Koffietijd sonja silva en ME

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Ik weet dat iemand aan een link naar de uitzending werkt, dat zal hij later hier wel melden.

Ik vond het een erg goed item. Zoals Sonja meteen op CVS inhakte!

Virusremmers worden gegeven door Van Meerendonk en DML. Echt geweldig dat dat uberhaupt genoemd werd. En dat CGT alleen helpt bij de verwerking!

Sonja made my day!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Reageer ook ff op de site van Koffietijd, dan weten ze hoe blij we met deze aandacht zijn. Of misschien heb je iets inhoudelijks?

http://www.koffietijd.nl/uncategorized/2012/01/mecvs/
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Thanks! Wow ben echt onder de indruk van Sonja hoor, su-per!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik vind dit echt top van Sonja! Duidelijk en recht voor zijn raap. En geef mij die huisarts!
Gebruikersavatar
jkieboom
Actief lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2010, 21:43
Locatie: Dordrecht

Bericht door jkieboom »

Sonja heeft het super gedaan.
Hopelijk krijgt dit een vervolg!!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

Koffietijd sonja silva en ME

Bericht door magnetronnie »

ridder schreef:Er wordt weer ten onrechte gezegd, door zowel Sonja als de huisarts, dat ME niet objectief vast te stellen is d.m.v. medische testen. http://www.nightingale.ca/documents/Nig ... ion_en.pdf
In wezen heeft ze wel gelijk. Ik kan op dit moment niet naar een huisarts/internist/neuroloog gaan en een test laten doen die ME uitsluit of aantoont, in Nederland dan.

De Nightengale definitie is aardig, maar zover ik weet kunnen de testen hieruit op dit moment niet in Nederland of België worden gedaan. Bovendien vraag ik me af in hoeverre die definitie en de testen die ze aanbevelen zijn getest in een klinische setting. Je mag een test niet 1 op 1 kopiëren vanuit een studie en direct in de praktijk toepassen.

Er zijn zeker testen die afwijkingen laten zien bij ME patiënten, maar of er op dit moment ook al echt een test bestaat die ME kan aantonen en uitsluiten betwijfel ik. Aan elke test zitten nog veel haken en ogen.


Verder wel een aardige uitzending. :D
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Koffietijd sonja silva en ME

Bericht door bloemetje »

ridder schreef:Er wordt weer ten onrechte gezegd, door zowel Sonja als de huisarts, dat ME niet objectief vast te stellen is d.m.v. medische testen. http://www.nightingale.ca/documents/Nig ... ion_en.pdf
Welnee, dit is een optelsom van symptomen. En op hoeveel procent daarvan moet je scoren van deze optelsom om je ME-er te mogen noemen? De ene ME-er is de andere niet! Bovendien geloof ik niet dat UWV e.d. instanties hier in mee gaan, dus zijn we nog steeds nergens.

Maar wel fijn dat er eens een ander geluid te zien was op TV! Ik hoop van harte dat Sonja Silva nu op haar bank thuis lekker met een kopje thee herstelt van alle inspanningen.
southerncross
Gevorderd lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 27 feb 2011, 15:46

Bericht door southerncross »

spring schreef:Ik weet dat iemand aan een link naar de uitzending werkt, dat zal hij later hier wel melden.

Ik vond het een erg goed item. Zoals Sonja meteen op CVS inhakte!

Virusremmers worden gegeven door Van Meerendonk en DML. Echt geweldig dat dat uberhaupt genoemd werd. En dat CGT alleen helpt bij de verwerking!

Sonja made my day!
Helemaal mee eens.

De huisarts was voor mij ook een lichtpuntje! Het feit dat hij op nationale tv zo ff zegt dat psychotherapie alleen voor acceptatie is en niet voor behandeling/genezing, kan toch wel een kleine doorbraak genoemd worden!
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik ben er blij mee. Dank je Sonja :-)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Me too: dankjewel Sonja! Die erg haar best deed het beeld duidelijk te krijgen, wat haar gezien de tijd die er was etc goed gelukt is. De huisarts (al was deze een verademing op de meeste artsen) mag nog beter geïnformeerd raken wat mij betreft, maar had iig een aantal dingen aardig begrepen en ik vond het ook erg prettig te horen dat psychische hulp niet meer kan doen dan ondersteuning bieden. Viel het iemand op dat het ook niet ging over NKCV (te slecht imago inmiddels?), maar over Univ. Zknhs Radboud? Hoe dan ook, erg fijn dat Sonja heeft geholpen ME recht te doen op tv waar toch weer heel wat mensen naar kijken en dat de link naar de petitie op de koffietijd site staat!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Als ik op het fragment klik gebeurt er niets, ik kan het niet zien. Hebben meer mensen dat?
Life smells...
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Als ik op het fragment klik gebeurt er niets, ik kan het niet zien. Hebben meer mensen dat?
Op n iPad doet ie het niet. Op n Windows computer wel. Je moet Microsoft Silverline hebben.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Op mijn mac doet hij het ook gewoon :-)
Op Ipad niet denk ik, die ondersteunt geen flash.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dus Silverline installeren?
Life smells...
Plaats reactie