Compressiekousen testen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

moon72 schreef:De plaatselijke leverancier van steunkousen wilde daar wel over meedenken.

Inmiddels draag ik 2 maanden een hele hoge steunkous, die doorloopt tot aan mijn borsten. Persoonlijk aangemeten, compressie klasse 2.
Ff dat ik het goed begrijp: zijn dit nou compressiesokken als van die sportsokken of therapeutische steunkousen (zoals dametjes op leeftijd) van een orthopedisch centrum oid? Het klinkt namelijk echt ideaal!! Dat wil ik ook!!
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Hoi Bloemetje, ja, het zijn therapeutische steunkousen zoals dametjes op leeftijd dragen :D

Groot gelijk dat jij ook wil! Ik hoop toch zo dat jullie hetzelfde effect kunnen krijgen!!!!!!
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

En deze zijn dus langer dan een gewone panty? Ik heb ook van die ouwe omaatjes kousen, maar die komen tot mn navel. Dat is niet hetzelfde?
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Deze is echt persoonlijk aangemeten en hebben we dus door laten lopen tot aan mijn BH. De kous is zo gemaakt dat de druk die aan de benen gegeven wordt, ook aan mijn bovenlichaam gegeven wordt.

Die hoogte is dus anders en de druk ws ook; in de panty die jij hebt, zit daar ook nog druk in het "broek" gedeelte? Of stopt dat bij de liezen?
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Thanks voor je info, Moon! Ik mag in januari weer nieuwe orthopedische kousen bestellen, dan zal er eens naar informeren. Heeft dat 'pak' een speciale naam? Ms staat er iets op je label?

Als ik er in januari niet uitkom met de dames van dat orthopedische centrum, dan zal ik je nog eens mailen.
Sunnymoon
Beginner

Bericht door Sunnymoon »

@ Moon, wat geweldig dat je 'compressiekousenpak' :mrgreen: zoveel verbetering voor jou geeft!
En ik sta er van te kijken, dat jij met die slechte doorbloeding nog zo actief kan zijn.
En vooral ook zo fijn, dat dr. V. zo met ons meedenkt en dingen uitprobeert =D>

Ik heb zelf 4 weken geleden de kanteltafeltest gehad.
Ik heb nog niet de uitslag op papier, maar de doorbloeding naar mijn hersenen was - 24% en naar het hart terug - 37%.
Ik heb geen POTS.

Bij de inspanningstest fietste ik max 33% van normaal en de zuurstofopname (VO2) bij de anaerobe drempel was max 37% van normaal.
Ik kon de fietstest ook niet afmaken ...
Het lijkt wel of mijn lichaam de hele dag verzuurd is.
Was al blij, dat ik niet hoefde te lopen, want dat is voor mij nog veel zwaarder.

Ik heb begin deze week ook de compressiekousen besteld, maar heb ze nog niet binnen.
Ben wel heel benieuwd, of het voor mij ook verbetering gaat brengen ... al is het maar een heel klein beetje ben ik al blij :D

Groetjes,
Sunnymoon
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

@Bloemetje, nee mijn pak heeft geen speciale naam. Het label zegt alleen dat íe voor mij gemaakt is :)
Het ding is gemaakt bij Bauerfeind, het materiaal is venotrain soft.
Als jij 'm ook zo hoog wil laten maken, dan is mijn advies om, net als de mijne, de pant echt hoog door te laten lopen, zodat je 'm uiteindelijk aan je bh kan haken. (daar moet ik wel zelf voor zorgen, de leverancier waagt zich daar zelf niet aan)
In eerste intstantie had ik dat niet, maar ik vond het vervelend dat de panty afzak-neigingen had. Nu is dat over.

@Sunnymoon, met de panty zijn mijn "cijfers" veel beter. Voordat ik de panty had, kwam ik niet veel verder dan mijn luie stoel hoor! Ik hoop dat ook jij effect hebt van de kousen. Zo niet: dan kan jij het misschien ook "hogerop" zoeken. Eerst maar eens zien wat de sportkousen doen!
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

Hoeveel beter zijn de cijfers nu dan??
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Dr Visser is nog aan het rekenen :)
Over 1.5week spreek ik hem weer.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hmmmm, maar betekent dit dat je je zowat half moet uitkleden als je naar het toilet gaat, Moon?
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

In de praktijk valt mij dat hard mee. Ik krijg de panty makkelijk los van de bh; ook als ik een hemdje oid aan heb. Gevalletje "oefening baart kunst"....
sander107
Actief lid

Bericht door sander107 »

Hoi moon,

Wat waren de resultaten van het nieuwe kanteltafelonderzoek met gebruik kousen??
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

Hoi Sander,

Ik heb vanmorgen dr Visser gesproken. De uitslag was echt goed :D

Als eerste; dr Visser was niet tevreden over de manier van berekenen van de doorstroming naar de hersenen. Dat heeft hij aangepast, waardoor er nieuwe cijfers komen.
Met de nieuwe berekening zat ik in februari 2013 op -26%.

Nu op -9%. Gemeten dus zonder kousen.
moon72
Actief lid

Bericht door moon72 »

OPROEP NAMENS DR VISSER

Dr Visser wil graag de enquête afronden. Hij heeft nog maar 23 enquêtes nodig voordat hij de getallen in de openbaarheid kan gooien.

Dus.. Heb je nog een enquete liggen, wil je 'm dan aub invullen en opsturen?

Alvast bedankt!
huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Als eerste; dr Visser was niet tevreden over de manier van berekenen van de doorstroming naar de hersenen. Dat heeft hij aangepast, waardoor er nieuwe cijfers komen.
Met de nieuwe berekening zat ik in februari 2013 op -26%.
Huh, geld dit voor iedereen die een kanteltafeltest hebben gedaan bij hem dat de cijfers niet kloppen. Jij had eerder -38 en nu -26% dat scheelt nogal wat.

Wel een mooi resultaat als je van 26 naar 9% ben gegaan met compressiepak.
Plaats reactie