ME-er met psychiatrische begeleiding dmv pgb of in natura

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Annac,

is geen zeuren hoor,
maar lekker van je af schrijven,
doen we toch allemaal?

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ja, weet wel dat het geen zeuren is. Wie er zeuren zijn al die anderen die ME downplayen.

Even een zijsprongetje over andere downplayers:

Journalistiek gezien spelen zich, behalve in de ME wereld, vergelijkbare dingen in de sportwereld af.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1353938

Had de ME groep maar een journalist of arts als David Walsh. Hij geloofde Amstrong nooit, diep in zijn hart, en GING DAAROM OP ONDERZOEK UIT. Als je het probleem doping in de weelersport verruilt voor ME krijg je precies verwoord waar wij ook altijd tegenaan lopen.

En juist die mensen, die echt op waarheidsvinding uit zijn, worden neer gesabeld voor het grote geld.

Door deze uitzending (min 27-45) begreep ik hoe Mart Smeets bv feitelijk jaloers is op een Britse journalist die in 2004 een boek heeft geschreven waarin stond dat Armstrong dope gebruikte. Hij, Mart, wil niet toegeven dat HIJ dat had willen doen. Dat ie zich heeft laten afschepen door A zelf, die LOOG.

Dat deze journalist uiteindelijk gelijk kreeg, zo zal het ook met de bio-medische sector hier gaan.

Maar ja, gelijk hebben en het ook krijgen blijven verschillende dingen.

Ik zie 1) DML e.a net als een David Walsh e.a.

2) CGT als doping, waar je alleen maar slechter van wordt en

3) mensen die daar niet aan (willen) meedoen uitsluit van alle hulp

4) Onze regering en Nijmegen als Mart Smeeds,

etc. etc.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ambtelijke molens malen langzaam. Vooral waar het ME ers betreft. Die op zich zelf lopen al niet hard! Hi, hi.

Nou ja, niet veel om over te lachen, eigenlijk. Zeeeer op en neer gaat alles.

Dit mooie weer werkt goed voor ME-ers, maar werkt contra produktief als iedereen 200 % energie krijgt en je als ME-ers het van die 50 % of minder moet hebben.......

Afwachten maar.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

soms gaat het zoals het gaat en is afwachten de beste optie.......
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Gesprekken bij Inter Psy Groningen teneinde.

Samenvatting van verslag (4 A4-tjes) werd voorgelezen aan zoon met buddy. Daarbij o.a. sneeuwde het "gevaar" van zelfmoord wat onder. Mijn uitleg aan buddy later, over endogene en exogene depressie, vanuit welke laatste mijn zoon wel degelijk overweegt in de toekomt een einde aan zijn leven te maken, zullen ze aldus bij de huisarts alsnog nadrukkelijk benadrukken.

(Exogeen = ingegeven door de uiterlijke, buiten de persoon gelegen oorzaken. Dus discriminatie, vernedering en ME-bashers

Zelf zal ik bij huisarts i.v.m. mezelf een "demonstratie" geven van mijn naderende instorting als mantelzorger; sowieso, en in het geval er geen maximale hulp bij mijn zoons zelfstandige woonpoging komt. Met als ergste scenario dat als ik er niet meer ben mijn zoon in de sloot eindigt.

Ook heb ik (hebben wij?) hulp nodig de noodgedwongen ongezond geworden relatie te ontwarren die mijn zoon en ik hebben. Tegelijkertijd uiteraard de nadruk leggen op de door psychologen bijkans NOG ongezondere interpretatie van dit fenomeen. Namelijk, dat hun stiekeme gedachte dat DOOR die relatie hij ziek is geworden (jullie kennen het wel: bevestiging van de klachten enzo) nergens op berust.

Gedeeltelijk zal ik ook vanwege die ontwarring in positieve zin in een gat vallen omdat ik nu mijn eigen leven weer op orde kan gaan brengen.
En de ME schaduw moet gereduceerd.

Tja, 13 jaar het huiswerk van artsen en andere hulpverleners doen: dat zuigt een mens wel uit. Kun je nagaan hoe het is voor velen van jullie die het in hun eentje moeten doen........

Wordt vervolgd. Want uiteindelijk gaat het om de juiste indicatie.

Diegenen die bijstand van een buddy in geval van hulpverleners bezoeken willen hebben moeten mij maar een pb'tje sturen. Mijn zoons buddy is beschikbaar en doet het om niets (hoewel, een kleine terras- of restaurant consumptie o.i.d. hem natuurlijk zeer welkom is!), in het hele land, t/m België toe!
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

een glashelder verhaal, Annac, knap op een rij gezet.....

en wat een superaanbod van je buddy...ik zal het in gedachten houden!

en nu hopen dat het goed wordt opgepakt.......
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

mij hielp je laatste schrijven mij weer even op het spoor met mijn zoektocht naar EMDR en PTSS: nl het onderscheid tussen endogeen en exogeen.....
Bij Ptss is er een duidelijke oorzaak van buitenaf ipv dat het allemaal aan mijn zwakke zenuwen wordt toegeschreven
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

De buddy van mijn zoon was ook blij met exo en endo, een eeuwenoude uitdrukking die mij zomaar, heel toevallig van vroeger te binnen schoot.

Toen de psycholoog de conclusie trok dat er geen zelfmoord gevaar was, redeneerde hij nl uitsluitend vanuit de endogene depressie.

Worden deze termen nog gebruikt tegenwoordig, vraag ik me af? Ik kom ze nergens meer tegen. Alleen dus vanuit mijn duistere krochten wellen ze op. Met de huidige, sociaal welhaast ideale maakbare samenleving zal dit ongetwijfeld op de achtergrond zijn geraakt, dunkt mij......Een paradijs op aarde kan immers geen depressie veroorzaken, dus moet alle droefheid uitsluitend aan het individu te wijten zijn immers???

Jij had het over zenuwen, josje: ook zo'n ouderwets denken. vroeger had je zenuwartsen enzo.....Nu zijn het zielenknijpers?
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

ja, door jou herkende ik, die oude termen van endogene en exogene depressie,
staan, geloof ik niet meer in de DSM4,
ik was ze vergeten.
Dat van die zenuwartsen, heb ik laatst aan een psychiater gevraagd: vroeger waren zenuwartsen pychiater en neuroloog in een vakgebied...
Nu is dat dus gesplitst...ik snapte dat ook nooit....
Trouwens over depressie, vroeger stond in mijn bijsluiter, dat depressie een emotionele aandoening was,
nu staat er dat het een aandoening van de hersenen is door een serotonine ontregeling, mss is endo en exogeen daarom verdwenen,
maar externe factoren kunnen wel serotonine ontregeling veroorzaken, net als ME...dus wat is wat.....
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hoe de depressie ook ontstaan is, het is een zelfde verstoring. Dus je zou kunnen zeggen exogeen of endogeen ontstaan.

Sommigen pleiten ervoor psychiatrie en neurologie weer samen te voegen. Mij lijkt dat niet gek, het zijn allemaal hersenziekten al of niet veroorzaakt door een andere ziekte zoals bijv ME, of getriggerd door omstandigheden, maar niemand met zulke klachten is gek - iedereen is gewoon ziek. Als dat psychisch denken daarmee zou verdwijnen zou het mooi zijn, al heb ik er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren:-( Dan heb je een psycholoog voor psycho-sociale problemen om mee te praten, en wordt er verder medisch gedacht. Zo zou het moeten zijn.
Life smells...
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

helemaal eens, Asje....zou goed zijn als het weer samengenomen zou worden.
De ellende is natuurlijk, dat allebei de wekvelden zo veel groter zijn geworden, ws ook de reden van splitsing....
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik vrees dat het Freudiaanse er meer mee te maken had ...
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Nog geen update!

Maar mijn zoons buddy is nu ff heel druk en moe en moet bijkomen! Echter, in de maand september zal er VAST een onderhoud met de huisarts komen om een indicatie eruit te slepen.

Dan horen jullie wel weer.

P,S,

Mijn zoon kreeg wel een flinke boost door zijn succesvol georganiseerde internationale meeting op 22 augustus voor de eerste divisie KNVB op Schiphol! En hij viel wonder boven wonder voor het eerst erna niet, zoals eerder gebruikelijk, in een zwart gat.........
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Goed zo!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ha, ha, ha, ha, mijn zoon is het verslag kwijt. Echt zo´n ME dingetje.

Dus, op naar Inter Psy en tevens de correctie laten aanbrengen dat er wel degelijk gevaar voor zelfmoord is (i.t.t. de assumptie dat dat gevaar ervoor niet aanwezig is) voor ze ermee naar de huisarts gaan om een indicatie te bekrachtigen.
Plaats reactie