Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

zalenski
Beginner

Bericht door zalenski »

Ik ben gisteren begonnen met opnieuw zaken te introduceren. Gisteren bvb porridge met hazelnoten en een mini-banaan gegeten. Nu had ik vandaag meer nekpijn en vermoeidheid dan andere dagen. Is dit nu sowieso van dat beetje hazelnoten, vraag ik me af?

Indien ja, best vervelend want dan moet ik weer meerdere dagen wachten voor ik iets ander opnieuw mag introduceren... Kunnen dit niet gewoon toevallig symptomen zijn van m'n Lyme die opspeelt, denk ik dan...?
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

felixloena schreef:
@felixloena : ik dacht dat je nu mogelijk een maag-darmontsteking had?
O dat bedoel je :idea: . Dat zou heel goed kunnen.
Gisteren rijst gegeten met een beetje kip en komkommer. Daarna weer heel veel maagpijn gehad en een dikke buik. Maar over de lijn blijft het beter gaan.
Heb je de zaadlijsten van de komkommer verwijderd? Ik weet pas sinds kort dat die eruit moeten, kreeg namelijk steeds flinke buikpijn van komkommer. Nu niet meer.
she
Gevorderd lid

Dieet Tobback

Bericht door she »

topic samengevoegd - mod.

In een andere topic heb ik gelezen op jullie ervaringen met de dieet van Ch. Tobback; meeste reacties waren begatief;
Ik ben van plan om behandeling bij haar te starten - wie heeft er wel positieve ervaringen mee ?

Groetjes,

S
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Dieet Tobback

Bericht door felixloena »

Hoi She,

Ik heb positieve ervaringen met het dieet van Tobback. Het heeft me verbetering opgeleverd. Heb nu geen maagzweren en slokdarm ontsteking meer. Ook ben ik 18 kg afgevallen, terwijl ik eerst al van water zwaarder werd bij wijze van spreken. Voel me iets minder ziek, en herstel wat sneller. Minder vaak hoofdpijn.

Ben wel eerst 3 mnd vreselijk ziek geweest, voordat ik verschil ging merken. Dus het was even doorbijten in mijn geval.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid

Dieet Tobback

Bericht door sprankel »

Ik heb ook positieve ervaringen met het dieet van Tobback.
Minder last van buikpijn, darmklachten, misselijkheid.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
fresia
Beginner

Dieet Tobback

Bericht door fresia »

Ik heb ook positieve ervaringen met het dieet van Tobback.

Als ik er te veel van afwijk (wat ik wel soms doe, voor een feestje of zo) dan heb ik opnieuw meer last van maagpijn en buikpijn. Als ik me strikt aan het dieet houd dan heb ik geen maag-en darmklachten.

Dat is dus toch wel de moeite waard vind ik.

Ik ben maar twee keer bij haar geweest, (ondertussen al meer dan twee jaar geleden) en weet nu waar ik tegen kan, en wat ik echt moet laten, en wat ik af en toe toch wel eens kan eten, als ik de dagen nadien terugkeer naar mijn basis-dieet.

Je hoeft er dus niet blijven naar toe te gaan; eens je weet wat je mag en waar je op reageert, moet je niet meer terugkomen. Dan kan je er zelf mee verder.

Hopelijk helpt het voor jou ook.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

Dank jullie,

Ik ben ook zo eentje die van naar eten kijken dik wordt . . .
Ik heb niet zo veel buikklachten en pijnen meer en ook het slapen gaat beter en de zweetaanvallen, nadat ik gestopt ben met alle granen, behalve rijst, en met koemelk producten.

Ik hoop heel erg wat af te vallen, wat het is geen doen zo.

Ik heb het gevoel dat GAPS gericht is op genezing, en dat de dieet van tobback op vermijding; ook wat ik lees is dat mensen die aan ondergewicht lijden het goed doen bij GAPS .
Het is gek, maar wat ik heel erg herken bij het gaps dieet is dat als ik goed ziek ben het enige wat ik wil eten is kippensoep - dit geeft rust in het lichaam.

ik heb net het lijstje van CT gekregen; het is wel een algemeen lijstje.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

Greetz
tavy
Actief lid

Bericht door tavy »

she, wat is het gaps dieet?
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Kijk hier: http://www.gapsdieet.nl/

Het gaat erom dat de darmen mogelijk in aanleg incompleet zijn. Al in de baarmoeder kunnen zo verstoringen en evt. hersenschade optreden. Het kan ook doorgegeven worden tijdens de zwangerschap.
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

Ik ben begonnen met GAPS en dieet Tobback tegelijkertijd;
of zo iets.

op aanraden mvr. Tobback: Gestopt met thee; olie/vet steeds nemen bij het eten;
En wat GAPS betrefet: Als eest alle koolhydraten afgeschaft, incl. fruit (nu slechts 1-2 stuks per dag; daarvoor 5, 6, 7).
Daarna begonnen met kippensoep, als basisvoedsel (ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes).
Grote vooruitgang. Lichaam voelt rustiger; alsof de boel beter tot evenwicht komt; meer energie; ik begin zelfs af te vallen en dit zonder te crashen.
Ben benieuwd.

grts
semma
Gevorderd lid

Bericht door semma »

Definitief?
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Dus Christine Tobback is voorstander van het gaps dieet?
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

geen idee ( op beide vragen :D )

gewoon eigen initiatief
she
Gevorderd lid

Bericht door she »

gaat nog steeds goed.
ik heb het idee dat vooral koolhyd vrij mij heel goed doet.

Vermoeidheid neemt af.

heb weer gefietst en schoongemaakt zonder dood te gaan.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Jeetje, dat klinkt toch wel goed. Ooit ga ik het kooolhydratenvrije dieet proberen... maar ja... alleen maar kippensoep... daarin zit vrijwel altijd gist en dat mag ik dus ook niet. En ik weet niet of ik zin heb om dat zelf te maken en dan in te vriezen in kleine porties. Aaaaargh! Het is ook altijd zo'n gedoe. Zucht.
Plaats reactie