ME-er met psychiatrische begeleiding dmv pgb of in natura
Moderator: Moderators
Lulu, mag ik de naam van die psychiater die biomedisch werkt?
Annac, dat is de goede psychiater Kahn, hij werkt in het UMC Utrecht..
En ik ben dan weer benieuwd naar die psychiater die jij gisteren zag...je denkt in Spraakmakende Zaken? Ik ga speuren, jij ook...., Annac? en zullen we uitwisselen?
De vraag van VGZM over ontstoken zenuwen en of dat te zien is op een MRI, geen idee of je dat op een MRI kan zien.....
Ik denk dat Kahn daar antwoord op kan geven, de vraag is of hij dat wil doen...
( Gezien mijn eigen ervaring met een niet-geïnteresseerde psychiater, die mijn eigen vragen niet toeliet, omdat ik wel hypochondrisch bezig zou zijn met mijn ziekzijn. Mijn interpretatie.)
De dr Phil die ik noemde, is een Amerikaanse psycholoog die een tv-programma heeft....
Annac, dat is de goede psychiater Kahn, hij werkt in het UMC Utrecht..
En ik ben dan weer benieuwd naar die psychiater die jij gisteren zag...je denkt in Spraakmakende Zaken? Ik ga speuren, jij ook...., Annac? en zullen we uitwisselen?
De vraag van VGZM over ontstoken zenuwen en of dat te zien is op een MRI, geen idee of je dat op een MRI kan zien.....
Ik denk dat Kahn daar antwoord op kan geven, de vraag is of hij dat wil doen...
( Gezien mijn eigen ervaring met een niet-geïnteresseerde psychiater, die mijn eigen vragen niet toeliet, omdat ik wel hypochondrisch bezig zou zijn met mijn ziekzijn. Mijn interpretatie.)
De dr Phil die ik noemde, is een Amerikaanse psycholoog die een tv-programma heeft....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
René Kahn is geweldig, toponderzoeker.
Lulu, biomedisch betekent in dit geval meer fysiek onderzoek dan normaal? Want psychofarmaca zijn ook biomedisch.
Bij een MRI worden soms witte laesies gezien bij ons wat op ontsteking wijst, zoals de naam ME al zegt. Normaal is dat neurologisch onderzoek. Deze onderzoeken zijn best belastend voor het lichaam en het enige wat je er evt aan hebt is weer een bewijs dat er iets niet in orde is. Verder kun je er niets mee dus het lijkt me iha alleen nuttig bij wetenschappelijk onderzoek.
Lulu, biomedisch betekent in dit geval meer fysiek onderzoek dan normaal? Want psychofarmaca zijn ook biomedisch.
Bij een MRI worden soms witte laesies gezien bij ons wat op ontsteking wijst, zoals de naam ME al zegt. Normaal is dat neurologisch onderzoek. Deze onderzoeken zijn best belastend voor het lichaam en het enige wat je er evt aan hebt is weer een bewijs dat er iets niet in orde is. Verder kun je er niets mee dus het lijkt me iha alleen nuttig bij wetenschappelijk onderzoek.
Laatst gewijzigd door asje op 25 jun 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Life smells...
Jezeker hij werkt samen met Lucas Flamend van Exendo. Deze komt eens in de 6 weken ofzo naar het noorden. De combinatie geeft blijkbaar voedingsadviezen en de psych kan dan ldn voorschrijven. Ik heb hem een paar maanden (of jaar..?) geleden gebeld maar zou toen op vrij korte termijn een afspraak moeten maken, ging mij toch wat te snel en ik denk dat ik toen al bij Visser was.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Annac, ik heb het teruggekeken....Maar ik zag eergisteren, geloof ik, spraakmakende zaken. Daarin kwam een vrouwelijke psychiater a/h woord die een jonge mannelijk patiënt heeft geholpen zelfdoding te verwezenlijken en die leek mij zeer betrokken.
Ze heet Paulan Stärcke, werkt wel in een kliniek, ze is via google te vinden en te contacten via Linkedin.....
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'