Lyme klachten ALTIJD aanwezig?
Moderator: Moderators
Ik ben zelf ook niet te spreken over dml. Ik vind hem enorm vooringenomen en hij gaat telkens mee in de hype van het moment. Op afspraak vertrekt ie dan ook totaal niet vanuit het verhaal van de patiënt maar zoekt enkel (via twijfelachtige labo dan nog) naar bevestiging van het verhaaltje waar ie op dat moment zelf mee bezig is. Zo mist hij vaak eigenlijk makkelijk te stellen diagnoses (vb. pots). Z'n ideeën kan hij ook helemaal niet staven met wetenschappelijk bewijs, keren met de wind en cijfers over zijn behandelingen en succespercentage geeft hij ook helemaal niet vrij. Tenzij enkele uit de lucht gegrepen percentages om patiënten valse hoop te geven. Goed, hij vindt het psychosociale model terecht fout, maar dat betekent nog niet dat zijn ideeën juist zijn.
Maar goed, Affodilia, hoe was jouw afspraak gisteren?
Maar goed, Affodilia, hoe was jouw afspraak gisteren?
Ja mooi samengevat. Maar toen ik bij het cvs centrum Amsterdam alleen carnitine voorgeschreven kreeg, kon ik daar ook niet mee leven.er moesten toch meer behandelprogrammas mogelijk zijn. Meirleir populariteit zal waarschijnlijk niet snel afnemen. Leven zonder hoop is ook ondraaglijk. En meirleir is master van de (valse) hoop