Waarom gebruik van antibiotica?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Ik snap DML's redenering hier wel. AB is een medische bom, die de slecht en goede bacterieen wegvagen. Bij mensen die er echt erg aan toe zijn, is dit de enige kans om de boel proberen te resetten en zo weer op gang te krijgen. Vermoedelijk kun je ook wel resultaten verkrijgen door oa sterk op je voeding te letten, maar dit weegt niet op tegen de snelheid en efficientie van de AB-kuren.

Dat velen hier zo sterk op reageren lijkt me op het eerste zicht niet slecht, een reactie uitlokken is goed, wilt zeggen dat je lichaam kán reageren en een poging doet om van al die toxinen af te geraken. Als je niet meer reageert, dan heb je pas een zwaar probleem... Al moet er altijd wel op toegekeken worden dat er niet te ver word gegaan met de AB-kuren, maar daar zal DML wel weten hoe ver hij kan gaan zeker.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Weet iemand of de AB's ook belastend zijn voor je lever :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb steeds braaf de voorgeschreven AB geslikt en met resultaat wat de darmen betreft!!
Ik vind het alleen nog steeds vervelend dat ik tijdens de laatste AB niet lekker werd en DML alleen maar kon zeggen dat ik voor alle zekerheid moest stoppen(via de ass) en ik 2 weken ziek was en verder niets hoorde van DML zelfs na meerdere mails en telefoontjes......
Het is nog de vraag of ik ziek ben geworden door de AB maar ik mistte de begeleiding vanuit Himmunitas :cry: :cry:

Ik wil best verder met de kuren dat zeker maar meer begeleiding zou ik wel prettig vinden.....

@vgzm ik denk zeker dat de lever meer werk moet doen en ook de nieren vandaar genoeg drinken en niet teveel!!
De huisarts zei laatst tegen me dat 2,5 liter meer dan genoeg is en meer drinken ook weer problemen kan geven ....
Ik begon vocht vast te houden in mijn handen :?
Frank
Actief lid

Bericht door Frank »

Zijn de antibiotica die de Meirleir voorschrijft ook niet specifieker dan diegen die je krijgt bij de huisarts (breedspectrum AB)
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

DML schrijft ook regelmatig breedspectrum AB voor.
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@ hayes

resetten , akkoord die stelling volg ik , de snelheid waarover je het hebt ... ik lees dat het soms om kuren van maanden gaat, weliswaar met een onderbreking.

ik noem dit eerder reset met de try en error methode
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Bij sommige patienten spreekt men over een ziekteperiode van 10, 20 jaar. In sommige gevallen nóg meer. Na zo'n lange periode toxines opbouwen, is een reactie en (lichte) vooruitgang uitgedrukt in maanden voor mij wel degelijk een snelle reactie hoor.

Je hoort mij zeker niet zgg dat dit de ideale methode is, iedereen weet wat langdurige AB-kuren kan veroorzaken. Maar in de vaak extreme gevallen mss voorlopig de enige, maar zeker de meest efficiente methode.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Plaats reactie