Hoi brandy en southerncross,
Ik begrijp je reactie, brandy, maar je zult er van schrikken, ook in 2011 zijn mensen nog erg onwetend over ME/cvs en CV. En waar vind je goede informatie over ME/cvs?
Niet bij de huisarts/internist/bedrijfsarts, maar hier op ME-gids.net bijvoorbeeld, of via een patiëntenorganisatie.
Ik denk, dat er best mensen zijn die ook nog steeds blind de huisarts/bedrijfsarts etc. geloven als die vertelt dat ME/cvs psychisch is, dat zij dat verhaal dan klakkeloos geloven.
Zo'n persoon/patiënt(e) ben ik nooit geweest, ik ging altijd zelf verder kijken en informeren.
Het UWV wilde mij ook in het traject revalidatie, CGT en GET duwen, dat is mislukt omdat ik hen te slim af was.
Ik was kapot gegaan door CGT en GET en 100% bedlegerig geworden als ik CGT en GET had moeten doen. Dat is nu ook nog eens onderzocht, getest, bevestigd en duidelijk geworden in Amsterdam: ik kan/mag niet bewegen.
Dus, jullie begrijpen mijn hartgrondige hekel

hebben aan het UWV. En het UWV blijft het proberen: zou revalidatie, CGT en GET niet een idee zijn om te proberen? NEE!
Met mijn blijvende weigering ga ik waarschijnlijk problemen krijgen bij mijn uitkering, want het UWV heeft al gedreigd met een sanctie (verlaging van de uitkering). Moet het UWV lekker doen, maar dat gaat dan het volgende juridische gevecht worden.
Ik ben voor en na de diagnose ME/cvs op internet gaan zoeken en kwam toen ME-gids.net tegen. Hier staat zo veel waardevolle en belangrijke info, dat kom je nergens anders tegen.
En mijn huisarts (de eikel!!!) vindt ME/cvs nog steeds een psychische ziekte. Ook al heb ik intussen een groot medisch dossier met medische bewijzen, dat interesseert hem niet.
Ik heb voortdurend ruzie met deze zak van een huisarts. Het kost mij veel (onnodige) energie, maar ik moet vechten voor onderzoeken, behandeling, medicaties/injecties etc.
Ik krijg het wel voor elkaar, maar dat is omdat ik hem intussen aankan en hem met veel info om de oren mep, waar hij niet om heen kan.
Maar, dat is toch niet normaal te noemen?
Van zulke (huis)artsen zijn er vast nog meer, ook in 2011!
Groetjes, Louisa