Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Beter iets dan niets!!! :D
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik heb dit hele verhaal met veel verbazing gelezen...wat een gedoe zeg..

Ik neem mijn petje voor je af dat je de strijd bent aangegaan!! Goed gedaan hoor!!!



Na dit verhaal ben ik ook bang wat ze met mijn "geval" gaan doen, mijn ergotherapeut is vanmorgen geweest en gaat van alles voor me aanvragen.
Ik ben alleenstaand dus ik heb gelukkig wel huishoudelijke hulp voor 3 uur per week.
Maar zit met een huis zonder wc boven en een douchebak waar een douchstoel niet inpast.
Hij staat er wel maar een poot staat op het randje van het putje dus erg wankel en mn benen zitten klem tegen het douchegordijn dus ik hoop dat ze in d badkamer de dingen willen aanpassen.
Verder heb ik een electriche fiets, gelukkig anders zou ik er nooit meer uit komen, nu gaat ze kijken of er ook rollators zijn die je op de fiets mee zou kunnen nemen. Als dat niet kan had ze het over een scotmobiel maar daar schijn je zelf aan mee te moeten betalen, en dat kan ik niet(heb net iets boven bijstandsniveau)
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Dat wc probleem herken ik ook. Ik woon nu weer bij mijn ouders in omdat opmezelf wonen niet meer ging maar wij hebben hierboven ook geen wc. Dus ik moet steeds trap af en op en moet nogal vaak hihi. Heb jaar geleden urgentie aanvraag gedaan voor gelijkvloerse woning maar dat mens keek me aan alsof ik gek was. Haar verklaren was dan ook dat er medisch gezien geen bewijs is voor m.e. cvs en dat ik maar lekker op me kamertje van 3 bij 2 moet blijven leven met alle voorzieningen beneden.

Er is mij ook het advies gegeven om dan maar op een potje ofzo te plassen en te kakken. Zeg heb nog wel genoeg zelfrespect om dit dus echt niet te doen ;) Kon tegen de beslissing in bezwaar gaan maar heb dat toen maar gelaten omdat ik net bezwaar had afgerond tegen het uwv.

Het is heel lastig om met onze ziekte hulp en voorzieningen te krijgen. Gelukkig lees ik wel steeds meer positieve verhalen en ik denk dat dit net als bij het uwv is dat je het geluk moet hebben dat je iemand tegenkomt die weet wat m.e./cvs is.

Blijf geloven in je recht en blijf strijdlustig!
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het is heel lastig om met onze ziekte hulp en voorzieningen te krijgen. Gelukkig lees ik wel steeds meer positieve verhalen en ik denk dat dit net als bij het uwv is dat je het geluk moet hebben dat je iemand tegenkomt die weet wat m.e./cvs is.

Blijf geloven in je recht en blijf strijdlustig!
Inderdaad, ze zijn niet allemaal zo achterlijk als in mijn gemeente. Dus blijf voor je zelf opkomen!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

en de soap gaat verder, ik had het kunnen weten..... ](*,)

Zoals ik eerder schreef, heb ik na ruim 2 jaar eindelijk huishoudelijke hulp gekregen via de wmo, na een slepende procedure en rechtszaak. Over de periode dat de hele zaak gelopen had, zou ik een vergoeding krijgen van de kosten die ik al gemaakt had voor huishoudelijke hulp, mits ik dit kon bewijzen.

een week of 5 geleden heb ik netjes bankafschriften en excelbestand met de kosten voor huishoudelijke hulp ingediend. Ze hoefden het alleen maar na te kijken en dan uit te betalen, zoals ze beloofd en op papier gezet hadden. Ik ben het nog persoonlijk gaan afgeven, zodat ik zeker wist dat het aan zou komen. En toen werd het stil.....

Dus mijn vriendin die mijn zaken behartigt bij de gemeente heeft vandaag maar weer eens gebeld. En wat blijkt: ze zijn geschrokken van het bedrag en gaan nu overleggen hoe nu verder.....

Eerst werd gezegd en is op papier gezet dat ik royaal vergoed zou worden voor de bewezen kosten, mits ze onder die 6,75 uur bleven die ik nu heb. Ik declareer 3 tot 4 uur per week 12,50, en nu schrikken ze van het bedrag. Ja wat dacht je dan, het gaat over 2 jaar.

En op de vraag waarom er nog niet gereageerd was, zeiden ze: je weet niet wat hier loos is. Nee zei mijn vriendin, waarom zouden wij daar last van moeten hebben.

Kortom, ze zijn weer lekker bezig.

We weten eerlijk gezegd niet goed meer wat we nu moeten doen. We staan met de rug tegen de muur omdat ze gewoon maar wat doen. We kunnen ze niet in gebreke stellen, er zijn nu geen termijnen meer etc...

Mijn vriendin probeert al maanden de wethouder te pakken te krijgen voor een afspraak, toen we het maar niet voor elkaar kregen om de klacht afgehandeld te rkijgen. Nu is de klacht afgehandeld, en houden ze zich vooralsnog niet aan de belofte. Dus ze gaat opneiuwe proberen een afspraak met de wethouder te krijgen. Tevens gaat ze met de ombudsman bellen. Die had ik in nov al ingeschakeld, maar behalve een otnvangstbevestiging heb ik daar ook niks meer van gehoord. En anders overweeg ik toch weer naar de rechter te stappen, hoewel ik daaar helemaal geen zin in heb.

Het komt zo vreselijk onprofesioneel over daar op de gemeente. En ik ben er de dupe van, van dat geklooi. Ben ik blij dat mijn vriendin alle gesprekken voert.
Yeah ik vermaak me kostelijk O:)
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Het is toch om gek van te worden, denk je het eindelijk voor elkaar te hebben, kan je er weer achteraan. Absurd dat ze zo met mensen omgaan.

Sterkte maar weer, en ik hoop dat het toch snel opgelost zal zijn.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het is wat voor dat programma 'ook dat nog' , of zoiets.

Ik wil van dat geld graag een elektrische fiets kopen, dus ik had gehoopt dat het nu wel snel geregeld zou zijn. Zeker nu het beter weer wordt zou ik daar blij mee zijn.

Maar voor de rest probeer ik me er maar niet te druk over te maken. het scheelt dat ik nu in elk geval hulp heb.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Misschien is dit het moment om naar de ombudsman te schrijven, en dan die van tv.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ja, of de rijdende rechter......
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
angelsandra
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 10 mei 2010, 16:27

Bericht door angelsandra »

Wat een gedoe weer zeg. Gelukkig helpt je vriendin je ermee want als je dit alleen moet doen pfffff.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

daar ben ik ook blij mee, want anders zou het energie vreten.
Mijn vriendin is ook juridisch opgeleid dus dat is wel zo handig
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Heb vandaag een negatief advies gekregen van de Trivium Plus arts die de WMO aanvraag behandeld. Ik heb geen CGT gedaan dus geen recht op rolstoel. Toevallig moet ik net vandaag de rolstoel inleveren die ik een half jaar heb geleend van de thuiszorg.

Ik heb haar dan ook bedankt voor het feit dat ik vanaf nu dus aan huis gekluisterd ben. Zr kon er verder niets aan doen, er zijn nu eenmaal richtlijnen voor CVS. ](*,)
En ME is hetzelfde als CVS, en nee ze wilde ook geen artikelen lezen die anders bewijzen.

Ik heb haar gezegd dat het tijd wordt dat ze haar medische kennis weer eens up-to-date brengt, en dat ze een schande is voor haar beroeps groep. Toen was het ineens tijd om het gesprek te beeindigen. :roll:

Ik ga zo de huisarts bellen voor een verwijzing voor CGT. Ik ga het wel uitzitten, doet me echt niets, zal ook niets veranderen, kost alleen de ziektekostenverzekering weer geld.
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Lees de volgende link naar de steungroep (helemaal naar beneden scrollen en daar lees je dat men CGT niet als voorwaarde mag stellen bij aanvraag WMO):

http://www.steungroep.nl/index.php/herk ... lleges-enz
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Hoi Fleur
Hopelijk ga je ook in bezwaar? Want als iedereen het erbij laat zitten dan komen ze er zowiezo mee weg. Dus ik hoop dat je daar de mogelijkheid voor hebt.

succes! van een zeer ervaren ervaringsdeskundige mbt wmo-aanvragen :twisted:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Fleur
Actief lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 05 aug 2010, 07:38
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Fleur »

Hoi Felixloena,

Ik ga zeker in beroep hiertegen, ik vind het onacceptabel als ze hiermee wegkomen, dat gaat echt niet gebeuren als het aan mij ligt.

Dus Bellaa heel erg bedankt voor de link, daar heb ik zeker wat aan.

Het zal wel weer een langdurige strijd worden, maar ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie