Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Een klantnummer aanmaken doen ze dus niet voor een eenmalige zending, volgens het boekje het bloed opsturen gaat hem dus niet worden. Ben nu even aan het afwegen of ik toch voor FedEx kies, of toch UPS en dan met een papiertje eromheen.
Dank je wel voor de info. Dan gaat die optie (bloed opsturen volgens het boekje) voor mij dus ook niet werken via UPS :?.

Kan dat via FedEx dan wel?, weet je dat? Of moeten we dat via hen ook met een papiertje er omheen versturen?

Als ik het goed begrijp is het dan een kwestie van geluk hebben of het pakje met bloedbuisjes dan wel/niet door de douane komt?

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 23 jul 2012, 16:33, 3 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Alles staat duidelijk in de folder zo niet. dan gewoon rustig omzwenken en alles 30min recht op laten staan en dan versturen. ging allemaal prima en k heb mn uitslagen ook allang binnen dus komt goed haha.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Oja en ik had t dus met tnt verstuurd. Gewoon pakket ingepakt. Nergens last van. Zo doe. t volgende keer weer. 62€ dus
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@Louisa,

Via FedEx kun je het zeker versturen (wel vragen om Medical Bag en het originele doosje gebruiken met de UN3373-code erop). Nadeel is dat ze het tot uiterlijk 18 uur mogen bezorgen, en om 17 uur sluit het labo. Als ze het te laat leveren moet het labo zelf bellen voor 8.30 uur voor een afspraak de volgende dag, en anders komen ze pas de dag daarna. Of je moet de duurste optie kiezen, dan is het er voor 10.30 uur.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

louisa schreef:
Burial schreef:mja goed, nu richting het ziekenhuis :)
Succes, burial!

Groetjes, Louisa
dank u :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Via FedEx kun je het zeker versturen (wel vragen om Medical Bag en het originele doosje gebruiken met de UN3373-code erop). Nadeel is dat ze het tot uiterlijk 18 uur mogen bezorgen, en om 17 uur sluit het labo. Als ze het te laat leveren moet het labo zelf bellen voor 8.30 uur voor een afspraak de volgende dag, en anders komen ze pas de dag daarna. Of je moet de duurste optie kiezen, dan is het er voor 10.30 uur.
Ik ben aan het puzzelen. Wat ga jij doen? Via FedEx en Medical Bag? En hoe heet de duurste optie precies?

Als er LTT testen bij de buisjes met bloed zitten, moeten die binnen 24 uur binnen zijn op het Laboratorium? Klopt dat?
Ik lees op de site van de NVLP bij bij "Laboratoria" de info: http://www.lymevereniging.nl/

En als je het inpakt in een papiertje of doos(je) van TNT en dat per TNT laat versturen welke optie moet je dan kiezen om het snel te laten bezorgen?
Ik begrijp de info die op de site van Postkantoren staat niet helemaal :? goed.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 23 jul 2012, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ik snap niks van gastaccounts.. Waarom kan dat niet?? Ze willen toch klanten? Wij hebben ooit account aangemaakt voor verzenden van poep naar Redlabs.. En dat account nu ook weer gebruikt..

Niet te moeilijk doen. papiertje erom en klaar!!!!!!!!

En op alle formulieren stond dat het er binnen 48 uur moest zijn en niet 24.. Ook voor de ltt testen.. Ik had zondagavond al geprikt en was er dinsdagochtend..
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

ik vond de communicatie met augsburg ook maar moeizaam hoor
armin is heel vriendelijk en reageert snel, maar dat service mail adres van infectolabs is niet veel soeps
feddex verliep voor de rest soepel, dat verhaal van verzenden tot 18.00u kende ik niet
maar hoop dat t goed gaat allemaal en dan snel resultaten! :D
zou mooi zijn
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

@Louisa
Intussen heb ik besloten het anders aan te pakken: zakelijk klantnummer aangemaakt bij TNT via bedrijf ouders en morgen gewoon naar postkantoor. Scheelt weer 2 tientjes bovendien, ook leuk ;).

Hoe de duurste optie heet bij FedEx weet ik niet precies - even geen energie om het op te zoeken. Als je de gegevens invult op de site dan komen er drie tarieven uit als het goed is, inclusief bezorgtijden. Het telefoonnummer van FedEx is 0800 0222 333, zij kunnen ook alle opties met je doornemen. Als je eenmalig via FedEx verstuurt moet je trouwens wel met creditcard betalen.

Optie via TNT heet 'TNT Spoedservice voor landen binnen de EU'. Als particulier moet je dus de regels wat omzeilen, als zakelijke klant mag het wel gewoon, mits goed verpakt.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Die duurste optie bij FedEx heet Europe First.

Ik geloof dat de kosten dan ongeveer op 130 euro uitkwamen.
Bij FedEx wel vragen om medical bag (dat is gratis).
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu en sprankel,

:wink: thanks voor jullie info en hulp. Het is even puzzelen, maar zo komen we er wel uit met z'n allen.
Ik ga, denk ik, voor de optie van FedEx kiezen. Ik moet de site nog even goed doorlezen, heb nu niet de puf, morgen dan maar: http://www.fedex.com/nl/

En voor iedereen veel succes met het bloedprikken, het vesturen en het wachten op de uitslagen!!!

Groetjes, Louisa

nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Dat puzzelen valt wel mee toch. Iedereen geeft steeds dezelfde info.
misschien handig om t in een bericht onder elkaar te zetten wat precies de opties zijn. anders gaan de volgende tien die ook gaan prikken dit weer allemaal vragen haha.

Mijn methode was dus gewoon TNT Spoedservice. was er met 24 uur en kostte 62€
is allemaal goed verlopen. Gewoon t pakket ingepakt geen medical bag of iets.

Dus ja misschien handig even een lijstje hoe iedereen t gedaan heeft
dat er bv vier opties uitkomen. kan iedereen na ons dat meteen zien waar ie uit kan kiezen met de kostwn.
bv fedex of over de grens brengen.

Naja goed.
Drie dagen bezig met de behandeling, spannend allemaal.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Jemig, wel heel goedkoop in Duitsland, € 2,20 per Koerier
Ik kom er net achter dat het pakketje blijkbaar als brievenbuspost is weggegaan. Vandaar de lage prijs. Ik wilde nl op het bonnetje kijken naar de track en trace code, maar die heb ik dus niet, omdat het blijkbaar klein genoeg was en dus als brief weg gaat. Hoop ik maar dat het goed gaat. Volgnes die mevrouw aan de balie zou het morgen aankomen, dus ik zal woensdag eens mailen met Augsburg.

Wat een zenuwgedoe, ik word er hartstikke nerveus van. #-o
Leven is het meervoud van lef - Loesje
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi nabo,
nabo schreef:Dat puzzelen valt wel mee toch.
Ik heb de laatste tijd veel moeite met concentratie, lezen en onthouden. Het kost me bergen met energie. Vroeger was ik daar een kei in :wink:.
nabo schreef:Drie dagen bezig met de behandeling, spannend allemaal.
Ohw ja? dan zeker érg spannend. Veel sterkte en succes, meis, ik hoop dat de behandeling gaat aanslaan en dat je beterschap kunt krijgen.
Ik duim voor je!

Groetjes, Louisa

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi felixloena,

:oops: ik vond die € 2,20 ook al zo goedkoop, maar ik dacht nog misschien zijn de tarieven in Duitsland wel veel lager dan in Nederland.

Kan me voorstellen dat je beetje peu nerveux raakt, maar meis, het gaat gewoon goed komen, morgen komt het pakketje gewoon aan!

Groetjes, Louisa

Plaats reactie