tanto schreef:Maar ik zou niet weten hoe je een teek kunt missen. Zodra ze zich ingraven jeuken ze als een gek....of ben ik nou gek.
Inderdaad, als ze zich vastbijten jeukt het. Nog vóór ze zich volgezogen hebben, merken mijn kinderen en ik al dat we er een hebben. Het lijkt dan eerst nog een korstje dat niet los wil.
Maar in een ver land ben ik dus wel een keer door een teek gebeten zonder het te merken. Het beestje was al weg en ik ontdekte de beet door het rode plekje dat hij achterliet.
Bij mij jeukte het nooit... ik heb er 3 gehad - voor zover ik weet dus. Momenteel word uitgebreid op lyme getest, ik ben benieuwd.
Ik heb me altijd laten vertellen dat ik bij berkenbomen uit de buurt moet blijven, omdat ze daar het vaakst zitten... Maar goed, de kans dat ik nu een teek krijg is zo klein, ik heb het altijd zo koud dat met mijn lagen kleding een teek er echt niet meer doorheen komt
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Nou daar zou ik maar niet te zeker van zijn, ze vinden altijd wel een gaatje waardoor ze omhoog of omlaag kruipen...dus alle openingen dichtbinden.
Ik heb het opgegeven.
Ik herinner me nu wel dat ik zowel in 2005 en 2007 een paar keer een teek heb gehad die ik niet had gemerkt. De volgende ochtend merkte ik het pas toen ze helemaal volgezogen aan mijn lijf hingen. Ik ben er nu ook echt wel op bedacht. Kijk iedere keer als ik uit de rimboe kom heel mijn lijf na. Kutbeesten (sorry).
Ik ben benieuwd wat er uit de test komt Erressea.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)
Tja ik weet het, ik ben veel getest op borrelia, niets gevonden.
Wel bartonella, bij DML.
Ik ben nu dus wel stevig aan de antibiotica. Na de laatste kuur werd ik erg ziek en nu heb ik al twee goede weken, dus misschien heeft deze kuur echt iets geholpen. Maar ik ben voorzichtig met optimistisch zijn.
Ik haal ze (teken) er nu wel meteen uit als ik ze heb, altijd tekentang mee. Ik loop/hang veel in het bos, misschien moet ik dat niet doen, maar het is zo lekker voor de geest he.
xmrv ben ik ook getest: negatief.
Hi stier, de laatste kuur was gabbroral. Ik heb echter al veel kuren gehad (allemaal andere ab), en op iedere kuur reageer ik anders. Dus ik zou er niet vanuit gaan dat dit het halelujamiddel is. Er zijn andere dingen die mede de oorzaak kunnen zijn van deze opleving. Het kan ook een gewonen schommeling zijn; in de zomer voel ik me altijd beter dan in de winter .
*sorry of topic*
Tanto,
Heb jij dan zoveel last van teken?
Je praat erover als ik over vliegen, hihi...
Ik heb er nog nooit een gevoeld, of iets van gemerkt, en ik wandel ook regelmatig, zeker de laatste weken.
Strange, hangt mss ook af van streek tot streek?
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Ik denk dat ik meer last heb van teken dan van vliegen, vliegen zie ik hier nauwelijks (Woon in de stad). Ik verzin het echt niet. Het was zelfs zo erg dat ik in frankrijk op de camping kwam de autodeur opendeed, mijn been buitenstak en er meteen een teek in zat. In het weekend gaan we vaak hangen in het bos (hangmat) en als we terugkomen heb ik altijd een teek. Vaker dan mijn vriend overigens. En ik ben van top tot teen aangekleed, zelfs geen korte mouwen. Maarja je moet toch een keer plassen he...
zo dus, het zal best raar klinken dat geloof ik wel.
Eressea schreef:
Ik heb me altijd laten vertellen dat ik bij berkenbomen uit de buurt moet blijven, omdat ze daar het vaakst zitten...
Dat schijnt een fabeltje te zijn, dat ze in bomen zitten (ik kende 'm trouwens niet met berkenbomen maar met eikenbomen ).
Teken schijnen juist op grassprieten, varens en op de grond te zitten, niet hoger dan anderhalve meter dus, wachtend tot er een been voorbij komt.
Ha! Mn halve leven die bomen dus voor niks vermeden... Nja, weer wat wijzer! Het us rrouwens al dagen in het nieuws, met "experts" die zeggen dat het met een paar weken meestal weer over is
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King