Dan zijn we het in principe samen eensannahan schreef:Helemaal mee eens, maar ik heb ervaring met diverse goede beroepsbeoefenaars die geen arts zijn en wel zijn aangesloten bij allerlei beroepsverenigingen.
Deze beroepsbeoefenaars ergeren zich vervolgens ook aan diegenen die niet aangesloten zijn bij div verenigingen Ze volgen even een cursusje bioresonantie (bijvoorbeeld) en noemen zich dan toch ; proffesionele behandelaar .....
Daarom moet je inderdaad altijd zoeken naar iemand die wel is aangesloten bij div verenigingen

Maar, begrijp je dan ook dat het voor andere mensen/leden hier op het forum lastig is om er achter te komen waar je de goede en betrouwbare Beroepsbeoefenaars die jij bedoelt, kunt vinden?
Ik zou daar ook graag meer info van krijgen en dan kunnen we er hier samen nog eens naar kijken.
Weet, ik heb goede ervaringen met een natuurarts, natuurgeneeskundige, complementaire artsen, internisten die verder kijken dan hun neus lang is en ME-vriendelijke internisten/neurologen/cardioloog/inspanningsfysioloog. Ik ben van alle markten thuis, zeg maar

Op dit forum en andere fora komen met regelmaat "therapeuten" voorbij die verkondigen dat zij ons ME-patiënten kunnen genezen (100%), of dé ME-Breakthru denken te hebben (laatst nog gebeurd en is druk doende nog meer zieltjes te winnen en vindt zichzelf gewéldig), dé ME-Goeroe denken te zijn, dé wonder-therapie hebben, dé nieuwe methoden te hebben, dé wonder-middelen hebben, ect.,.........
Wel, er zijn artsen, internisten, professoren, wetenschappers wereldwijd (Nederland loopt achter, doet niet mee) al meer dan 20 jaar keihard aan het werk om ME-patiënten te helpen en de oorzaak voor ME te kunnen vinden.
Dus, ja, dergelijke "therapeuten" zouden hét dan weten? Daar geloof ik dus niet in.
Er zijn veel "therapeuten" in Nederland die graag over de ruggen van ernstig zieke mensen veel geld verdienen en dat is zeer kwalijk.
De meeste mensen zijn hier dan ook vaak (terecht), kritisch. Stellen veel vragen en willen meer informatie krijgen. Dat is toch, goed? Dat maakt ons allemaal wijzer!
Groetjes, Louisa