Clarithromycine
Moderator: Moderators
Minder spierkracht heb ik niet als je bedoelt dat je geen fles meer kan openen en daarvoor wel. Daarentegen duidelijke vermindering in conditie hier.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik had behoorlijk wat bijwerkingen waarvan ik dacht dat het met 2 weken wel over zou zijn. Ik voelde me hondsberoerd + hoofdpijnklachten.Bij het lezen van de bijsluiter zag ik dat ik voor een groot deel de problemen kreeg die iter "beloofd" werden.
Ik heb het een maand volgehouden vervolgens ben ik er op eigen houtje mee gestopt. Ik zal/wil ze niet meer gaan gebruiken.
Ook met Erythromycine had ik 3jr. geleden problemen daar ben ik toen in overleg met DML ook mee gestopt.
C&E behoren misschien ook tot dezelfde groep.
Ik hoorde dat er meerderen onder ons zijn die de Clarithromycine niet verdragen.
Ik heb het een maand volgehouden vervolgens ben ik er op eigen houtje mee gestopt. Ik zal/wil ze niet meer gaan gebruiken.
Ook met Erythromycine had ik 3jr. geleden problemen daar ben ik toen in overleg met DML ook mee gestopt.
C&E behoren misschien ook tot dezelfde groep.
Ik hoorde dat er meerderen onder ons zijn die de Clarithromycine niet verdragen.
http://www.wilbertjellema.nl/index.php/ ... ntibiotica
Ga nog verder zoeken op Macroliden...
Ik zie er Azithromycine bijstaan... kan ik nog hebben...pffEen vierde hoofdgroep, de macroliden (erythromycine, clarithromycine, azithromycine) grijpen eveneens aan op de eiwitsynthese en zijn vooral werkzaam tegen Gram-positieve bacteriën, zoals S. aureus, pneumokokken en intracellulair voorkomende micro-organismen (Legionella, Chlamydia, Mycobacteria). Omdat ze oraal kunnen worden toegediend, worden ze veel gebruikt in de huisartspraktijk.
Ga nog verder zoeken op Macroliden...
Veel te vinden over Macroliden natuurlijk, oa deze twee linken...
De eerste... ervaringen van anderen met Clarithromycine, ik zie voor alsnog geen spierzwakte staan.
(Herxheimer is vlgns mij verergering of terugkerende klachten dus als je ze voor die tijd had...)
http://www.mijnmedicijn.nl/antibiotica-macroliden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ycine.html
De eerste... ervaringen van anderen met Clarithromycine, ik zie voor alsnog geen spierzwakte staan.
(Herxheimer is vlgns mij verergering of terugkerende klachten dus als je ze voor die tijd had...)
http://www.mijnmedicijn.nl/antibiotica-macroliden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ycine.html
Dank je wel voor de links. In eerste instantie wilde ik niet te veel gaan lezen want dat doe ik nu al jaren en dacht, ik ga het nu gewoon eens op me laten afkomen. Maar blijkbaar zijn er nog mensen en zoveel herkenbare zaken. Ook die depressieve gevoelens en die doodsangsten.
DML heeft de AB voorgeschreven. Hoe pak ik dat nu het beste aan? Enerzijds wil ik de AB niet onderbreken, anderzijds heb ik geen zin in die nare nevenwerkingen zoals hartritmestoornissen en meer.
DML heeft de AB voorgeschreven. Hoe pak ik dat nu het beste aan? Enerzijds wil ik de AB niet onderbreken, anderzijds heb ik geen zin in die nare nevenwerkingen zoals hartritmestoornissen en meer.
@ she
ik heb een torenhoge chlamydia pneumonia (Cpn)en dubieuze babesia.
die Cpn moet en kan behandeld worden want het is een intracellulaire infectie die levensnoodzakelijke energie van de gastheer steelt en zich vermenigvuldigt op plekken waar er infecties zijn.
Als die Cpn beestjes onder controle zijn, dan wordt het immuunsysteem al een stuk minder belast.
Wat de babesia betreft, dat zal altijd een enigma blijven. Het kan best zijn dat ik er eens mee in contact ben gekomen want heb ook lage antistoffen tegen andere tropische ziekten die overgebracht werden muggen bv. Ik liep vroeger op mijn blote voeten door de weide/tuin toen ik de tropen woonde. De koeien van de buurman graasden het gras af. Goedkope grasmachine dachten wij toen. Best naïef maar wist ik veel dat borrelia bestond in 1995. We hadden net internet.
ik heb een torenhoge chlamydia pneumonia (Cpn)en dubieuze babesia.
die Cpn moet en kan behandeld worden want het is een intracellulaire infectie die levensnoodzakelijke energie van de gastheer steelt en zich vermenigvuldigt op plekken waar er infecties zijn.
Als die Cpn beestjes onder controle zijn, dan wordt het immuunsysteem al een stuk minder belast.
Wat de babesia betreft, dat zal altijd een enigma blijven. Het kan best zijn dat ik er eens mee in contact ben gekomen want heb ook lage antistoffen tegen andere tropische ziekten die overgebracht werden muggen bv. Ik liep vroeger op mijn blote voeten door de weide/tuin toen ik de tropen woonde. De koeien van de buurman graasden het gras af. Goedkope grasmachine dachten wij toen. Best naïef maar wist ik veel dat borrelia bestond in 1995. We hadden net internet.
@ H Marlène,
Ik lees dat je (weer) bij DML onder/in behandeling bent.
Mijn idee...
- Je kunt stoppen op eigen initiatief als jij jouw grens hebt bereikt en DML
dat vertellen bij je eerst volgende contact of...
- Je stuurt DML een mail met je klachten en vertelt hem 1.dat je het niet
langer verdragen kunt en 2.wat je dilemma is. Vervolgens vraag je DML
zijn advies.
De eerste keer voor mij, ik wilde geen Erythromycine meer, was in overleg met DML. De tweede keer was een mededeling achteraf van mij in een mail. Aansluitend had ik een telefonisch consult waarin ik het aan de orde bracht. DML zei toen: "Ja maar, ik moet je toch iets geven..." waarop ik vroeg of ik niet terug kon naar de combi Azitromycine+Minocycline (afdoden+afvoeren). Daar ging DML mee accoord. Tis ook niet fijn maar dat breng ik nog op en binnenkort ga ik dus met Samento/Banderol beginnen... dat wetende hou ik het nog wel een paar weken vol
En zo houd ik mezelf elke keer iets voor... maar soms is het gewoon genoeg geweest! Op het moment dat ik hier weken met 'einde-levensgedachten' rondloop en zeg: "Ik gooi m'n hoed in 't water en ga er zelf onder zitten" (klinkt misschien grappig maar dat is het geenszins) is voor mij de grens bereikt.
Succes Marlène!
Groets,
Anneke
Ik lees dat je (weer) bij DML onder/in behandeling bent.
Mijn idee...
- Je kunt stoppen op eigen initiatief als jij jouw grens hebt bereikt en DML
dat vertellen bij je eerst volgende contact of...
- Je stuurt DML een mail met je klachten en vertelt hem 1.dat je het niet
langer verdragen kunt en 2.wat je dilemma is. Vervolgens vraag je DML
zijn advies.
De eerste keer voor mij, ik wilde geen Erythromycine meer, was in overleg met DML. De tweede keer was een mededeling achteraf van mij in een mail. Aansluitend had ik een telefonisch consult waarin ik het aan de orde bracht. DML zei toen: "Ja maar, ik moet je toch iets geven..." waarop ik vroeg of ik niet terug kon naar de combi Azitromycine+Minocycline (afdoden+afvoeren). Daar ging DML mee accoord. Tis ook niet fijn maar dat breng ik nog op en binnenkort ga ik dus met Samento/Banderol beginnen... dat wetende hou ik het nog wel een paar weken vol

En zo houd ik mezelf elke keer iets voor... maar soms is het gewoon genoeg geweest! Op het moment dat ik hier weken met 'einde-levensgedachten' rondloop en zeg: "Ik gooi m'n hoed in 't water en ga er zelf onder zitten" (klinkt misschien grappig maar dat is het geenszins) is voor mij de grens bereikt.
Succes Marlène!
Groets,
Anneke
Dank voor de tips Anneke!
Voorlopig ga ik proberen door te zetten. De LDN was indertijd veel zwaarder. Mentaal verdraag ik al die terugvallen gewoon veel minder.
Het verschil zit 'm natuurlijk in dat LDN je immuunsysteem herstelt en dat AB het immuunsysteem op termijn verzwakt. Ik ken eerlijk gezegd te weinig van AB om er zelf een goede rationele beslissing in te maken en niet alleen gebaseerd op lichamelijke klachten. Ze kunnen misschien gewoon van voorbijgaande aard kunnen zijn.
Voorlopig ga ik proberen door te zetten. De LDN was indertijd veel zwaarder. Mentaal verdraag ik al die terugvallen gewoon veel minder.
Het verschil zit 'm natuurlijk in dat LDN je immuunsysteem herstelt en dat AB het immuunsysteem op termijn verzwakt. Ik ken eerlijk gezegd te weinig van AB om er zelf een goede rationele beslissing in te maken en niet alleen gebaseerd op lichamelijke klachten. Ze kunnen misschien gewoon van voorbijgaande aard kunnen zijn.
@Marlene,
Er staat een periode van een aantal weken voor om 'in te slingeren' en dan moeten de ergste klachten/de top eraf zijn vlgns mijn verpleegkundige.
Ik telde er nog een paar weken bij en na 6 weken 'wist' ik, dit gaat hem niet worden.
Grenzen liggen m.i. voor een ieder anders. Zover ik weet heb jij ook heel diep gezeten
en accepteer je daardoor veel.... misschien met vlgnd gedachte: "Ik ben nog niet zo ziek als...."
O Ja..., Stoppen met Clarithromycine betekend toch niet stoppen met AB?
Hoelang ben je nu met AB aan de slag?
Groets en Goeds,
Anneke
Er staat een periode van een aantal weken voor om 'in te slingeren' en dan moeten de ergste klachten/de top eraf zijn vlgns mijn verpleegkundige.
Ik telde er nog een paar weken bij en na 6 weken 'wist' ik, dit gaat hem niet worden.
Grenzen liggen m.i. voor een ieder anders. Zover ik weet heb jij ook heel diep gezeten
en accepteer je daardoor veel.... misschien met vlgnd gedachte: "Ik ben nog niet zo ziek als...."
O Ja..., Stoppen met Clarithromycine betekend toch niet stoppen met AB?
Hoelang ben je nu met AB aan de slag?
Groets en Goeds,
Anneke
hallo, ik was onlangs op consultatie, blitsbezoek ;
mijn gekriebel op mijn blad wordt gelezen zonder bijkomende vragen,
ik mag stoppen met de AB , er wordt overgestapt op natuurlijke AB in druppeltjes
en binnenkort ga ik me beter voelen ... dat was het.
en met het gevoel dat ik dom en niet mondig ben, en geen gerichte vragen te stellen heb, tekende ik maar voor weer een duur bloedonderzoek.
Ik weet op voorhand al dat ik daar amper een bespreking over krijgen zal
en mijn HA kent er ook niks van.
Gelukkig is er dit forum om info te sprokkelen.
ik ben een therapietrouwe patiënt, met de moed der wanhoop
want waar moet ik anders nog heen ?
Maar het geeft een triest gevoel om zo'n snelle nummer te zijn.
Ik heb nu 6 maanden AB achter de rug, met de andere producten ter ondersteuning ( berberine, resveratrol, biofilm defense )
Veel gewrichtspijn en loodzware hoofdpijn alle dagen maar iets meer uithoudingsvermogen.
Veel moed voor jullie allemaal.
mijn gekriebel op mijn blad wordt gelezen zonder bijkomende vragen,
ik mag stoppen met de AB , er wordt overgestapt op natuurlijke AB in druppeltjes
en binnenkort ga ik me beter voelen ... dat was het.
en met het gevoel dat ik dom en niet mondig ben, en geen gerichte vragen te stellen heb, tekende ik maar voor weer een duur bloedonderzoek.
Ik weet op voorhand al dat ik daar amper een bespreking over krijgen zal
en mijn HA kent er ook niks van.
Gelukkig is er dit forum om info te sprokkelen.
ik ben een therapietrouwe patiënt, met de moed der wanhoop
want waar moet ik anders nog heen ?
Maar het geeft een triest gevoel om zo'n snelle nummer te zijn.
Ik heb nu 6 maanden AB achter de rug, met de andere producten ter ondersteuning ( berberine, resveratrol, biofilm defense )
Veel gewrichtspijn en loodzware hoofdpijn alle dagen maar iets meer uithoudingsvermogen.
Veel moed voor jullie allemaal.
Hoi Mira,
Wat mij altijd helpt is mijn vragen op papier zetten.
Ik wacht altijd even wat hij te melden heeft, en als dat niets is, dan zeg ik dat ik nog een aantal vragen heb. Mijn ervaring is dat hij dan geduldig alles beantwoord, totdat je lijstje is afgewerkt.
Wat betreft de bloedonderzoeken, als hij aangeeft dat er weer bloed afgenomen moet worden, dan kan je gerust vragen waar het voor is. En als jij vindt dat het niet nodig is of dat je er even geen geld voor hebt, dan kan je dat ook bespreken.
Jij ook veel moed.
Wat mij altijd helpt is mijn vragen op papier zetten.
Ik wacht altijd even wat hij te melden heeft, en als dat niets is, dan zeg ik dat ik nog een aantal vragen heb. Mijn ervaring is dat hij dan geduldig alles beantwoord, totdat je lijstje is afgewerkt.
Wat betreft de bloedonderzoeken, als hij aangeeft dat er weer bloed afgenomen moet worden, dan kan je gerust vragen waar het voor is. En als jij vindt dat het niet nodig is of dat je er even geen geld voor hebt, dan kan je dat ook bespreken.
Jij ook veel moed.