Carnitine stoppen:darmproblemen; ontzettend angstig?? Help!

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Carnitine stoppen:darmproblemen; ontzettend angstig?? Help!

Bericht door Grigor »

Ik houd ook niet van fluctueren:-))

In iedergeval erg bedankt voor jullie ondersteunende woorden. Die hebben absoluut geholpen.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Carnitine stoppen:darmproblemen; ontzettend angstig?? Help!

Bericht door lulu »

:)
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik ben maar weer eens koppig. De Carnitine was op en was in het weekend. Slikte er nog maar 1 in de ochtend. Dacht ik kan wel zonder.
Eerste dagen gingen best goed. Maar nu net zoals vorig jaar hele erge last van de darmen. Super spaced out. Echter als de darmen leeg zijn gaat het wel weer "beter".
Ik vraag me gewoon af of iemand anders dit ook zo had. Ik heb eigenlijk weinig baat bij Carnitine. Maar mijn lichaam is er nu duidelijk aan gewend. Of mijn darmen. Ik heb het gevoel dat als de darmen weer rustiger worden of het dan weer wat beter zal zijn. Zo'n gevoel heb ik. Maar ja hoe lang duurt het voordat het weer bijtrekt.
soof
Gevorderd lid
Berichten: 931
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:37
Contacteer:

Bericht door soof »

mijn advies zou zijn om niks te veranderen zolang je aan de AB zit zodat je weet wat wat doet enne had je dit gezien?
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

X2, en ik zou dan ook weer 1 tablet nemen.

Je hebt geloof ik eerder maar 2 tabletten geprobeerd, dan weet je niet echt of je er baat bij zou kunnen hebben, maar ik zou ook nu niets proberen/veranderen.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmmm ja ik weet. Het is al wel wat laat alweer. Geloof bijna een week ofzo. Koppig
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Zat ooit aan 9 tabletten. De 1 was soort dosis van nog iets te nemen. Maar ja. Dilemma
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O ok, dus je hebt wel meer geprobeerd. Wat is er tegen nu weer 1 tablet te nemen?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Om eerlijk te zijn is sinds dat ik ooit met Carnitine ben begonnen mijn darmen alleen maar slechter zijn geworden.
Nu de laatste tijd is het wat beter vanwege de pro biotica maar zonder dat zou het niet goed zijn. Ik wil er gewoon vanaf.
Ik heb er weinig of geen profijt van gehad dus ik dacht van 1 naar niks zal wel meevallen lol. Nottt :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

O, dan begrijp ik het. Kl*te en hopen maar dat het snel bijtrekt dan.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja hoop ik ook. Als ik mijn behoefte heb gedaan is het wel wat beter dus ik ben hoopvol. Hoop echter inderdaad dat mijn darmen snel over het "gemis" van de Carnitine komen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Eet je ook op een bepaalde manier die goed of licht voor je darmen is, buiten je gebruikelijke dieet? En heeft je afval:-) een bepaalde sterke geur en/of kleur?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Oef ik eet lactose, suiker gluten fructose vrij.
Wat versta je onder licht?

Nu zonder carnitine is het pindakaas. Net zoals voor de anti biotica. En zacht.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Bijv even eiwitten en koolhydraten apart eten, dus of 't één of 't ander met groente ea plantaardige dingen, dat hielp mij wel.

Geen speciale andere geur?

(PS Ben er morgen pas weer)
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Nee niet echt een bijzondere geur geloof ik. Het voelt alleen erg zuur in mijn darmen.

Voor mij is het zowiezo hoe zuurder (zoals bij diaree) hoe meer last ik er van heb ofzo.
Plaats reactie