Als je haar maar goed zit....

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

om de twee weken neemt mijn vrouw mijn haar eens onder handen , de tondeuse op 3 mm en het resultaat mag er zijn , mijn haar "ligt " altijd goed :D

een kam heb ik niet nodig 's morgens, geen "weerborstels" zoals we dat hier zeggen en als ik het was is het droog tegen dat ik de badkamer verlaat :wink:
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Danny, goed idee, allemaal kort haar, dat scheelt een hoop energie in de badkamer!!
Nah, denk dat we er juist ondanks al het moe zijn nog een beetje vrouwelijk uit willen zien, dus toch maar niet...
Every day may not be good, but there's something good in every day.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Als het nog lukt gooi ik er schuim in, daarna laat ik het zo drogen.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

@ Vlindertie; waar koop jij die creme dan? Ik googlede het net even, maar kon het niet vinden.
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
kepjelief
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2009, 20:29

Bericht door kepjelief »

Hey

Ik heb een kort kapsel omdat me dat toch heel wat inspanning bespaart.
Daarnaast heb ik een schat van een kapster die mijn haar op haar sluitingsdag wil knippen zodat er geen drukte is! Verder neem ik mijn moeder mee zodat ik zelf niet te veel moet babbelen omdat zo'n uitstap al uitputtend genoeg is :cry:

groetjes, ellen
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

ik heb ook een kort kapsel. Ik ga bij een kapper waar het heel rustig is en maak telkens een nieuwe afspraak twee maanden later. Die moet ik wel eens afbellen en verzetten, maar zo blijft het toch wat in model en gemakkelijker te behandelen.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Een kort kapsel lijkt me idd nog altijd de beste oplossing, al zie ik het voor mezelf niet echt zitten.

Heb altijd lang en veel haar gehad, ondertussen is het wel een pak dunner geworden en is het nog maar halflang.

Wassen en drogen blijft idd een zware klus. Als ik echt geen energie heb, en ik moet toch het huis uit, gebruik ik wel eens droogshampoo (spuitbus te verkrijgen in delhaize)
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik heb altijd een flinke bos dik en stevig haar gehad maar sinds ik ziek ben is het eerst uit gaan vallen en nu heb ik nog maar heel fijn, broos, dun en futloos haar. Mijn haar groeit nog maar heel langzaam en is ook vrij snel vettig. Er komt om de zoveel tijd een kapper bij mijn ouders thuis, soms laat ik me dan ophalen door iemand en laat ik door haar mijn haren knippen. Een stuk rustiger als in zo'n drukke kapsalon.
Ik was mijn haar nu 2 á 3 keer in de week ligt eraan hoe het eruit ziet en of ik er de energie voor heb. Drogen met een haardroger daar begin ik niet meer aan, ik haal er een borstel door en laat het zo opdrogen.
Droogshampoo ken ik niet, misschien toch maar eens opzoeken lijkt mij een goede oplossing voor noodgevallen.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Pip,
Ik heb t potje er effe bijgepakt en zal het opschrijven:
Small Talk * Big Results
3-in-1
Bed Head TIGI
Ik haal het bij mijn kapper ( in de Betuwe )
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

marianneke schreef:Droogshampoo ken ik niet, misschien toch maar eens opzoeken lijkt mij een goede oplossing voor noodgevallen.
Dat is het absoluut :wink:
Degene die ik heb, is van 'schwarzkopf' en staat in delhaize bij de gewone shampoo.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

@ Vlindertie; bedankt voor de info! Ik heb nog eens gezocht via Google, en kon het met je aanvullende informatie nu wel vinden. Het wordt ook verkocht via internet gelukkig!
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Pip: fijn dat ik heb kunnen helpen meissie. Het is best duur maar ik doe al 2 jaar met mijn pot, dus dan valt het wel mee.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
anaska
Actief lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 apr 2010, 21:49

Bericht door anaska »

Ik denk wel dat het veel te maken heeft met je gezondheid, @vg-man.
Sinds ik carnitine gebruik, groeit mijn haar (en nagels) als kool. Ook best weer lastig, want ik moet het nu steeds knippen.
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

Ik heb pasgeleden mijn haar geverd, van bruin naar een beetje eekhoornrood :P
En hoor van iedereen dat ik er beter uitzie, merk zelf ook dat ik minder wit lijk te zien. T lost de vermoeidheid natuurlijk niet op, maar ik ben wel blij dat ik er niet meer uitzie alsof ik drie dagen eerder ben overleden :lol:
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Plaats reactie