In grote lijnen gaat het dus nog altijd zoals ik hier op het forum al een paar keer heb geschreven, namelijk vooral kleine stapjes op cognitief vlak en nog veel rustbehoefte lichamelijk (hoewel dat natuurlijk eigenlijk ook wel samenhangt met cognitieve rustbehoefte).
Volgens DML was het normaal dat de vermoeidheid zelf een van de laatste symptomen kon zijn die verdween, wat trouwens ook al mijn eigen intuïtie was geweest.
Behalve over mijn geel uiterlijk hadden we het dan nog o.a. over mijn ontstekingswaarden van de vorige testen, uit de IL-10 (mRNA) kon hij zien dat ik amper diepe slaap kreeg, wat ik ook kon bevestigen want ik word om de 2 uur wakker 's nachts.
Die IL 10 zou dus diepe slaap belemmeren, en waar een gewone persoon de 'trapjes'/fases van slaap doorloopt van 1 2 3 4 ... 4 3 2 1 en nog een paar keer 1 2 3 4 ... 4 3 2 1 doorheen de nacht, gaat dat bij mij 1 2 ... 2 1 ontwaken 1 2 ... 2 1 enz.
Juist de oppervlakkige slaap droom je , dus daarom dat we zoveel dromen

Hij verklaarde ook nog de verhoogde IL-6 (mRNA) maar kan mij totaal niet meer herinneren waarover dat ging, maar het klopte iig wel met hoe ik mij voelde.
De laatste maanden krijg ik het ook steeds moeilijker om 's nachts in slaap te vallen, dat verklaarde hij door het feit dat ik nog niet genoeg van mn nieuwe energie uitgaf.
(eigen opmerking: ik gebruik idd alleen de hele dag mijn hoofd, dat daardoor heel vermoeid is, maar waardoor ik lichamelijk te weinig energie 'uitgeef' nu ik al iets beter ben; en 's nachts dus niet goed kan inslapen)
Dus nu mag ik 2x per week lichtjes gaan zwemmen, dat zou de beste fysieke activiteit zijn voor ons omdat het beter is voor de circulatie als bv wandelen, en ook omdat het de enige 'sport' is waarbij je lichaamstemperatuur niet stijgt.
& dan gaan we overvolgende week dus eens rustigaan kijken hoe 15-20 minuutjes in het zwembad aanvoelt

Al bij al leek ik op schema te zitten, hij voorspelde dat ik begin volgend jaar een keer of 2 een krachtige griep ging hebben en daarna me ineens weer stukken beter zou gaan voelen, dat houden we dus in de gaten

Het belangrijkste was dat alles dat hij spontaan zei, ook met mijn eigen gevoel en intuïtie overeenkwam, dus dan schept dat wel vertrouwen natuurlijk

PS om een of andere vreemde reden gaat het zelfs weer een stukje beter de laatste paar dagen (na het consult), heb de laatste dagen overdag eigenlijk weinig rust nodig gehad tussen mijn dagelijkse activiteiten.
Placebo of gewoon weer een babystapje?