Ff dat ik het goed begrijp: zijn dit nou compressiesokken als van die sportsokken of therapeutische steunkousen (zoals dametjes op leeftijd) van een orthopedisch centrum oid? Het klinkt namelijk echt ideaal!! Dat wil ik ook!!moon72 schreef:De plaatselijke leverancier van steunkousen wilde daar wel over meedenken.
Inmiddels draag ik 2 maanden een hele hoge steunkous, die doorloopt tot aan mijn borsten. Persoonlijk aangemeten, compressie klasse 2.
Compressiekousen testen
Moderator: Moderators
Deze is echt persoonlijk aangemeten en hebben we dus door laten lopen tot aan mijn BH. De kous is zo gemaakt dat de druk die aan de benen gegeven wordt, ook aan mijn bovenlichaam gegeven wordt.
Die hoogte is dus anders en de druk ws ook; in de panty die jij hebt, zit daar ook nog druk in het "broek" gedeelte? Of stopt dat bij de liezen?
Die hoogte is dus anders en de druk ws ook; in de panty die jij hebt, zit daar ook nog druk in het "broek" gedeelte? Of stopt dat bij de liezen?
Wat je niet wilt dat je zelf geschiedt, doet dat ook een ander niet!
@ Moon, wat geweldig dat je 'compressiekousenpak'
zoveel verbetering voor jou geeft!
En ik sta er van te kijken, dat jij met die slechte doorbloeding nog zo actief kan zijn.
En vooral ook zo fijn, dat dr. V. zo met ons meedenkt en dingen uitprobeert
Ik heb zelf 4 weken geleden de kanteltafeltest gehad.
Ik heb nog niet de uitslag op papier, maar de doorbloeding naar mijn hersenen was - 24% en naar het hart terug - 37%.
Ik heb geen POTS.
Bij de inspanningstest fietste ik max 33% van normaal en de zuurstofopname (VO2) bij de anaerobe drempel was max 37% van normaal.
Ik kon de fietstest ook niet afmaken ...
Het lijkt wel of mijn lichaam de hele dag verzuurd is.
Was al blij, dat ik niet hoefde te lopen, want dat is voor mij nog veel zwaarder.
Ik heb begin deze week ook de compressiekousen besteld, maar heb ze nog niet binnen.
Ben wel heel benieuwd, of het voor mij ook verbetering gaat brengen ... al is het maar een heel klein beetje ben ik al blij
Groetjes,
Sunnymoon

En ik sta er van te kijken, dat jij met die slechte doorbloeding nog zo actief kan zijn.
En vooral ook zo fijn, dat dr. V. zo met ons meedenkt en dingen uitprobeert

Ik heb zelf 4 weken geleden de kanteltafeltest gehad.
Ik heb nog niet de uitslag op papier, maar de doorbloeding naar mijn hersenen was - 24% en naar het hart terug - 37%.
Ik heb geen POTS.
Bij de inspanningstest fietste ik max 33% van normaal en de zuurstofopname (VO2) bij de anaerobe drempel was max 37% van normaal.
Ik kon de fietstest ook niet afmaken ...
Het lijkt wel of mijn lichaam de hele dag verzuurd is.
Was al blij, dat ik niet hoefde te lopen, want dat is voor mij nog veel zwaarder.
Ik heb begin deze week ook de compressiekousen besteld, maar heb ze nog niet binnen.
Ben wel heel benieuwd, of het voor mij ook verbetering gaat brengen ... al is het maar een heel klein beetje ben ik al blij

Groetjes,
Sunnymoon
@Bloemetje, nee mijn pak heeft geen speciale naam. Het label zegt alleen dat íe voor mij gemaakt is 
Het ding is gemaakt bij Bauerfeind, het materiaal is venotrain soft.
Als jij 'm ook zo hoog wil laten maken, dan is mijn advies om, net als de mijne, de pant echt hoog door te laten lopen, zodat je 'm uiteindelijk aan je bh kan haken. (daar moet ik wel zelf voor zorgen, de leverancier waagt zich daar zelf niet aan)
In eerste intstantie had ik dat niet, maar ik vond het vervelend dat de panty afzak-neigingen had. Nu is dat over.
@Sunnymoon, met de panty zijn mijn "cijfers" veel beter. Voordat ik de panty had, kwam ik niet veel verder dan mijn luie stoel hoor! Ik hoop dat ook jij effect hebt van de kousen. Zo niet: dan kan jij het misschien ook "hogerop" zoeken. Eerst maar eens zien wat de sportkousen doen!

Het ding is gemaakt bij Bauerfeind, het materiaal is venotrain soft.
Als jij 'm ook zo hoog wil laten maken, dan is mijn advies om, net als de mijne, de pant echt hoog door te laten lopen, zodat je 'm uiteindelijk aan je bh kan haken. (daar moet ik wel zelf voor zorgen, de leverancier waagt zich daar zelf niet aan)
In eerste intstantie had ik dat niet, maar ik vond het vervelend dat de panty afzak-neigingen had. Nu is dat over.
@Sunnymoon, met de panty zijn mijn "cijfers" veel beter. Voordat ik de panty had, kwam ik niet veel verder dan mijn luie stoel hoor! Ik hoop dat ook jij effect hebt van de kousen. Zo niet: dan kan jij het misschien ook "hogerop" zoeken. Eerst maar eens zien wat de sportkousen doen!
Hoi Sander,
Ik heb vanmorgen dr Visser gesproken. De uitslag was echt goed
Als eerste; dr Visser was niet tevreden over de manier van berekenen van de doorstroming naar de hersenen. Dat heeft hij aangepast, waardoor er nieuwe cijfers komen.
Met de nieuwe berekening zat ik in februari 2013 op -26%.
Nu op -9%. Gemeten dus zonder kousen.
Ik heb vanmorgen dr Visser gesproken. De uitslag was echt goed

Als eerste; dr Visser was niet tevreden over de manier van berekenen van de doorstroming naar de hersenen. Dat heeft hij aangepast, waardoor er nieuwe cijfers komen.
Nu op -9%. Gemeten dus zonder kousen.
OPROEP NAMENS DR VISSER
Dr Visser wil graag de enquête afronden. Hij heeft nog maar 23 enquêtes nodig voordat hij de getallen in de openbaarheid kan gooien.
Dus.. Heb je nog een enquete liggen, wil je 'm dan aub invullen en opsturen?
Alvast bedankt!
Dr Visser wil graag de enquête afronden. Hij heeft nog maar 23 enquêtes nodig voordat hij de getallen in de openbaarheid kan gooien.
Dus.. Heb je nog een enquete liggen, wil je 'm dan aub invullen en opsturen?
Alvast bedankt!
- huppelepup
- Gevorderd lid
Huh, geld dit voor iedereen die een kanteltafeltest hebben gedaan bij hem dat de cijfers niet kloppen. Jij had eerder -38 en nu -26% dat scheelt nogal wat.Als eerste; dr Visser was niet tevreden over de manier van berekenen van de doorstroming naar de hersenen. Dat heeft hij aangepast, waardoor er nieuwe cijfers komen.
Wel een mooi resultaat als je van 26 naar 9% ben gegaan met compressiepak.