Nieuwe aanvraag voorzieningen

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik vind dat ze bij Felixloena geen enkel excuus meer hebben. Bovendien komen ze echt niet professioneel over daar.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Het is inderdaad te gek voor woorden. Mijn vriendin die mijn woordvoorder is bij de gemeente, werkt zelf bij een andere gemeente. En daar heeft ze mijn zaak voorgelegd, en daar slaan ze ook stijl achterover van de gang van zaken.

Waar ik me vervelend over voel, is dat toen we daar binnenkwamen, we min of meer als zeurpieten behandeld werden: je hebt een toekenning per oktober 2011 voor huishoudelijke hulp en over de periode ervoor is je een financiele vergoeding voorgesteld, waarom stuur je ons niet gewoon je financiele gegevens en durf je nog te klagen ook.... de ambtenaar ging uit van wat hij gehoord had, hij had niet eens zelf het dossier bestudeerd.

maar we hebben hem kunnen duidelijk maken dat er 2 aanvragen liepen en niet maar 1. Dat die van 2,5 jaar geleden waar de rechter een half jaar geleden nog een uitpsraak over gedaan is, nog helemaal niet is afgehandeld. De gemeente vond van wel, maar ze zijn dan voor hun gemak wel mijn aanvraag voor een badzitje en taxivervoer vergeten.... En die financiele compensatie, daar is ons niks van bekend. Hoe kunnen ze iets compenseren als ze niet eens een beschikking hebben?

Ik geloof en hoop dat we het duidelijk hebben kunnen maken..
en toen was het nog een gedoe om een deadline te stellen. Hij zei: ik ga het ondezoeken en dan laat ik wat weten. Wij willen dat dat op een uiterste datum gebeurt anders zitten we weer weken te wachten.... dat wordt nu 31 januari.

en toen ik zei dat de klachtenprocedure niet volgens de regels liep (wettelijke termijn klacht is 6 weken, maar bij mij werd er pas ruim na die termijn contact opgenomen), keek hij me alleen maar geérgerd aan. Als ik het er niet mee eens was moest ik maar naar de rechter gaan, en vooral ophouden met klagen. De stoom kwam uit mijn oren. Zo word je in de gemeente Heerlen behandeld als je probeert aanspraak te maken op voorzieningen. Alsof ik dat voor mijn plezier doe, in een rolstoel zitten en zo.

ik heb trouwens ook 2 mnd geleden de ombudsman ingeschakeld, helaas heb ik daar na de bevestigingsbrief ook niks meer van gehoord.....
Leven is het meervoud van lef - Loesje
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Felixloena.
vind het knap van jou en je vriendin ,
dat jullie toch vast gehouden hebben ,aan je eisen.

het is zo Asosiaal, zoals die zaken altijd gaan,
rekken ,trekken,uitstellen, net doen alsof ze nergens van weten,
en jou het gevoel geven dat je maar een lastig mens bent,
als of je gek bent. :evil:
je loopt echt tegen een ](*,) op bij die lui.

ik hoop met heel mijn hart dat je krijgt waar je recht op hebt
hou je taai

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

bedankt!
sesaffie
Actief lid

Bericht door sesaffie »

Pff wat een gedoe allemaal! Ik ben er een beetje stil van.
Ik hoop dat het nog positief eindigt! En een financiele vergoeding is niet alleen leuk, maar ook terecht.

Sesaffie
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Is niet bemoedigend voor jou, Sesaffie, zo vlak voor je beoordeling. Maar bij mij wordt het wel extreem slecht behandeld. Alhoewel, met ME blijft het moeilijk om iets te krijgen.
stargazertje
Gevorderd lid

Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar hier werd gezegd dat men nooit voor ME/CVS een rolstoel ed verleende omdat dit het "genezingsproces" zou tegen gaan. This alleen dankzij Lelystad dat ik een rolstoel kreeg omdat die aangaven dat het niet de genezing tegen zou gaan.
sesaffie
Actief lid

Bericht door sesaffie »

Ik snap dat jullie mij niet willen ontmoedigen.. het is nou eenmaal de harde waarheid. Misschien heb ik geluk, en anders heb ik het in ieder geval geprobeerd..

Ja, de enige manier om naar buiten te kunnen gaan houdt ook ECHT de genezing tegen... pff :roll:
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Yes, de meneer van de klachtenafdeling heeft teruggebeld met goed nieuws.
Ze zijn tot de conclusie gekomen dat ze een onvolledige indicatie hadden afgegeven, dus dat we gelijk hadden met onze klacht. Ze hebben me nu een financieel voorstel gedaan: ze willen me alle kosten vergoeden die ik voor huishoudelijke hulp gemaakt heb over de periode waarin dit allemaal gelopen heeft. Ik heb die kosten wit gemaakt, dus kan ze allemaal aantonen. Dus nu is het een kwestie van opsturen, en dan krijg ik deze uitbetaald.

Het verzacht de pijn van de afwijzing voor scootmobiel en rolstoel nu wel, want van het te ontvangen bedrag kan ik wel wat kopen.

En het belangrijkste, nu kan ik dit hele gedonder achter me laten en mijn beperkte energie voor zinvollere dingen gebruiken.

Zo zie je maar weer: de aanhouder wint!
angelsandra
Actief lid

Bericht door angelsandra »

Dat is dan toch wel goed nieuws. Gefeliciteerd :D de aanhouder wint.
Yea, though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil: for you are with me ~Psalm 23:4
sesaffie
Actief lid

Bericht door sesaffie »

gefeliciteerd!!!
Ik ben heel blij voor je, ook dat je het nu achter je kunt laten.

groetjes, sesaffie
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

bedankt, excuses zouden ook nog netjes geweest zijn, maar daar zal ik maar niet om vragen :mrgreen:

Ik ben blij!
stargazertje
Gevorderd lid

Van harte! Bloemetje met excuus zou inderdaad wel op zijn recht zijn, maar denk dat je dat nooit gaat krijgen.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Gefeliciteerd.
Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Felixloena.

Van harte Gefeliciteerd met je
OVERWINNING

=D> =D> =D> =D> =D> =D> :D :D :D :D :D :D \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

Koop maar lekker een grote bos bloemen voor je zelf .
voor je door zetting vermogen.
en inderdaad de aanhouder wint.
geniet er maar lekker van :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Plaats reactie