Osteopathie en voedingsadvies

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Hoi Icewoman,

Welkom!
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Ben net te weten gekomen dat de extra pijnen en vermoeidheid komt door een bijwerking van pillen die ik moet nemen tegen acne. Alsof ik er nog niet genoeg mee sukkel.... Nu staan mijn handen ook vol met uitslag. Dank u dermatologe....
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Toch niet Roaccutane ??
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Ja, gekend? ben der onmiddelijk mee gestopt
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Icewoman; van harte welkom op dit forum.
Ja, in veel van die pillen en zalfjes zitten allemaal hormonen die ons ME/CVS-ers veel zieker maken. Klote voor je zeg! Die acne is trouwens ook waarschijnlijk een uitwerking van je ME/CVS. Bij mij althans wel ( ik ben 34 en de puberteit toch wel een tijdje voorbij ) zegt de dermatoloog en die weigert dan ook bepaalde medicijnen te geven omdat die de overige klachten nog erger maken.
Soms lijkt het een strijd zonder eind.

Mocht je dat dieet gaan volgen; hou ons ff op de hoogte of het je helpt.
Verder veel sterkte en succes.

Liefs,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ik heb jammer genoeg ooit een serieuze kuur genomen.
Alleen mijn bloedwaarden van lever moesten regelmatig gecontroleerd worden. Waren altijd ok.
Een tijd later kreeg ik vreselijke opstoten van buikpijn : spastisch colon was de diagnose.
Na 2 jaar sukkelen heb ik het redelijk onder controle gekregen met omega 3 en probiotica.
Ik zal nooit weten of er een verband is want dat kan ik niet bewijzen.
Nu beklaag ik me die kuur maar toen was ik een depressie nabij.
Mijn zoon kreeg zijn eerste pukkeltjes en ik als mama had er meer.
Toen de buikpijn onder controle was begonnen mijn schouder- en elleboogklachten en wéér ziet de osteopaat een verband met mijn ingewanden.
Ik zou het dus zeker nooit iemand aanraden.
Goed dat je er mee gestopt bent !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Ik heb naar de dermatologe gebeld en het enige dat ze zeiden was: een tijdje stoppen, gaat het weg is het van de roacuttane, gaat het niet weg is het van iets anders. Zover was ik ook al.
Ik weiger ze nog te nemen en ga proberen om die acne met natuurlijke producten minder te krijgen. Ik ben nu ook 35 en de puberteit al lang voorbij. Gisteren werd het me effe te veel en ben ik beginnen te wenen als een klein kind. Zelfs mijn zoontje zijn boterhammen in 2 snijden deed pijn in men vingers en arm.

Ik ga straks voor de 1ste keer naar de osteopaat, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Terug van de osteopaat. Vanaf volgende keer gaat hij blokkades losmaken en nu al beginnen met pro-biotica te nemen en het dieet te volgen. Wat niet gemakkelijk gaat zijn. Zal opsommen wat ik nog wel mag eten en drinken, is veel korter:
water en kruidenthee
alles volkoren
groenten en fruit
rijstmelk en dergelijk (geen soja)
olijfolie
aardappelen
vis (maar ben vegetarisch)
rietsuiker of zoetstof op basis van fruit

Denk dat ik al rond ben. Dus iemand ideetjes voor iets op de boterham?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Ben je ooit getest op voedings-intoleranties ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

neen, maar weet wel dat als ik vlees eet en alcohol drink ik nog meer pijn en vermoeidheid heb
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voor op de boterham: Streich van in de biowinkel. 2,90 euro, doe je 3-4 dagen mee.

Als je niet tegen alcohol kan, dan snap ik niet dat jij fruit mag eten ...

Als je niet beter wordt na een paar maanden, gooi de granen radicaal eruit alsook de aardappelen, vervang ze door rijst. Alleen gekookte of gestoomde groenten.

Granen en rauwe vezels beschadigen - als je daar last van hebt - een lekke darm nog meer.

Eet geen tonijn of andere vis uit de hogere keten, wel sardientjes. Hoe hoger, hoe meer kwik ze bevatten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Mag fruit, alleen geen sinaasappelen. Volgens de osteopaat zorgt het fruit voor de anti oxidanten.

Had het al eens aan een dietiste gevraagd en zei had geantwoord dat het zelf ondervinden is waar ik wel of niet tegen kan
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

In theorie is dat allemaal perfect juist. Echter in praktijk bij chronisch zieke mensen werken die darmen al eens wat anders ...

Ik neem anti-oxydanten via supplementen. Meer bepaald:

NAC Now
NAC Vitamine C 2 x 500 mg

In elk doosje zitten 250 capsules. Kom je 4 maanden met toe.

Kan je tevens bestellen bij IHerb. (Als je de code DUY863 ingeeft, krijg je 5 dollar korting op je eerste bestelling en steun je terloops deze website.)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Goed om te weten. Ik begin morgen aan het dieet en zal dan wel zien. Hopenlijk helpt het toch wel
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Fijn om eens te horen over personen die proberen het totale plaatje te bekijken. Dat is waar ik me aan stoor bij de meeste artsen en dergelijke waar ik al ben bij geweest. Die kunnen dan mss wel zeer goed zijn in hun vak, maar kijken nooit verder dan hun vakgebied. Niet dat ik verwacht dat ze van alles wat moeten weten. Maar patienten doorverwijzen naar andere vakgebieden als ze zien dat hun behandeling niet sluitend is moet toch mogelijk zijn ? In principe zou de huisarts dit overzicht moeten houden, maar vreemd genoeg lijken die nog het hevigst van allemaal binnen hun kadertje te denken...

Veel succes met je dieet ! Hopelijk brengt het je wat op, ik ben benieuwd naar je bevindingen.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Plaats reactie