Neuraal therapie
Moderator: Moderators
@ asje
dat klopt, hij zei er ook bij dat een genetische afwijking gelinkt moet zijn om deze ziekte te krijgen. Althans toch in onze familie. Mijn grootvader had het, mijn vader, mijn nichtje en mezelf, mijn jongste heeft klachten die wijzen op PENE. Iedereen heeft het in ernstige mate (gehad) behalve mijn jongste maar die hou ik erg in de gaten waaronder voeding en inspanning.
dat klopt, hij zei er ook bij dat een genetische afwijking gelinkt moet zijn om deze ziekte te krijgen. Althans toch in onze familie. Mijn grootvader had het, mijn vader, mijn nichtje en mezelf, mijn jongste heeft klachten die wijzen op PENE. Iedereen heeft het in ernstige mate (gehad) behalve mijn jongste maar die hou ik erg in de gaten waaronder voeding en inspanning.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Vandaag vette keelpijn en zware druk op de borstkast (weeral). Ik dacht eerst dat het kwam door mijn uitspatting in de tuin gisteren maar las net dat er nog mensen last hebben.
Gisteren was ik het immobilisme zo beu en eindelijk terug een beetje op de been na een megalamme week. Toen ben ik erin gevlogen en heb het gras afgedaan tot ik er ben bij neergevallen. Zelfs mijn laarzen kreeg ik niet meer uit, ben nog net binnengeraakt. Hubby heeft de laatste 6 m² gedaan, dat was er teveel aan.
Na een paar uur total loss mezelf terug moed ingesproken en de tuin ingegaan om de boel te gaan bijeenharken. Anders stikt het nieuwe gras en is mijn inspanning een maat voor niets geweest. Daar stond ik dan, tien keer harken, een paar minuten op adem komen in de schadum een paar meter verder leunend op de stok en zo blijven werken tot het water van mijn rug stroomde en mijn stem hees.
De kinderen hebben boterhammen gegeten gisteren want mama lag strijk op de bank
De verzuring is uitgebleven. Voor mijn "workout" drink ik een proteinedrank op basis van wheypoeder en een creatinepil. Achteraf een flinke schep d-ribosepoeder om snel ATP-energie te geven aan de uitgeperste mitochondrien in de spieren. Voorlopig werkt dat blijkbaar. Alleen dat ziek worden, heb ik nog niet onder de knie.
Gisteren was ik het immobilisme zo beu en eindelijk terug een beetje op de been na een megalamme week. Toen ben ik erin gevlogen en heb het gras afgedaan tot ik er ben bij neergevallen. Zelfs mijn laarzen kreeg ik niet meer uit, ben nog net binnengeraakt. Hubby heeft de laatste 6 m² gedaan, dat was er teveel aan.
Na een paar uur total loss mezelf terug moed ingesproken en de tuin ingegaan om de boel te gaan bijeenharken. Anders stikt het nieuwe gras en is mijn inspanning een maat voor niets geweest. Daar stond ik dan, tien keer harken, een paar minuten op adem komen in de schadum een paar meter verder leunend op de stok en zo blijven werken tot het water van mijn rug stroomde en mijn stem hees.
De kinderen hebben boterhammen gegeten gisteren want mama lag strijk op de bank

De verzuring is uitgebleven. Voor mijn "workout" drink ik een proteinedrank op basis van wheypoeder en een creatinepil. Achteraf een flinke schep d-ribosepoeder om snel ATP-energie te geven aan de uitgeperste mitochondrien in de spieren. Voorlopig werkt dat blijkbaar. Alleen dat ziek worden, heb ik nog niet onder de knie.
De keelpijn is dus een keelontsteking met zware verkoudheid en hese stem geworden. Mijn gehemelte ziet geel en achteraan twee rode kringen rond een spektakel van rode spikkeltjes. Mijn neus die altijd lek is, loopt nu helemaal als een kraantje. Heb me al beter gevoeld dan dit.
Toch een halfuurtje zand staan scheppen in de tuin deze ochtend. Alle dagen een beetje fysieke work-out nu de verzuring uitblijft. Zodra de pijn in de borstkast te hevig wordt, stop ik ermee.
Toch een halfuurtje zand staan scheppen in de tuin deze ochtend. Alle dagen een beetje fysieke work-out nu de verzuring uitblijft. Zodra de pijn in de borstkast te hevig wordt, stop ik ermee.
Vandaag niets meer kunnen doen. De keelpijn is verminderd maar het zit nu in mijn systeem. Zelfs mijn kaken doen pijn als ik moet kauwen. Echt grieperig dus. Mijn schoonbroer zou ook geveld zijn met keelpijn en verkoudheid dus ik ga er maar van uit dat het iets viraals is en in de lucht hangt. De zakdoekendoos heb ik al leeggemaakt vandaag.
Het werkt wel danig op mijn humeur. Ben ziekzijn zooooooooooo beu.
Het werkt wel danig op mijn humeur. Ben ziekzijn zooooooooooo beu.
Sterkte Marlène. Zo langdurig ziek zijn is slopend, waar moet je op een gegeven moment nog de kracht vandaan halen. Toch komen er altijd weer betere momenten en mooie dingen. Zo kon ik eergisteren een stukje fietsen door het bos, niet ver, maar net genoeg om de moraal weer een tikje omhoog te krikken. Hoop dat je verkoudheid snel voorbij is en dan maar weer opwaarts!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
tnx stier, je bent ook niet van het type opgeven 
Het lijkt wel griep want ben nu toch al zeker 9 dagen van de kaart na mijn uitstap naar de prijsuitreiking. Oma wilde absoluut dat ik de dokter van wacht liet komen gisteravond. Ze vertrouwde het niet meer. Geen koorts en hondsziek. Omdat ik mijn stem helemaal kwijt was zoals bij de dubbele longontsteking enkele jaren geleden en ik zo'n pijn in mijn borstkast heb, wil ze het liever laten nakijken.
Maar ik denk dan, ik neem al een dubbele AB, antivirale medicatie en plaquenil. Veel meer gaan die niet kunnen geven die dokters. Uitzieken maar en als het maandag niet beter is, eens langs de huisarts gaan. Twee weken geleden nam ie niet eens de moeite om naar de borstkast te luisteren toen ik daarvoor kwam. Het zou wel door het gebruik van Zelitrex komen zei ie, zelfs al staat er niks van in de bijsluiter. Ik voelde me wel een beetje belachelijk en hubby was woest. Hij zei dat het onmogelijk was om dergelijke klachten te krijgen. Ik leek net een hartpatient. Vijf minuten afwassen, 30 minuten liggen. Zo'n pijn.
Maar we zijn erger gewend geweest en dat hebben we ook overleefd.

Het lijkt wel griep want ben nu toch al zeker 9 dagen van de kaart na mijn uitstap naar de prijsuitreiking. Oma wilde absoluut dat ik de dokter van wacht liet komen gisteravond. Ze vertrouwde het niet meer. Geen koorts en hondsziek. Omdat ik mijn stem helemaal kwijt was zoals bij de dubbele longontsteking enkele jaren geleden en ik zo'n pijn in mijn borstkast heb, wil ze het liever laten nakijken.
Maar ik denk dan, ik neem al een dubbele AB, antivirale medicatie en plaquenil. Veel meer gaan die niet kunnen geven die dokters. Uitzieken maar en als het maandag niet beter is, eens langs de huisarts gaan. Twee weken geleden nam ie niet eens de moeite om naar de borstkast te luisteren toen ik daarvoor kwam. Het zou wel door het gebruik van Zelitrex komen zei ie, zelfs al staat er niks van in de bijsluiter. Ik voelde me wel een beetje belachelijk en hubby was woest. Hij zei dat het onmogelijk was om dergelijke klachten te krijgen. Ik leek net een hartpatient. Vijf minuten afwassen, 30 minuten liggen. Zo'n pijn.
Maar we zijn erger gewend geweest en dat hebben we ook overleefd.
Het ergste grieperige is eruit maar het zit nog wel op mijn longen en ben niet vooruit te branden. Je kent dat wel zo'n vette pruttelende hoest bah. Het heeft wel een serieuze aanslag op mijn lijf gepleegd al dat hoesten. Gisteren heb ik een pijnaanval gekregen toen ik de jongste van school moest halen. Ik was helemaal verkrampt, kon niet meer gaan zitten of staan noch een been verzetten.
De jongste in paniek op de achterbank want mama die niet meer kon bewegen. Dan probeer je je te focusen op je ademhaling, die kleine teen, wat je ooit geleerd hebt in mindfulness. Maar de krampen gieren door je lijf alsof je moet bevallen. Ik zou niet eens op een rempedaal kunnen duwen.
Na een halfuur jankend naar oma gebeld en die is me komen halen van de parking. Toen waren de krampen gelukkig wel aan het afzwakken en dan voel je je weeral schuldig en een lastpak.
De jongste in paniek op de achterbank want mama die niet meer kon bewegen. Dan probeer je je te focusen op je ademhaling, die kleine teen, wat je ooit geleerd hebt in mindfulness. Maar de krampen gieren door je lijf alsof je moet bevallen. Ik zou niet eens op een rempedaal kunnen duwen.
Na een halfuur jankend naar oma gebeld en die is me komen halen van de parking. Toen waren de krampen gelukkig wel aan het afzwakken en dan voel je je weeral schuldig en een lastpak.
Ja die begrijpt het wel ! En toch voelt het soms aan als een omgekeerde wereld. Ik zou er voor haar moeten zijn om eens te helpen. Het is nu eenmaal wat het is. Ik heb hoe langer hoe meer een hekel aan mijn lichaam, ik voel me net een vreemde in mijn eigen lijf.
Ja,ik begrijp wat je bedoelt.Maar we schijnen geen andere keuze te hebben dan ons erbij neer te leggen en de hulp te aanvaarden die we krijgen. Misschien kunnen we hen dan wel niet helpen maar misschien kunnen we er op een andere manier voor hen zijn door hen te laten voelen dat we veel van hen houden en voor hun ook een luisterend oor te hebben af en toe. Mijn moeder is 74 en wil ook altijd voor me klaarstaan en dan voel ik me ook weleens erg bezwaard.

Een hekel aan je lijf... ik denk ook geregeld: kon ik het in de winkel omruilen voor een ander dan zou ik dat zo doen. Geen optie he

Every day may not be good, but there's something good in every day.
@ stier
het gat in de markt! klonen van gezonde lichamen voor chronisch zieke mensen
het gat in de markt! klonen van gezonde lichamen voor chronisch zieke mensen

LOL malu
) Je hebt wel goede smaak hoor!
Gisteren stuurde gisterde een vriendin me een foto door die dateerde van de zomer 2008, dus enkele maanden voor mijn crash. Wat zag ik er nog goed uit ... En wat een spook ben ik inmiddels geworden ... Nochtans zat ik al zolang op mijn tandvlees maar er is niks van te merken op die foto.

Gisteren stuurde gisterde een vriendin me een foto door die dateerde van de zomer 2008, dus enkele maanden voor mijn crash. Wat zag ik er nog goed uit ... En wat een spook ben ik inmiddels geworden ... Nochtans zat ik al zolang op mijn tandvlees maar er is niks van te merken op die foto.
Ik heb nieuws van een universiteit. Ze willen meepraten over het project van de biodatabank 
Het zou voor hen een prima opdracht kunnen zijn voor postgraduaat studenten projectmanagement om het verloop van het project te monitoren. Nou alle hulp is meegenomen niet!
Misschien moet ik een apart topic aanmaken en kunnen jullie mee brainstormen?

Het zou voor hen een prima opdracht kunnen zijn voor postgraduaat studenten projectmanagement om het verloop van het project te monitoren. Nou alle hulp is meegenomen niet!
Misschien moet ik een apart topic aanmaken en kunnen jullie mee brainstormen?