Oproep om te e-mailen om druk op NIH te vergroten.

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

@Esther: allereerst wens ik je vandaag heel veel sterkte met je operatie en een spoedig herstel toe.

Je kunt ook op mijn bijdrage rekenen. Die emails zal ik vandaag nog versturen. Ik hoop dat het voor ons allemaal wat gaat opleveren.

Lieve groetjes,
Catryn V.
aimee
Actief lid

Bericht door aimee »

Gemaild!! Xx
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ook gemaild !

Spoedig herstel Esther !!!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Goeie actie, want met niets doen weten we zeker dat er nooit iets verandert, met iets doen is er tenminste een kans!

Ik ga dus ook mails sturen en ook naar de nieuwe minister van volksgezondheid en andere politici, laten ze er maar lekker voor gaan zitten en er iets aan doen. Ze zijn nu nieuw, fris en hebben er zin in, wie weet is dit in ons voordeel. En laten we in die mails vooral spelen op het gevoel, leg een link met hun eigen dierbaren. Dus laat ze zich voorstellen dat hun vrouw, man, dochter, zoon, kleinkind enz. dagelijks lijdt, pijn heeft en geen leven heeft (noem wat je beperkingen zijn). Dat zal ze ertoe zetten alles te willen doen om een oplossing te vinden en op z'n minst erkenning. Nu gaat het niet om iemand die ze kennen maar een medemens, vaak waarvoor ze de politiek in zijn gegaan: dat lijkt me de moeite waard!

Ik heb Undercover in Nederland ook net nog een keer gemaild en herinnerd aan mijn vraag over een uitzending, daar waren ze namelijk nog niet op teruggekomen, ben benieuwd!

Esther, het allerbeste met je, sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik vond de volgende manier om contact op te nemen met het ministerie:

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws/contact
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Ik heb trouwens het volgende van de tekst gemaakt in navolging van Janneke:
What have you done for ME/CFS today?

As so many others around the world who have this awful life-stealing illness:
I am waiting for proper care instead of the neglect and ridicule I so long got en still get, mostly by doctors who took an oath to help the sick
I am waiting for understanding instead of the harsh things that are so often said to me
I am waiting for a cure that makes me better, instead of getting worse every year
I am waiting for the possibilities of living and instead of just surviving...

I am waiting for YOU to make a difference in this matter, because you are in a position to.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb dit verstuurd:

Komt er in het nieuwe kabinet nu eindelijk plaats voor vragen over het onderzoek naar ME/CVS??? De nieuwe ontwikkelingen mbt het XMRV virus zouden ook hier in Nederland verder onderzocht moeten worden!
Ook zou er iets gedaan moeten worden aan de benaming van de ziekte, die zit zo ontzettend ver van de realiteit af. ME/CVS is méér dan "moeheid," dagelijks moet ik leven met een heleboel lichamelijke en cognitieve klachten, geheugen en concentratieproblemen.
Daarbij slaap ik minimaal 12 vd 24 uur. Ik kan nauwelijks ergens naar toe (familie, vriendinnen, uitstapje met manlief) Als ik het wel doe ben ik dagen, soms weken ziek en te uitgeput om nog maar iets te doen en beland ik gedurende korte of langere periode op bed en moet ik verzorgd worden.
Wij patienten hebben verdorie ook recht op een menswaardig bestaan! Graag willen wij een gedegen onderzoek naar het virus XMRV en daarop volgend een beleidsverandering. Want nog steeds worden we gedwongen tot revalidatieprogramma's (GET) en CGT die onze gezondheid (zeer) negatief beinvloeden omdat er geen rekening wordt gehouden met de lichamelijke oorzaak: een virus.
Het is schandalig dat anno 2010 in Nederland nog steeds wordt beweerd dat onze ziekte "tussen de oren zit." Dat is niet alleen schandalig, het is mensonterend en een pijnlijke en ongelijke strijd!!
Als een naaste van u zo lijdt wilt u toch ook dat als er iets onderzocht en uitgezocht kan worden, dat dat ook gebeurd? Dat diegene weer kan leven in plaats van elke dag te moeten overleven?

Hoe werkt LDN?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

emailadres nieuwe minister Volksgezondheid:
Edithschippers@tweedekamer.nl

Mijn advies: zo kort mogelijke berichten (moet je horen wie dit zegt!), vanwege de bulk e-mails die ze krijgt. Dan is de kans groter dat ze het ook echt zal lezen.

Dan nog een interessante link om politici te kunnen benaderen èn antwoord te krijgen op je vragen, die ook nog eens publiekelijk worden geplaatst (uitleg over dit concept in 2e link). Lijkt mij ook erg zinvol.
http://www.maildepolitiek.nl/mailwizard/category
http://www.nrc.nl/binnenland/article187 ... 0_politici

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

:oops:

Hoe werkt LDN?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Waarom Janneke, dat is toch prima wat jij hebt geschreven? Ik bedoelde helemaal niet jouw tekst hoor, ik doelde vooral op de lange teksten die ik zelf altijd maak en dat is gewoon niet erg handig...

Ik denk dat zoals jij het hebt gedaan prima is qua lengte.

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Eerst krijg je een willekeurige politicus, als je dan op vorige drukt kun je wél zelf een politicus kiezen!! Ik heb meneer Rutte en meneer Roemer gemaild!! :wink: En die Edith Schippers.

Het is tijd voor actie !!! =D>

Inmiddels ook Femke Halsema en iemand van de PVDA gemaild. Voelt goed zeg, van je laten horen!! :lol: (ik heb overigens CTRL-C en CTRL-V gebruikt, zoveel kan ik niet verzinnen iedere keer. Doe je dat ook vergeet dan niet de aanhef te veranderen :wink: )
Laatst gewijzigd door JannekeB op 14 okt 2010, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoe werkt LDN?
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

JannekeB schreef:Eerst krijg je een willekeurige politicus, als je dan op vorige drukt kun je wél zelf een politicus kiezen!! Ik heb meneer Rutte en meneer Roemer gemaild!! :wink: En die Edith Schippers.

Het is tijd voor actie =D>
wat goed zeg =D> =D> =D> :-({|=

@Rutte is niet eens in staat om zich in te leven in een ziekte :roll: :wink:
Hij is niet eens in staat om vrouwen om zich heen te verzamelen in het kabinet, die kan hij niet eens aan, :roll:
Wel een grijze duiven kabinet samengesteld is allemaal wat veiliger voor hem.

de haren gingen me gisteren alweer over eind staan toen ik hoorde van nog meer bezuinigingen in de zorg. Zo fout een dikke *fail

:wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

Wauw iedereen. Geweldig. Hier moeten we wat mee gaan doen. Ik zal zelf eens gaan uitzoeken wie we in België moeten benaderen.

Ik werd me gisteren tijdens mijn operatie weer eens bewust van de gigantische onwetendheid van artsen en de gevolgen voor ME/CVS patiënten.
De anasthesist die de ruggenprik gaf deed dit zonder verdoving. Hij knalde hem zo in mijn rug. Ik heb al vaker ruggenprikken gehad en ik ben niet bepaald bang van naalden en operaties (dit was nummer 9). Toen hij prikte kreeg ik buiten een zenuwscheut in mijn rug ook pijn in mijn linkerbil. Ik zeg hem dat en ik CVS heb en ik krijg weer zo'n meewarrige blik. Ik zeg; 'dat is een neuro-immuunziekte'. Ik had net zo goed kunnen zeggen dat varkens konden vliegen want zo keek hij me ook aan. Je krijgt helemaal geen respons. Ze weten niet wat ze ermee aan moeten. Toen ik zie dat ik geen 'Versuchskaninchen' (proefkonijn) wilde zijn, vroeg hij me wat ik met Duits had. Ik kende het woord ook in het Engels maar niet in het Frans. Hij vroeg de verpleegster het te googelen, stante pede in de operatiekamer. Hij had daar internet. Ze zouden beter een googelen wat ME/CVS is.

Tijdens de ingreep raakte ik onderkoeld. Ik lag constant te klappertanden. Mijn lichaamtemperatuur is altijd al ontregeld, maar nu was het hek van de dam. Het heeft tot een uur op de recovery geduurd (twee elektrische dekens later) voordat ik weer wat begon bij te trekken. Niemand die eraan denkt van de artsen of het verplegend personeel dat het een symptoom is van ME/CVS. Omdat niemand de ziekte kent.

Afijn, weer stof genoeg om volgende blog te schrijven.
Ik besef dat het moeilijk is voor artsen om te weten wat ME/CVS is want het komt, schrik niet, niet aan bod in de studie geneeskunde. Een reden te meer om flink aan de bel te trekken bij al die het aanbelangt.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Contacteer:

Bericht door Esther »

ps.
Het komt wel voor in de opleiding psychologie/psychiatrie.

Sorry voor alle schrijffouten. Ik ben nog niet mezelf. (Alsof ik dat de laatste tien jaar al wel ben geweest :wink:
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@esther

wat politici in België betreft daar ben ik momenteel al mee bezig en binnenkort als ik d e verschillende partijen afgewerkt heb post in het topic samenwerking en strijdvaardigheid een lijstje ! Tevens ga ik proberen me ook eens bij één van hen uit te nodigen :D
Plaats reactie