Hoi Maartje,
Maartje schreef:En hoewel ik erg blij was met de insteek van Eenvandaag, vond ik de uitzending wel erg rommelig en feitelijk weinig vertellen. Toch is het heel fijn dat er eens op een andere manier aandacht is besteed aan ME, maar ik begrijp sommige reacties wel.
Er was gewoon te weinig tijd beschikbaar. Maar, er komt, vanwege de vele reacties een vervolg-uitzending of misschien wel meerdere uitzendingen (?-hoop ik

) en daar ben ik blij mee. Zo kan ME/CVS en alle aanverwante onderwerpen en problematiek meer aandacht krijgen en dat wordt hoog tijd in Nederland.
Ik vond de uitzending ordentelijk, te kort, maar wel krachtig.
En wat het aller belangrijkste was aan de uitzending van EénVandaag, dat zij de moed hebben genomen om eindelijk eens een ander geluid te laten horen over ME/CVS. Namelijk dat het een lichamelijke ziekte is en dat er gesproken is over een andere behandeling.
Dat is écht een doorbraak geweest in de Nederlandse media.
Immers, al jarenlang neemt de media blind de (pers)berichten van Nijmegen (NKCV) over en is er nooit ruimte geweest voor andere berichtgeving over ME/CVS.
De uitzending van EénVandaag heeft veel teweeg gebracht in ME/CVS-land. Kijk maar naar hoeveel reacties er binnen zijn gekomen op de site van lotgenoten die naar Nijmegen (NKCV) zijn geweest en wat het hen gebracht heeft.
Ik denk, dat dit een topje van de ijsberg is, want Nijmegen (NKCV) stopt deze informatie van lotgenoten die enkel zieker zijn geworden door revalidatie en CGT en GET in de doofpot.
Groetjes, Louisa