Ik dacht vroeger dat ik qua slaapproblemen nog redelijk gespaard was gebleven... Als ik alleen lig en het is overal stil in huis en buiten dan heb ik meestal geen problemen. Wanneer er echter nog het kleinste geluid is kan ik niet in slaap geraken. Of als mijn vriend blijft slapen, dan doe ik de hele nacht geen oog dicht. Het is niet dat mijn vriend snurkt, alleen al zijn ademhaling houdt mij wakker. Als ik oordopjes indoe helpt dat zelfs niet, het lijkt wel alsof ik gewoon veel "alerter" blijf als er iemand naast mij ligt.
Wat jullie zeggen van "wakker in je hoofd" blijven terwijl je toch zo uitgeput bent, dat heb ik ook als ik niet alleen slaap.
Ik vraag me af of dit dan ook gerelateerd is aan de cvs... Maar dat zal dan wel zeker.
wisselend slaapritme
Moderator: Moderators
Bij mij gaat dit op en af. Nu heb ik ook weer een periode dat het slapen niet goed gaat. Ook al ben ik heel moe, ik blijf precies in een staat van alertheid tijdens het slapen .Soms lijkt het vanaf de moment dat ik probeer te slapen de adrenaline door mijn lijf begint te stromen en dat ik steeds meer wakker word. Dit heb ik als ik 's avonds wil gaan slapen maar ook tijdens de dag. Nu heb ik een paar dagen weer weinig echt diep geslapen en dat begin je serieus te voelen. Ik merk wel dat het slapen wat beter gaat wanneer ik een baxter met magnesium heb gehad. Dan slaap ik een periode weer wel beter.
Groetjes Nele
Groetjes Nele
Ik herken ook duidelijk dat wisselende patroon.
Periodes van vroeg naar bed gaan omdat het weer welletjes is wisselen zich af met periodes van wel erg moe zijn, maar totaal geen slaap hebben.
Inslaapproblemen heb ik minder vaak, doorslapen is vaak lastiger.
Toch heb ik vaak een goede nachtrust, in tijd gesproken dan. Alleen zou het fijn zijn als ik dan ook eens uitgerust wakker werd en dat gebeurd vrijwel nooit!
Ik zeg dan ook:"Ik ga moe naar bed en wordt gesloopt weer wakker."
Periodes van vroeg naar bed gaan omdat het weer welletjes is wisselen zich af met periodes van wel erg moe zijn, maar totaal geen slaap hebben.
Inslaapproblemen heb ik minder vaak, doorslapen is vaak lastiger.
Toch heb ik vaak een goede nachtrust, in tijd gesproken dan. Alleen zou het fijn zijn als ik dan ook eens uitgerust wakker werd en dat gebeurd vrijwel nooit!
Ik zeg dan ook:"Ik ga moe naar bed en wordt gesloopt weer wakker."
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Je hebt inderdaad wel een aantal zinnen die to the point zijn Jewannes! Dat gesloopt wakker worden bv, dat klopt wel!
Ik probeer wel een vast ritme aan te houden met gaan slapen en opstaan. Maar het brengt me ook nog niet echt een goede nachtrust bij.Je bent al blij als je gewoon moe opstaat en niet helemaal gesloopt he.
Ik probeer wel een vast ritme aan te houden met gaan slapen en opstaan. Maar het brengt me ook nog niet echt een goede nachtrust bij.Je bent al blij als je gewoon moe opstaat en niet helemaal gesloopt he.
ja dat ken ik ook
vorig jaar sliep ik constant
om 7 uur sanvonds in ben 11 uur de volgende dag er weer uit
en smindags nog ongeveer 2 uur slapen
dat heb ik gelukig nou niet meer want ruste er toch niet van uit
maar ik heb ook periodes dat ik dus niet kan slapen ook heel irritant
zou er wel bij horen denk ik
vorig jaar sliep ik constant
om 7 uur sanvonds in ben 11 uur de volgende dag er weer uit
en smindags nog ongeveer 2 uur slapen
dat heb ik gelukig nou niet meer want ruste er toch niet van uit
maar ik heb ook periodes dat ik dus niet kan slapen ook heel irritant