Hi vgzhm,
Het werkt perfect vanachter het bureau van het UWV, de praktijk is voor zieke mensen echter een ramp, je moet daarbij ook nog eens kei hard (juridisch) gaan vechten voor je rechten inkomen/uitkering.
En wat ook heel leuk is? In het "reïntegratie-traject/"speciale clubje "arbeids-gehandicapten"" (immers mijn oude functies kon ik niet meer uitoefenen, bewezen beperkingen bevestigd in medische rapportage, dus een "arbeidsgehandicapte" heet je dan officieel vanaf dat moment, maar die wel ander werk kan gaan doen, toch...?) moet je dan gaan solliciteren, je heel positief op stellen en dat ook uitstralen, de "hele goede regeling" die het UWV heeft als een werkgever een "arbeidsgehandicapte" in dienst neemt heel hard aanprijzen, je brief en CV heel professioneel gaan opleuken, zodat de werkgever bij de eerste aanblik denkt: YESSS, die louisa, die moet ik hebben....
Ohw, en als je een keertje uitgenodigd bent voor een functie als "arbeidsgehandicapte" bij een potentiële werkgever die ohw zo graag zijn/haar "sociale gezicht" wil laten zien, heet: "maatschappelijk betrokken"...., dan word je afgewezen omdat je te hoog en te goed bent opgeleid en gekwalificeerd

.
Het UWV gelooft, geloof ik, zelf in sprookjes

!
De praktijk is namelijk anders. Zeg nou zelf, welke werkgever zit te wachten op een nieuwe werknemer, die ziek is, waarbij rekening gehouden moet worden met haar beperkingen in het uitoefenen van een functie, een giga-gat heeft in de CV, parttime misschien een paar uurtjes per week kan werken? Juist, 0,00

!
Groetjes, Louisa