ME-er met psychiatrische begeleiding dmv pgb of in natura

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Met spiritualiteit moet je niet bij mijn zoon aankomen en eerlijk gezegd, bij mij ook niet (meer). Reincarnatie al helemaal niet vanwege dat evt vorige leven dat met dit leven overtroffen moet worden op de een of andere manier. De "straf" achteraf die ME dan in feite zou zijn vanwege dat vorige leven.

Mijn ene zus wel, die andere lievelingszus gelukkig iets minder, maar haar man wat meer. Die zwager was ooit in 1978 wel heel nuchter een stevige strohalm in een hels moeilijke tijd van mij.

Filosofie, kunst, wetenschap en goeie cabaretiers zijn mijn ding in deze. En af en toe een lezing o.i.d. op de sterrenclub van mijn vriendje. Daar besef je flink je nietigheid, zonder zweverig te worden.

Wij zoeken (en ik als geen ander, hoor!) dan wel de zin van het leven, maar vlgs mij is die er feitelijk niet, toevallige deeltjes van het heelal als we met zijn allen zijn. Al met al soms best spannend.
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Ik ben ook van de chaos en het toeval, maar ja, ben dan ook een beta.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ik ben ook een beta, al zou je dat vast niet denken, Lu,
ik wou dan ook arts worden.
En ik geloof niet in toeval.....

Annac, de wetten van karma zijn veel ingewikkelder dan hoe ze nu in de dagelijkse omgang gebruikt worden.
Er is bij karma geen sprake van straf.
Het gaat om liefde leren door lessen en omdat wij hardleers zijn , leren we vooral van moeilijke situaties, hele moeilijke situaties......
en omdat er levens aan vooraf zijn gegaan en we ook fouten maken, want we zijn immers aan het leren, krijgt ieder mens voor hem of haar moeilijke situaties en omstandigheden voorgeschoteld......
en iedereen krijgt die situaties ooit te leven.....
dat kan enorm relativeren...
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

@josje Ja, dat begrijp ik van jou omdat je dat geloof hebt. Maar omdat je het aanraadde, stelde ik daar iets anders tegenover.

Edit: oeps, zat op de vorige pagina. Een reactie op jouw uitleg waarom het 'oosterse/spirituele'.
Life smells...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Filosofie, kunst, wetenschap en goeie cabaretiers zijn mijn ding in deze.

Daar besef je flink je nietigheid, zonder zweverig te worden.
Ik ben ook van de chaos en het toeval ...
Mijn idee!

Behalve dat ik niet twijfel aan de zin van het leven, die is er niet. Als je (door)leeft zul je die zin er zelf aan moeten geven.
Life smells...
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Zeker.
En in the meanwhile zijn filosofie, kunst en wetenschap mooie manieren om tot verdichting te komen. Van de schoonheid en de troost.
(Helaas lukt de literatuur me minder sinds ME, en heeft een behoorlijk deel van de wetenschap z'n geloofwaardigheid verloren. Maar dat laatste is zeker ook een verlichting).

Chaos en toeval zijn kernbegrippen in de natuurkunde, josje.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==Van de schoonheid en de troost.==

Ook die uitzendingen in 1999 gezien?

Ik ben een alpha; helaas, vind ik. Maar mijn vriendjes waren/zijn altijd beta's of/en een combi.

Verder mag een ieder geloven wat ie wil maar er mij niet mee lastig vallen of op te dringen, noch verwijten dat ik me er niet in wil verdiepen.

En dat je van tegenslag meer leert dan van de wind mee hebben is voor mij een open deur en waar het ME betreft nogal ongelijk en oneerlijk verdeeld.

Ik kan terug kijken op een heel leven, mijn zoon slechts op een "normaal" leven dat slechts 16 jaar duurde.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

asje schreef:@josje Ja, dat begrijp ik van jou omdat je dat geloof hebt. Maar omdat je het aanraadde, stelde ik daar iets anders tegenover.

Edit: oeps, zat op de vorige pagina. Een reactie op jouw uitleg waarom het 'oosterse/spirituele'.
Asje, nou eh aanraden is een ietsepietsie teveel gezegd.......er stond 'misschien" :-D
en ik ging mee in een gesprek hierover...
en jij vroeg: Waarom toch altijd.........?

En dat heb ik je geprobeerd uit te leggen hoe dat voor mij was. en besef nu dat je het wellicht retorisch bedoelde.. :-D

En Annac, ik wil niemand iets opdringen, jou niet en je zoon niet.
Ik zeg er vrijwel nooit iets over, maar het begon hier en ik ging er op in.....
sorry als je dat vervelend vind..
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

josje15 schreef:[
En Annac, ik wil niemand iets opdringen, jou niet en je zoon niet.
Ik zeg er vrijwel nooit iets over, maar het begon hier en ik ging er op in.....
sorry als je dat vervelend vind..
Was meer in het algemeen bedoeld, Josje, dat opdringen.

En meer in het bijzonder die ene beruchte zus van mij met haar handopleggings sprookje. Die had ook verhalen over mensen die psoriasis hebben, hoe hun vorige leven wel niet was. Nou, ik heb die patienten meegemaakt, ZIJ nooit. WEL academisch en kunstzinnig opgeleid en dan dat.

En om nog een illustratie van de psychologische zgn wetenschap te geven: een vriendin van een vriendin van mij die ik als patiente en rugby vriendin ken(de): HAAR vader was psycholoog en haar ernstige eczeem vond hij puur psychisch......

Verder: De dochter van een anaesthesist heeft ME. Dat weet ik van een muziek kennis wiens man transplantatie chirurg is maar die naar Schotland zijn verhuisd. Hoe denk je dat die pa "het gedrag" van zijn dochter vond? Helaas zal ik daar niet meer van op de hoogte blijven.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

en besef nu dat je het wellicht retorisch bedoelde..
Klopt:-)

Annac, sektes zitten vol met hoogopgeleiden.
Life smells...
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

hihi, Asje, het was retorisch...en ik er maar serieus op ingaan :-D :-D

Annac toen ik opgeleid werd als psycholoog, 100 jaar geleden, leerde ik, dat astma, eczeem psychosomatisch waren, net als maagzweren en hartinfarcten.....
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Nâh, je hield het kort toch?

Ja, er zijn al wat ziektes afgevallen bij de opleiding hè, kwestie van tijd ...
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==Annac, sektes zitten vol met hoogopgeleiden.==

Ja, ik besef dat ook.

Wubbo Ockels is ook met zijn kanker van het padje af, terwijl hij in de veronderstelling is dat ie juist OP het goede pad zit.

Ach, zalig zijn de onnozelen/onwetenden, waarmee ik ook mezelf bedoel, hoor, omdat ik "het" inderdaad niet weet, maar dan anders.

Absolute controle behoefte, daar zit het em in vgls mij.

Nou, josje, bij 1 van de laatste Wetenschaps Nu's ging het over de DSM V en diegene die er over sprak was toch weer sterk a/h neigen naar omgevings oorzaken i.p.v. het lichaam als een vnl chemische fabriek te beschouwen......Welke laatste natuurlijk als negatief wordt beschouwd. (Ja, misschien een beetje waar het de Ritalin-generatie betreft.)

Ja, ik weet hoe je lichamelijk totaal van slag kan zijn als je verliefd bent of liefdesverdriet hebt enzo, En het missen door overlijden beukt er ook flink in en nog zo wat zaken. Maar zeer zelden een bijna heel leven, van jongs af aan.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Trouwens, lulu, waardevol wat je over het persoonlijke leven van onze hulpverleners zei.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

annac schreef:Trouwens, lulu, waardevol wat je over het persoonlijke leven van onze hulpverleners zei.
Bij josje, dan.
Plaats reactie