Nexavir (4ME): effect? ervaring?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

martine030
Actief lid

Bericht door martine030 »

Fijn dat de Nexavir inmiddels geleverd is. Ik heb mijn bestelling nog niet gehad, zal morgen wel komen dan. Had Carine al gemaild om te vragen hoe het zat maar nog geen reactie.

Klopt het dat het in Belgie minder gebruikelijk is om af te dingen?
Ik bestel regelmatig bij Ilse Krols apotheek maar toen ik om korting vroeg ivm de hoge bedragen, waren ze zelfs niet bereid om de (hoge) verzendkosten te vergoeden. Kreeg het idee dat ze het maar een vreemde vraag vonden... En dat ik het beeld van die zuinige Hollanders weer bevestigd heb :wink:
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Vervelend dat je het nog steeds niet hebt.

Ik had carine ook gemaild, om te vragen hoe t nou zat en dat ik het frustrerend vond.
Ook nog niks gehad, ze hebben het vast erg druk.

Hopelijk komt het snel!!!
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

Ik heb mijn bestelling ondertussen al gekregen hoor.

Ik hoop dat jullie het ook vlug ontvangen.

En ik denk idd dat wij in België minder afdingen hoor. Het was nog niet eens in me opgekomen om dat te doen. Maarja ge kunt natuurlijk maar proberen hé.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

ik heb zojuist mijn eerste bestelling gemaild. ik heb er wel in gevraagd hoe het nu zit met die verzendingskosten. dan wacht ik nog even met betalen tot ik weet wat ik nu exact moet betalen.
of denken jullie dat ze niet zullen reageren doordat het druk is? hoe snel reageren ze daar op mail als ze reageren?
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Ik heb 2 dagen moeten wachten op een mail. Ik heb dan meteen terug geantwoord en diezelfde dag nog eens antwoord gekregen.
Ik had om 1500 euro besteld en daarvoor hebben ze die 23 euro verzendkosten laten vallen. Als het tegenwoordig toch uit België verzonden wordt, is die 23 euro schandalig hoog.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

ik heb net al een mail teruggehad dat de verzendkosten voor België momenteel 5 euro zijn. Dat klinkt wel alsof het niet definitief is, maar dat weet ik niet.
martine030
Actief lid

Bericht door martine030 »

Ik heb maandag de bestelling ontvangen, uiteindelijk een week zonder gezeten. En toevallig of niet, ik heb goede dagen gehad. Ik ging dus bijna twijfelen of ik wel weer moest gaan spuiten :wink:
Volgens mij was de verzending eerst met TNT express. Wat sowieso niet echt zinvol is omdat TNT toch altijd binnen een dag levert.
Nu met DHL moet er getekend worden. Heeft ook een nadeel maar elke dag naar de brievenbus lopen om te kijken of het al bezorgd is was ook niet heel handig.
aimee
Actief lid

Bericht door aimee »

Hoi hoi!! Nou mijn eerste bestelling is binnen en het eerste wat ik dacht was.. ieuwwwwww het is net afwaswater, moet ik dan inspuiten?? Ik moet nog even over mijn "medicijnangst" heen denk ik, beetje slecht gereageerd de afgelopen maanden.. maar goed, zal er toch aan moeten denk ik. Toch verbaas ik me over de kleine bijsluiter en de oude referenties die erin staan.. Mocht iemand mij hierin gerust kunnen stellen hoor ik het graag :) en wat verder vooral mijn vraag is.. Kan je de spuiten gewoon bij de apotheek zonder recept halen?? En ontsmettingsmiddel heb ik begrepen? Jullie weten het vast allemaal..

Liefs
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
elssp
Actief lid

Bericht door elssp »

Oud medicament is heel goed want dan is er tijd genoeg geweest om bijwerkingen te onderzoeken.
En als mensen het voor acne namen, vallen bijwerkingen harder op dan bij zieke mensen dus dat is ook goed.

Spuiten bij apotheek, (in België) zonder boorschrift. Je kan er ook kleine apart verpakte ontsmettende doekjes kopen (2 cm2 groot).
Zelf haal ik mijn spullen bij een groothandel. Ik ging daar vroeger als 'professional' en nu als zieke... Ik weet niet of je daar als leek ook kan kopen.
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

veel succes aimee, en verschiet niet als je de eerste weken slechter wordt hé, dat is een normale reactie van het lichaam hoor.

En idd de kleur van nexavir is niet echt aantrekkelijk, maar als het helpt waarom niet hé?. en bij mij helpt het gelukkig wel hoor, al moet je er wel veel geduld voor hebben
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Kan je uitleggen wat je bedoelt met 'lucht in het flesje spuiten?' Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Maarreh... hoezo hoef je de lucht er niet uit te spuiten als er geen lucht in kan komen (je 1e zin)? Dat gebeurt wel, er komt altijd een luchtbel in je spuit bij het opzuigen van de vloeistof. Da's heel logisch, omdat de spuit niet helemaal gesloten is. In het tuutje zit al lucht voordat je er een naald opzet en ook in die lege naald zit lucht, omdat er dan nog niks (dus ook geen vloeistof) in zit. Kweenie hoor, maar mij is geleerd bij de prikles dat ik die luchtbel er wel uit moest duwen. Al moet gezegd worden dat er soms ienieminie kleine luchtbelletjes in de spuit blijven zitten, die er dan na het inspuiten er ook nog zijn. Dat kan natuurlijk geen kwaad, lijkt me.

Succes ermee, meid!
Toerevla
Beginner

Bericht door Toerevla »

Hallo,

ben vandaag zes maanden aan het spuiten en ben net terug van bij DML. Ik moet nog zeker 3 maanden langer 2cc/dag spuiten en zou dan kunnen afbouwen. IK heb hem gezegd dat ik nog lang geen andere mens ben en hij zei me dat het normaal is dat het op en neer gaat. Ik lees zoveel verschillende dingen van lotgenoten dat ik het soms niet meer weet, maar ik blijf wel spuiten...zolang de spaarpot z'n bodem niet vertoont.

groetjes,

Tom
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik wil het net als Tom voor 9 maanden proberen, maar tot op heden merk ik er nog niks van - tenminste dat denk ik. Kan je er na die 9 maanden gewoon mee stoppen of is afbouwen noodzakelijk? Weet iemand dat?

Jep Tanto, volgens mij heb je dat zo heel goed en wiskundig verantwoord (of is het natuurkundig) uitgelegd! Maar ja, ik ben dan ook geen Einstein ;)
tavy
Actief lid

Bericht door tavy »

hallo ,je/jullie spuiten nexavir ( tegen virussen?) wat is er gevondenin je bloed waar DML nexavir voor voorschrijft? En merk je er vel van?

groetjes Tavy
Vicky
Beginner

Bericht door Vicky »

hij schrijft het voor als je virussen hebt ook bij XMRV en MLV en ook gewoon om het immuunsysteem te normaliseren.

ik merk nu na bijna 10 maanden 2cc per dag te spuiten echt wel het verschil hoor, het griepgevoel heb ik bijna niet meer, ik heb ook nog maar weinig last van gewollen klieren, ik recupereer ook vlugger en ik kan wat meer doen. Het stappen lukt mij ook al beter. Maar het heeft wel 6 maanden geduurd voor ik kon zeggen dat ik toch iets merkte en toen ging het nog heel fel op en af, nu zijn de "afs" al veel minder geworden. dus ik ga er zeker nog mee door hoor.
Plaats reactie