Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

nanda
Actief lid

liegen van mensen van de MO

Bericht door nanda »

topics samengevoegd - mod

Ik kreeg afgelopen dinsdag bericht van de MO zaak; naar aanleiding van mijn huisbezoek en een gesprek om met het een en ander uit te leggen krijg ik niet waar ik om gevraagd heb(toilet boven en douchebak eruit of opklapbaar douchezitje aan de muur).
Ik krijg een postoel en douchestoel.

Over de oprijplaten om mijn rollator gemakkelijker huis in en uit te krijgen wordt helemaal niet gesproken..

Wat ik wel kreeg is een taxi pasje, dat wist ik al omdat ik die al eerder had ontvangen. En de Welzorg had 2 weken geleden al de douchestoel en po stoel gebracht.

Er is helemaal niemand geweest....en ik heb ook niemand van de MO zaak gesproken...

Een postoel....ik kan niet met 1 hand de trap af dus kan hem niet mee naar benden nemen om hem te legen....moet ik van iemand van welzorg(die krijgen alleen maar opdracht om artikelen bij clienten te brengen) hem maar legen in de wastafel :-s nou sorry dat vind ik geen oplossing, zo smerig...

ik heb een douchestoel gekregen die zo smal is dat ik er precies tussen pas, maar de leuningen lopen door naar de poten; gevolg je kunt je benen niet opzij doen dus van onderen kun je je niet wassen....

En een verhoogd toilet beneden krijg ik ook niet, die moet je zelf aanschaffen....hoe ik dat zou moeten doen en plaatsen is me ook een raadsel...met een uitkering kun je ook niet iemand aannemen om zoiets te doen...

Dus weer gebeld, ik moet maar een bezwaarschrift tegen de beslissing indienen...

Ik vind het wel heel erg schofterig dat ze liegen over een
huisbezoek....hebben jullie ook dit soort ervaringen?

Ik heb dit alles 2 februari aangevraagd en dus afgelopen dinsdag pas officieel bericht.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik kreeg ook een toewijzing van de WMO voor een rolstoel voor een periode van 6 maanden. Echter de start van de periode lag een paar weken terug in de tijd en het duurde daarna weken voor ik de rolstoel kreeg. Totaal was er 1-1,5 maand al van de 6 voorbij voor ik hem had. Ik ben ook in bezwaar gegaan en mag nu de rolstoel zo lang houden als ik wil. Maar dat is wel erg uitzonderlijk hier als je ME/CVS hebt.

Het is wel heel uitzonderlijk dat je geen gesprek heb gehad maar zij van wel zeggen?
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Ja en een huisbezoek....ze zouden hier op 22 maart zijn geweest en alles hebben besproken met me?

Ik vind het ongelooflijk dat ze dat beweren...staat echt zwart op wit...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vast een standaardbrief en iemand die zijn werk niet odet?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
luna923
Donateur
Donateur

Bericht door luna923 »

ik had net voor ik moest vluchten uit mijn vorige huis, een indicatie aan gevraagd om te kunnen verhuizen. maar omdat het zo lang duurde en ik niet langer kon wachten op die indicatie ben ik in de tussen tijd gevlucht uit dat huis.

nu ik hier zit ben ik wel blij, maar ik zit nu 3 hoog en eerst op 1 hoog. en heb door gegeven dat ik die indicatie als nog nodig heb, want weet niet hoe lang ik het op 3 hoog uit hou zonder lift. op 1 hoog had ik al problemen met trap lopen, zat me hart in me strot en deed er wel een half uur over om bij te komen, laat staan 3 hoog. dus doe het vaak in etappes om naar boven te komen. paar keer hulp gehad met boodschappen naar boven laten brengen door de buren, ik schaam me dood en voel me dan een bejaarde. IK BEN 40 pffffffffffff

maar toen moest ik op eens daar op gesprek komen en alles was oke en moest wachten op de uitslag. een tijdje later werd ik gebeld dat het medische gedeelte goed was gekeurd, maar om dat ik onder tussen verkeert ben verhuist volgens hun, kom ik niet in aanmerking er voor, ten zij ik aan hun alles kan laten zien dat ik er alles aan gedaan heb om die vorige buurman aan te pakken, en dat moest dan nog eens door hun getoetst worden.

toen ik dat telefoontje kreeg terwijl ik in de metro zat, heb ik die vrouw die ik aan de lijn had helemaal geschreeuwd mat dat het niet normaal was wat er gebeurd enzo enzo. ik zat er op dat moment er helemaal door heen effe en dan dat. die vrouw had het dossier gesloten en ik krijg geen indicatie om een ander huis te krijgen op de begane grond of iets met een lift. terwijl ik er medisch gezien wel voor in aanmerking kan komen

je word hier nog voor gestraft ook dat je gevlucht bent voor een junk boven die je ook nog eens door de gemeente op je bordje gesmeerd krijgt. en hij van alle kanten nog beter beschermt word dan een bedreigt dier soort. echt schandalig is het.

maar wat er bij jou gebeurd is nanda, dat is ook schandalig. je moet je toch gewoon kunnen wassen??? slaat echt nergens op dit en dat ze liegen ook, ook niet normaal. en vind dat ze je ook horen te helpen met je oprijplaten en een verhoogt toilet.

is toch normaal douche stoel zonder leuningen zodat je je aan alle kanten kunt bewegen, de type horen ze meteen neer te zetten bij de aanvraag. stelletje amateurs lijken het wel, echt triest hoor pffffffffffffffffff

star : dus je mag je rolstoel nu voor onbepaalde tijd gebruiken??? ook al is het langer dan 2 jaar??? als dat zo is, dan heb je echt geluk topppieee
Ik doe niet meer aan sex , de regering naait me al elke dag
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met de wmo, zoals je in bovenstaand topic kunt lezen. Ik heb met veel pijn en moeite huishoudelijke hulp gekregen, maar rolstoel/scootmobiel zit er niet in. Dus ben nog steeds afhankelijk van anderen om de deur uit te kunnen. In oktober verloopt mijn indicatie weer, en dan begint het gezever op nieuw. Maar ik weiger het erbj te laten zitten.

Dus ik hoop dat je in bezwaar gaat.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Ik heb gebeld, en kreeg de betreffende persoon aan de telefoon. Ik moet nu de brief als niet verzonden beschouwen en ze gaat het advies aanpassen en opnieuw naar de gemeente versturen....

Volgens haar had ze inmiddels al een berichtje aan de gemeente gestuurd dat ik toch zo'n opklapbaar stoeltje aan de muur nodig heb en ze zei dat het elkaar zou hebben gekruist.....

Ze zegt dat ze wel hier is geweest en dat ze nog zal nakijken wanneer dat precies was, ik zei nog ik ben zo vergeetachtig dat ik alles opschrijf in mijn agenda en dat de datum 22 maart ze hier echt niet is geweest...nou dan was het volgens haar waarschijnlijk een andere dag??
Joh als ik dat echt zou zijn vergeten ben ik verder heen als ik dacht....

Blijf het een raar verhaal vinden.

Wordt vervolgd.....
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Blijf het een raar verhaal vinden.
Ik ook...mijn ervaring is dat een huisbezoek per brief wordt aangekondigd. Zou wel heel vreemd zijn als je zowel het bezoek als de brief uit je geheugen hebt gewist.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ha! Ik heb ook zo'n brief gehad waarin werd beweerd dat ze op huisbezoek waren geweest, not. Bij mij was het het CIZ. Instanties...
Life smells...
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door marianneke »

Het onderdeel van CIZ die de WMO beoordelingen doet heet tegenwoordig de MO zaak dus gaat om dezelfde instantie.
Ik heb bij mijn eerste aanvraag ook een brief gehad maar bij mij zijn ze toen wel echt op bezoek geweest. Al ging het de eerste keer mis, wij zaten hier te wachten en er kwam maar niemand. Toen ik belde waar hij bleef kreeg ik te horen dat hij wel onderweg zou zijn. Niet dus, want bij de tweede keer bellen kreeg ik te horen dat hij zich die ochtend vroeg al ziek gemeld had. Toen ik aangaf dat het wel zo netjes geweest was als iemand zijn afspraken had afgebeld kreeg ik een nogal vaag antwoord. De nieuwe afspraak ging gelukkig wel goed.
Bij de herindicatie werkte mijn gemeente niet meer samen met het CIZ maar kwam er iemand van Trivium langs. En ik moet zeggen dat het via hen sneller was geregeld dan via het CIZ.

Maar wat vreemd dat ze zoiets in de brief durven te beweren terwijl ze echt niet geweest zijn. Ik ben benieuwd met wat voor verklaring ze komt. En ik hoop dat je ook inderdaad gaat krijgen wat ze telefonisch toegezegd heeft.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Hou in elk geval de bezwaartermijn in de gaten, dat je die niet laat verlopen als je nog in bezwaar wilt gaan.

bij mij had de gemeente een toezegging gedaan voor financiele vergoeding voor de tijd dat mijn aanvraag gelopen had (2 jaar), en in afwachting daarvan ben ik niet in bezwaar gegaan tegen de afwijzing van de scoot/rolstoel. Ik had zelf van dat geld een rolstoel en zo willen kopen. Maar nu hebben ze zich bedacht en gaan ze toch niks betalen, maar is wel de termijn verstreken dat ik bezwaar kan indienen tegen de afwijziging rolstoel/scoot. :evil:
nanda
Actief lid

Bericht door nanda »

Ik hou dat termijn in de gaten, dat heb ik ook door de telefoon gezegd tegen die vrouw. Al zei ze dat dit niet nodig was...eerst zien dan geloven!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Al zei ze dat dit niet nodig was...eerst zien dan geloven!
Ik geloof niks meer van de wmo....
stargazertje
Gevorderd lid

Felixloena, hoe staan de zaken er nu voor? :? doen ze nog steeds zo moeilijk?
stargazertje
Gevorderd lid

Ik zit heel erg aan te denken om huishoudelijke hulp aan te gaan vragen. Mijn moeder kan steeds minder hulp geven en ik blijf langzaam maar zeker achteruit gaan. Echter vraag ik me heel erg af of ik dat nu echt moet (mogelijk snel verhuisplannen, krijg ik niet een mega eigen bijdrage en maak ik wel een kans?) of dat ik mezelf steek in een wespennest zoals Felixloena. Sorry, maar ik wil en kan zoiets als bij haar echt niet meer trekken. Wat is jullie advies?
Plaats reactie