wat is niacine en dat klinkt niet veelbelovend... Mijn b12 was in sept nog 365 of zoiets... Maar nu kan dat zo minder zijn...marlène schreef:vit B12 zou wel eens een verschil kunnen maken inderdaad.
Niacine (flush versie) wordt gegeven bij angst en dat helpt bij methylatieproblemen, dus storingen in de vit B12 cyclus.
Als je besluit niacine te nemen, eerst even melden aan je dokter en laag beginnen. Ik viel bijna flauw van een mega lage dosis. Mijn behandelende arts wilde het niet geloven tot ze een andere patient had die hetzelfde kreeg.
Daarna heb ik ze enkel genomen vlak voor het slapengaan. Ik ben er uiteindelijk met gestopt omdat ik er zenuwachtig van werd de volgende dag. Bij andere mensen werkt het net kalmerend.
Angstaanvallen/uitputting/onrust
Moderator: Moderators
Hoe erg was je angst/depressie? Ik heb voor mijn gevoel het in zeer erge mate, maar dat kan ook gevoel zijnhuppelepup schreef:Ik weet dat een tekort aan mineralen en vitamines ook angsten en depressieve gevoelens kan uitlokken. Ik had er zelf een maand geleden ook van , heel erg naar. Nu ik magnesium en aan de vit b12 injecties ben en multivit ben gaat het nu weer de goede kant op. Ik heb ook een weekje vit C genomen. Je moet maar eens googlen .

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
josje15 schreef:Wat ik lees is dat je angsten heel heftig zijn, als je niet meer alleen durft te zijn!
Heeft je angst ook een onderwerp!
Als er een trauma speelt, zou EMDR ( therapie dmv oogbewegingen) mss kunnen helpen...is dit niet zo belastend en kortdurend.
Het onderwerp is misschien angst voor de angst??? Ik vind het namelijk zo naar dat ik er doodsbenauwd van word... Het gevoel is beklemmend en uitputtend. Bang voor mijn lichaam, of eerder het niet meer functioneren van mijn lichaam en alle beperkingen die me beklemmen.josje15 schreef:Wat ik lees is dat je angsten heel heftig zijn, als je niet meer alleen durft te zijn!
Heeft je angst ook een onderwerp!
Als er een trauma speelt, zou EMDR ( therapie dmv oogbewegingen) mss kunnen helpen...is dit niet zo belastend en kortdurend.
Nee, nooit een trauma meegemaakt. Was het maar zo, want dan weet je waar je mee aan de slag moet. Net als een fobie. Ik heb gewoon angst en waarom weet ik niet. Ja ik weet het wel, nadat ik mijn antidepressiva verlaagde, kwamen ze zo heftig op. Dus het heeft iets te maken met serotonine. Dat is omlaag gegaan en toen sloegen ze als een bom in.
Het is een neurotransmitter crisis... En idd ik heb ze ook nog nooit zo heftig gehad in mijn hele leven en dus vind ik het persoonlijk een heftige angst. Je gaat er gelukkig niet aan dood, het sloopt je alleen en je wilt heeel graag de uitknop vinden. Rust en ontspanning.
Ik geloof dat de angst bij ME een biologische oorzaak heeft (mss ook wel geldig bij andere angsten? Dat weet ik weer niet). Idd iets met overprikkeling en neurotransmitters.
Wat ik me afvroeg is of EMDR wel fijn is voor ME-ers. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken mijn ogen snel te bewegen ivm de wisselende prikkels die dit geeft. Of doe je het met ogen dicht?
Wat ik me afvroeg is of EMDR wel fijn is voor ME-ers. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken mijn ogen snel te bewegen ivm de wisselende prikkels die dit geeft. Of doe je het met ogen dicht?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Overactiviteit van de hypothalamus. Neurotransmitters spelen daarbij een rol.lulu schreef:Ik geloof dat de angst bij ME een biologische oorzaak heeft (mss ook wel geldig bij andere angsten? Dat weet ik weer niet). Idd iets met overprikkeling en neurotransmitters.
Op het moment is het angstniveau heel hoog en ik ben alleen. Ik voel me beklemd en benauwd/stikgevoel, hele koude/klamme handen, een warmtegevoel door mijn lijf, maar toch heb ik het koud. Kortom: geen ontspannen gevoel...
Ik had vroeger ook angstklachten maar dit was het gevolg van overmatige overprikkelingen en/of misschien ook aangetast zenuwstelsel. Heb er ondertussen met leren omgaan. Daardoor ook gevoeliger voor stress. De aminozuren Taurine en L-Tyrosine helpen tegen overmatige prikkels en werkt ook wat angst reducerend. Dit heeft dus wel degelijk een biologische oorzaak. Professor Michael Maes vond ook heel hoge NO (stikstof) waardes in mijn bloed, hoe hoger die waarden hoe meer klachten van verhoogde prikkelbaarheid, hersenmist en spierzwakte/moeheid er kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door mjramzy op 06 mar 2013, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ME/CVS - Infokanaal (Youtube): www.youtube.com/c/mecvsinfokanaal
Ik kan mijn moeder en man bellen. Niet dat ze hier ter plekke kunnen komen of zijn, maar het gaat om het idee. Ze kunnen toch niets doen, want als ze er zijn dan heb ik het net zo goed. En juist als ik alles ga ontvluchten wordt het alleen maar erger. Angst moet overwonnen worden, zodat die hypothalamus minder actief worden... Ze zeggen dat je die angst niet moet tegenhouden en gewoon moet laten komen en doorvoelen, nou tja, allemaal heel mooi gezegd, maar het doen...lulu schreef:Hoi dreamer,
Sterkte, doe maar rustig aan. Er gebeurt je niets.
Heb je je telefoonlijst? Ev. buddyproject bellen?
Liefs
Ik wilde dat ik wist waar ik nu precies bang voor ben. En dan denk ik: wat als dit door een fysieke toestand komt en dat het dus niet meer weg gaat... PFFF, daar moet ik nu niet aan denken...
Fijn dat je ermee hebt leren omgaan! Ik dacht het ook, maar door veel stress weer, waren ze er weer en toen gingen ze weer weg en nu door afbouw zijn ze echt extreem terug. Afgelopen weken was het milder en veel meer moe... Ik probeer goed te eten waar dat allemaal in zit. Ik kan het niet slikken, gezien de AD die ik slik.mjramzy schreef:Ik had vroeger ook angstklachten maar dit was het gevolg van overmatige overprikkelingen en/of misschien ook aangetast zenuwstelsel. Heb er ondertussen met leren omgaan. Daardoor ook gevoeliger voor stress. De aminozuren Taurine en L-Tyrosine helpen tegen overmatige prikkels en werkt ook wat angst reducerend. Dit heeft dus wel degelijk een biologische oorzaak. Professor Michael Maes vond ook heel hoge NO (stikstof) waardes in mijn bloed, hoe hoger die waarden hoe meer klachten van verhoogde prikkelbaarheid, hersenmist en spierzwakte/moeheid er kunnen zijn.
Hoe kom je aan hoge stikstofwaardes in je bloed?
Wat vervelend die angst. Ik denk ook dat de angst een biologische oorzaak kan hebben.
Ik weet dat EMDR heeeel vermoeid is voor gezonde personen, laat staan zieke personen. Ik kan je verder geen advies geven, maar ik wil je wel sterkte wensen en hoop dat de angst wat minder wordt met de tijd. Het is niet makkelijk om er mee om te gaan lijkt me..
Ik weet dat EMDR heeeel vermoeid is voor gezonde personen, laat staan zieke personen. Ik kan je verder geen advies geven, maar ik wil je wel sterkte wensen en hoop dat de angst wat minder wordt met de tijd. Het is niet makkelijk om er mee om te gaan lijkt me..
Hope and just believe.
dankje!amber schreef:Wat vervelend die angst. Ik denk ook dat de angst een biologische oorzaak kan hebben.
Dan gaat niacine wellicht niet helpen inderdaad. Had niet door dat het een neveneffect van antidepressiva was.
Heb je geen psychiater die medische hulp kan geven? Dit lijkt me werk voor hem, ik bedoel als je zegt dat het komt nadat je AD verlaagde, dan weet hij misschien wel een alternatief?
Heb je geen psychiater die medische hulp kan geven? Dit lijkt me werk voor hem, ik bedoel als je zegt dat het komt nadat je AD verlaagde, dan weet hij misschien wel een alternatief?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com