neuro cognitieve test en belastbaarheidsonderzoek, waar/wie?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

huppelepup
Gevorderd lid

Bericht door huppelepup »

Hoi iedereen,

Goh wat een reacties , geweldig! Ik heb al eens eerder een neuropsychologische test gedaan in een ziekenhuis maar aan hun conclusie had ik niks, ze wijten mijn problemen aan psychisch klachten. En concentratie problemen konden zij niet uittesten. Ik had er dus helemaal niets aan. Nu zoek ik dus iemand die zo'n onderzoek kan doen en ook verstand heeft van CVS. Ik heb de naam elly van der scheer zien staan en dat zij ook erkend wordt door het uwv. Die naam zal ik opschrijven en contact met haar opnemen. Wel vreemd dat haar consulten niet vergoed worden.

Groetjes en bedankt.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi huppelepup,

:lol: we hebben je weer huiswerk gegeven!
Hier gegevens van Elly van der Scheer: http://www.detelefoongids.nl/bg-l/12113 ... vermelding

Groetjes, Louisa
huppelepup
Gevorderd lid

Hoi Louisa,

Ja nou, ik heb het er zeker maar druk mee. Maar ben alleen maar blij toe dat ik al die tips krijg.

Groetjessssssssssssssss
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi huppelepup,

:lol: Yep, goed hè? Als Elly van der Scheer te kostbaar is voor je, moet je op zoek gaan naar een neuroloog die ook verstand heeft van ME/CVS. Want als ze dat niet hebben, wordt het (zoals bij jou al gebeurd is) in de :? psychische hoek gezet.

Er zijn vast wel ME/CVS-vriendelijke neurologen in Nederlandse Ziekenhuizen, maar ik weet geen namen voor je. Misschien De Steungroep daarover nog ff gaan bellen?
Via de huisarts met een verwijzing kun je naar een dergelijke neuroloog toe, en worden de kosten vergoed door de zorgverzekering.

Gewoon eerst mevrouw Elly bellen voor informatie en misschien weet zij ook nog wel een collega-ME/CVS-vriendelijke neuroloog die aan een Ziekenhuis verbonden is?

Nou, meis, veel succes!

Groetjes, Louisa
Gast

Bericht door Gast »

hee de gelderse vallei heeft toch ook een me poli neurlogie?
of behandelen zij alleen slaapstoornissen?
dit is een gewoon ziekenhuis en wordt wel vergoed
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi brandy,
brandy schreef:hee de gelderse vallei heeft toch ook een me poli neurlogie?
of behandelen zij alleen slaapstoornissen?
dit is een gewoon ziekenhuis en wordt wel vergoed
:oops: even niet aan gedacht, sorry, maar yep, dat klopt, daar ben ik zelf ook voor behandeling van een in-en doorslaap stoornis. Ik weet niet of de neuroloog ook ander onderzoek doet.

@hoi huppelepup,
:wink: Die dan ook maar even gaan bellen voor informatie zie gegevens: http://www.zgv.nl/79/artsen-en-zorgverleners-neurologie
en
http://www.geldersevallei.nl/14/patient ... oonnummers

Groetjes, Louisa
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Als je geluk hebt vergoed je verzekering dit soort onderzoeken vanuit je alternatieve module, als je die hebt. Ff een belletje naar je verzekering, niet vergeten naam van degene die je hebt gesproken en datum op te schrijven!

Ik ga binnenkort voor de tweede ronde, maar ze vinden het belangrijk dat dan meteen de eerste resultaten besproken worden. Dat betekent dat ik het of kei goed heb gedaan of ik heb er niks van gebakken :lol: :roll: Ik vrees voor het laatste, bij de concentratietest zat ik zo te staren dat ik alle blokjes 2 keer zag. Als het blokje versprong dacht ik: heeeee.... Euh.... O ja drukken! Tttte laat :wink:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
huppelepup
Gevorderd lid

Hallo Janneke,

Jij bent dus als ik het goed begrijp bij Elly van der Scheer geweest. Heb jij de test dan in tweeen gedaan, twee keer 3,5 uur. En dan nog een keer terugkomen voor de nabespreking.

Vergoed zal ik het niet krijgen want ik ben voor alternatief nauwelijks verzekerd. Maar goed als zij goed is wil ik er toch heen.

En weet jij toevallig of zij lange wachtlijst heeft?

Groetjes
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Nee ik ben daar niet geweest.
Heb de eerste keer ruim twee uur onderzoek gehad, voor de volgende keer staat ook weer 2 uur gepland. Ik ben na hun mail wel erg nieuwsgierig naar de eerste bevindingen....
Hoe langer de onderzoeken duren hoe beter zou ik zeggen. Je kunt de onderzoeken wel gaan aanpassen maar als er gesteld wordt dat je een bepaald aantal uur kunt werken is het logischer om te laten zien wat er gebeurd met je geheugen en concentratie.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
bellaa
Actief lid

Bericht door bellaa »

louisa schreef: Als Elly van der Scheer te kostbaar is voor je, moet je op zoek gaan naar een neuroloog die ook verstand heeft van ME/CVS. Want als ze dat niet hebben, wordt het (zoals bij jou al gebeurd is) in de :? psychische hoek gezet.
Ik snap iets niet geloof ik... :?

Als je een neuropsychologisch onderzoek laat doen, dan staat dit toch los van de diagnose die je hebt?

Je hebt cognitieve klachten (concentratie, herinneren, trage info verwerking etc), je wilt je specifiek daar op laten testen. Wat doet het er dan toe dat je de diagnose ME/CVS hebt. Dat komt toch niet aan de orde dan? Het gaat toch om de beperkingen op cognitief vlak, ongeacht welk aandoeningen/ziektes je nog meer hebt (eventueel)?
Of gaat zo'n onderzoek totaal anders dan ik denk?
huppelepup
Gevorderd lid

Ha Janneke,

Mag ik vragen waar jij dit onderzoek hebt laten doen.

Groetjes
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi bellaa,

Huppelepup heeft te maken met het UWV en procedure (zij is na 8 jaar uit de WAO gezet) en moet zo veel mogelijk reguliere medische bewijzen verzamelen om mee te kunnen nemen in de procedure (bezwaar/beroep).
Dit heb je nodig om het juridisch gevecht aan te kunnen gaan.

Hoe meer medische bewijzen van de lichamelijke beperkingen ter ondersteuning van de diagnose ME/CVS des te meer kansen je hebt om de zaak te kunnen winnen. Daarnaast moet je een hele goede ME/CVS-advocaat hebben. En dan is het nog afwachten of je de zaak kunt winnen.
50% wint de zaak en 50% wint de zaak niet. Zo is het gesteld in Nederland. Heel lastig allemaal.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 27 jan 2011, 12:31, 2 keer totaal gewijzigd.
huppelepup
Gevorderd lid

Ha Bella,

Ja het is raar. Bij mij geven ze aan dat het de huidige psychische problematiek waarschijnlijk niet een gunstige rol speelt in mijn cognitieve functioneren. En dat geheugenproblemen en vasthouden van de aandacht niet kunnen worden geobjectiveerd. De arts dacht dat ik altijd zo al functioneerde, nou dan had ik dus de basisschool niet eens gehaald. Ik ben jaren terug depressief geweest en dat blijft je dan achtervolgen. Dat mijn stemming nu niet al te goed is wil niet meteen zeggen dat het psychisch is, lekker makkelijk is dat. Als ik heel erg moe ben dat heeft dat heel veel invloed.

Ik zat nog te denken om deze man nog aan te schrijven maar geloof niet dat dat maar iets zin heeft.

Moeilijk allemaal hoor. Alles wordt heel erg gemakkelijk psychisch genoemd.
bellaa
Actief lid

Bericht door bellaa »

@huppelepup en louisa,
heb ervaring met het UWV, ken het princiepe van tussen de oren gooien.
We zijn hier nu ook zelf voor echtgenoot met een bezwaarprocedure bezig (met goede advacaat met veel kennis van ME/CVS). En geen geld voor de ervaren mevrouw uit Apeldoorn.

Wat ik me af vroeg in mijn vorige post was, waarom je niet gewoon een neuropsychologische test kan doen die gewoon vergoed wordt, bij welke neuropsycholoog dan ook (wel een goede natuurlijk), omdat het om testen gaat van de cognitieve functies. Dan doet het er toch niet toe welke (en of) je de diagnose ME/CVS hebt? Of dat je (algemeen) een psychische aandoening hebt? Ook al heeft iemand een psychische aandoening (en geen ME/CVS), dan nog kun je met zo'n test ojectief meten welke problemen/beperkingen er zijn. Dat is toch waar het om gaat: ojectiveerbaar maken van beperkingen (ongeacht welke diagnose daar eventueel nog bij/achter zit)?
Mijn cognitieve problemen, vastgeteld door een psychiater (en verder in de rapportage van deze niet gekoppelt aan ME/CVS) zijn bij mijn bezwaar procedure wel meegenomen.
huppelepup
Gevorderd lid

Hallo Bella,

Tuurlijk gewoon proberen, je kan zo een verwijzing krijgen van je huisarts en een afspaak maken bij het ziekenhuis. Alleen ik heb niets aan deze test gehad. Het uwv is echt genadeloos, alles maar dan ook alles is NEEN. Als ze maar iets uit de diagnose van de test tegen je kunnen gebruiken zullen ze dat zeker doen om het niet mee te hoeven nemen in hun arbeidsongeschiktheidsoverweging.
Plaats reactie