Candida

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb ooit een candidadieet gevolgd, omdat ik bij een orthomoleculair genezer was die had gemeten (vraag me niet hoe) dat ik candida had. Ik had ook vaak een vaginale infectie. Sinds ik dat dieet heb gevolgd, nu 5 jaar geleden, heb ik nog slechts 1 x een vaginale infectie gehad. Dus bij mij heeft het daarvoor wel geholpen.

In de reguliere geneeswijze is bij mij nog nooit candida aangetoond trouwens, dus ik denk dat je bij je HA niet veel verder komt.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

In de reguliere geneeswijze is bij mij nog nooit candida aangetoond trouwens, dus ik denk dat je bij je HA niet veel verder komt.
Hoe bedoel je?

Ik heb via de huisarts laten testen of ik een vaginale Candida heb en de uitslag is dus positief.
Ik hoorde van de assistente dat ik daar waarschijnlijk vaginale tabletten voor ga krijgen, maar dat hoor ik dus deze week.

In het verleden is volgens mij via de gynaecologe een Candida plus Chlamydia geconstateerd.

Ik heb destijds via iemand die elektro acupunctuur deed een zwaar dieet voorgeschreven gekregen.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Er is een v erschil tussen de vaginale schimmel en candida van de darmen.
De vaginale schimmel komt regelmatig voor bij vrouwen en kan perfect aangetoond worden door de HA, de candida van de darmen daarentegen en de overwoekering ervan, is niet zo gekend in de klassieke geneeskunde.
De meeste HA horen het in Keulen donderen als je daar iets over vraagt.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Aha op die manier.

Weet jij of je, als je alleen een vaginale Candida zou hebben ook het Candida dieet moet volgen?

Groetjes Aoife.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Volgens mij is het sowieso gezonder om een volkoren suikervrij dieet te volgen dan wat de gemiddelde mens naar binnen werkt. Het is ook goed bij mensen die klachten hebben van hypoglydemie. Van je HA hoef je idd niet veel te verwachten. Wie weet bij een orthomoleculair genezer?

Je kan het ook gewoon zelf doen. Heden ik zou e.e.a. aan recepten hieromtrent hebben. Wel raad ik je aan om het cold turkey te doen: dus in 1x stoppen. Al heb je minstens een week schele hoofdpijn.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hoi aoife,

voor vaginale candida is het voldoende om een paar dagen suiker te laten staan en dagelijks één teentje rauwe knoflook ergens door te doen. Je kunt voor een paar dagen wel een vervangend zoetmiddel/honing gebruiken toch. Maar hoe minder zoet hoe beter die dagen. Het kan ook eerst eventjes erger worden. Als het (ook) uitwendig is helpt calendula-zalf smeren héél goed. Als je dit probeert en het helpt goed zou ik niet eens pillen van de huisarts nemen, grote kans dat die ook de goede bacteriën doden. Ik heb het altijd snel zo kunnen oplossen.

Iha is het wel beter geen suiker te gebruiken voor ons..
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Quote:

Hoe bedoel je?
Die van mij wilde dat niet eens testen. Ze zei dat iedereen candida in zijn lichaam had, en dat bloed/ontlastingonderzoek niks zou opleveren.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Geen idee wat goed is om te doen maar in het verleden heb ik al een paar keer een vaginale schimmel, candida gehad. Ik heb hiervoor geen dieet niks gevolgd. Heb van de huisarts wel eens tabletten gehad die je via een speciaal buisje moet in brengen en ook wel eens zalf. Beiden hielpen uitstekend en daarna ging het gewoon weer over. Ik krijg het vaak na een antibiotica kuur. Ik kan niet tegen alle antibiotica.

Ik heb geen idee of je dan ook candida in je darmen hebt als je vaginale candida hebt. Hier heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Ook vind ik als je bij een natuurgenezer komt hij/zij altijd zegt dat je last van candida hebt en restjes pfeiffer. Gek toch??? :roll:
Dit neem ik niet eens meer serieus eigenlijk. Gewoon gezond eten, weinig suiker, frisse lucht als het effe kan.

Groetjes,
Sterre
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

felixloena schreef:Die van mij wilde dat niet eens testen. Ze zei dat iedereen candida in zijn lichaam had, en dat bloed/ontlastingonderzoek niks zou opleveren.
Natuurlijk heeft iedereen candida in zijn lichaam, maar dan in een balans die niet schadelijk is voor het lichaam.
Daarom ook dat er referentiewaarden zijn, sukkel dat je HA is...

Bloedonderzoek op ijzer, magnesium ofzo is toch ook niet waardeloos omdat ook mensen met een tekort nog wel wat ijzer, magnesium in hun bloed hebben?

Bv. ik had in mijn ontlastingstest bij DML, 1x10^8 candida of zoiets, maar de ref-waarde van dat labo was maar 1x10^9 dus ik had maar 1/10de van de candida om blijkbaar problematisch te zijn.
Zo simpel is dat te bepalen ;)
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Daarom ook dat er referentiewaarden zijn, sukkel dat je HA is...
Ik ben het helemaal met je eens. Het is ook niet zomaar dat mijn huisarts mijn maagzweertejs en ontstoken slokdarm heeft gemist. Ik had last van mijn maag, want ik had stress, en was zwaarder geworden.
Gelukkig heeft DML we wel een gastroscopie laten doen, waaruit bleek dat er wel degelijk wat aan de hand was.

Dat laatste daar is mijn HA wel van geschrokken, en sinds de uitslagen van DML (veel afwijkingen in het bloed) gaat ze toch wel wat serieuzer met de situatie om.

Maar daar ben ik niet de enige in, veel ME patienten voeren dat gevecht.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

En o ja, ter aanvulling op mijn eerdere berichtje, bij inwendige vaginale candida kun je ook nog een tampon met bio-yoghurt er op inbrengen voor een paar uur, helpt ook. Voor vaginale candidiasis=een teveel aan candida heb je geen ha nodig.

Ps Veel mensen met diabetes of hypoglycaemie hebben er last van. Toch mss een vervanger voor suiker zoeken?
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Idd Asje,
Dat heb ik ook al gehoord, van die yoghurt, en zelfs al geprobeerd... :wink:

Dat heeft met de zuurtegraad te maken, en blijkbaar heeft yoghurt een zuurtegraad die de candida inperkt...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Bedankt voor de reacties!

@Asje,

Ja, een paar dagen geen suiker is zeker nog wel te doen.
Maar helemaal geen suiker meer niet echt.
Een tampon met bio-yoghurt.....heb je dat wel eens geprobeerd?

@felixloena,

Erg hoor zo'n huisarts, ik heb er ook zo een gehad, ben blij dat ik er van af ben.

Ik zag dat ELN ook een bloedtest doet naar Candida.
http://www.europeanlaboratory.nl/

Zou dat een zelfde soort test zijn als DML doet naar Candida?

Groetjes Aoife.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ja, tuurlijk, alles wat ik schreef heb ik zelf ervaren en is ook bekend. Ik heb er alleen nog last van als ik een enkele keer flink suiker eet of wit- en blauwschimmelkaas. Die was ik nog vergeten, moet je ook ff niet eten dan. Je kan er echt simpel van af komen.
Life smells...
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik vind de druppels Nascent Iodine (jodium) heel efficient. Ik slik elke dag 6 druppels op een nuchtere maag en mijn vrouwelijke slijmvliezen waarderen het. Het is bekend dat als je darmen vol schimmels zitten, de vagina daar ook onder te lijden heeft. Jodium doodt schimmel.

(Slik geen ontsmettingsjodium, dat is net iets anders ...)

Je kan het vinden bij www.magneticclay.com
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie