelaars) Ook als ondersteuning bij kanker (chemokuren, bestraling) en MS, voor oa minder bijwerkingen, beter functioneren organen, heeft bij mij ook erg geholpen medicatie beter te verdragen, behandeling sloeg erdoor beter aan enz. (periode niet gekund, toen ging met behandeling ook meteen slechter, verdroeg medicatie niet meer, eea sloeg minder aan etc). Nu sinds 2011 iemand bij me thuis waardoor het weer kon en scheelde meteen weer. ME geneest het absoluut niet, maar dit soort klachten die ernaast bestaan of soms hele oorzaak van chronische vermoeidheid is kan het zeker aanpakken en kwaliteit van leven drastisch verbeteren!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

Ik gooi 'm toch maar weer even in de groep :roll: Maar ben je wel eens op vit B12 getest? Dit is nl een typische B12 tekort klacht. Die test is overigens alleen betrouwbaar als je geen B12-supplementen slikt
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

PS:
Body Stress Release wordt inmiddels vergoed door de volgende verzekeraars:
FBTO, ONVZ, Interpolis, Zilveren Kruis Achmea, Avero Achmea, OZF Achmea, VvAA, DWZ.
U moet dan wel aanvullende verzekerd zijn. Voor exacte voorwaarden check bij uw verzekeraar.

Over BSR:
Body Stress Release blijkt zeer effectief te zijn bij o.a.:
- Pijnlijke of stijfheid in rug, nek, hoofd, schouders, benen, heupen, knieen,
- Hernia, spit, ischias
- Krampen in benen en voeten
- Beperkte bewegingsmogelijkheid van schouder
- Onrustige benen
- Whiplashklachten
- Hoofdpijn, migraine
- Duizeligheid, achteruitgang gezichtsvermogen
- Pijnlijke, tintelende of gevoelloze armen en handen
- RSI, tennisarm, pijn in elleboog
- Vermoeidheid, chronisch moe, slaapproblemen, depressiviteit
- Darmklachten, constipatie of diarree
- Brandend maagzuur
- Allergische reacties, hooikoorts, astma, bronchitis
- Huilbaby
- Baby's die niet willen kruipen
- Groeipijnen, vooral in de benen, bij peuters, kleuters en kinderen
- Bedplassen
- Concentratie problemen bij volwassenen en kinderen
- ADHD
- Zwangerschapskwalen
- Menstruatieklachten
- Blaasproblemen, blaasontsteking, incontinentie
- Kaakklemmen, tandenknarsen
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie