Gemiddelde leeftijd ME
Moderator: Moderators
Truus is wat! dus je bent 15 jaar ziek.
Maar dat is toch wel wat anders dan als je het al van jongs af aan bent.
wat jaren dan betreft he'!!! niet de ziekte zelf natuurlijk.
ik nu 8,5 jaar en vond het ontzettend zwaar. Laatste half jaar is het draaglijk geworden.
Maar ik ben wel zo realistisch dat ik geen 70 wil worden toen ik mij zo ziek voelde al 2 jaar geleden en zelfs zoals ik me vorig jaar nog wel eens voelde.
Ik ben daar anders tegen aan gaan kijken en ik ben niet meer bang voor de dood dat scheelt.....wel hoor!!!!
Beetje slopend het einde in gaan! echt niet!!! dat is niet echt menswaardig sterven om het zomaar te zeggen.
Maar dat is toch wel wat anders dan als je het al van jongs af aan bent.
wat jaren dan betreft he'!!! niet de ziekte zelf natuurlijk.
ik nu 8,5 jaar en vond het ontzettend zwaar. Laatste half jaar is het draaglijk geworden.
Maar ik ben wel zo realistisch dat ik geen 70 wil worden toen ik mij zo ziek voelde al 2 jaar geleden en zelfs zoals ik me vorig jaar nog wel eens voelde.
Ik ben daar anders tegen aan gaan kijken en ik ben niet meer bang voor de dood dat scheelt.....wel hoor!!!!
Beetje slopend het einde in gaan! echt niet!!! dat is niet echt menswaardig sterven om het zomaar te zeggen.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Melanie, natuurlijk is het anders als je nog jong bent en dan de ziekte krijgt.
Ik heb een heel leven achter de rug, met alles wat daar bij hoort. Goede tijden, slechte tijden.
Maar deze ziekte heeft me wel mijn huwelijk gekost. En dat was ook niet leuk.
Ik heb steeds geschreven hier op het forum dat ik het voor jongeren veel en veel erger vind. Die hebben hun hele leven nog voor zich en horen zich in mijn ogen niet uitgeput van dag tot dag te moeten slepen nog afgezien van de andere dingen die je er gratis bij krijgt.
Ik heb een heel leven achter de rug, met alles wat daar bij hoort. Goede tijden, slechte tijden.
Maar deze ziekte heeft me wel mijn huwelijk gekost. En dat was ook niet leuk.
Ik heb steeds geschreven hier op het forum dat ik het voor jongeren veel en veel erger vind. Die hebben hun hele leven nog voor zich en horen zich in mijn ogen niet uitgeput van dag tot dag te moeten slepen nog afgezien van de andere dingen die je er gratis bij krijgt.
ik was 18 toen ik de ziekte kreeg en nu 20, dat moeten inderdaad toch wel de leukste jaren worden! maar ik voel mij 80+ !!
Maar op oudere leeftijd het krijgen is ook heel erg natuurlijk, je baan verliezen, niet voor je kinderen kunnen zorgen en alles. ik heb nog wel het geluk dat ik thuis woon en mijn ouders heel veel voor mij kunnen doen.
Maar het is gewoon allemaal heeel kut!!

Maar op oudere leeftijd het krijgen is ook heel erg natuurlijk, je baan verliezen, niet voor je kinderen kunnen zorgen en alles. ik heb nog wel het geluk dat ik thuis woon en mijn ouders heel veel voor mij kunnen doen.
Maar het is gewoon allemaal heeel kut!!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

ik ben 38
Ik werd begin 2003 ziek en was toen 31. Het is dus al weer 7,5 jaar dat ik aan het tobben ben. Als ik erover denk word ik erg verdrietig.
Hoe lang nog tot het ietsje beter gaat, vooralsnog gaat het alleen maar slechter. Ik vergelijk het altijd met een rijtje dominostenen, op een gegeven moment viel er een en sindsdien vallen ze een voor een om en komt er klacht na klacht bij.
Ik ben ook wel benieuwd wat de dingen zijn waarvan mensen een beetje zijn opgeknapt. Ik zou al zo blij zijn als ik het een beetje stabiel kan krijgen. (dat die dominostenen stoppen met vallen).
Ik werd begin 2003 ziek en was toen 31. Het is dus al weer 7,5 jaar dat ik aan het tobben ben. Als ik erover denk word ik erg verdrietig.

Ik ben ook wel benieuwd wat de dingen zijn waarvan mensen een beetje zijn opgeknapt. Ik zou al zo blij zijn als ik het een beetje stabiel kan krijgen. (dat die dominostenen stoppen met vallen).
Ik ben 33, ziek geworden in 2004, dus zo'n 6 jaar nu dat ik mij bewust ziek voel...maar waarschijnlijk heb ik het ook al veel langer, dat blijkt nu wel uit de onderzoeken die DML heeft gedaan, gaat tenminste 10 jaar terug, wie weet ook al vanaf mijn jeugd.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Leuke poll!! Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.. Ik ben 25
Naar mijn idee ben ik al sinds mijn 18de ziek (of misschien nog wel langer), maar ik "functioneerde" in ieder geval nog.. Sinds maart 2010 ben ik gevloerd en kan ik bijna niks meer, dus nu echt ziek..
Dat vroeg ik me eigenlijk ook nog af.. Wanneer zeg je "ik ben al zoveel jaar ziek".. Neem je dan als grens dat je echt beperkt bent in je dagelijks leven en tot op zekere hoogte niet meer functioneerd, of ook de jaren dát je al klachten ervaarde, maar wel gewoon nog kon werken, naar school, sporten etc. Haha, gekke vraag misschien.. maar ik vraag me elke x af, hoelang ben ik eigenlijk al ziek.. vanaf maart, of al veel langer..

Dat vroeg ik me eigenlijk ook nog af.. Wanneer zeg je "ik ben al zoveel jaar ziek".. Neem je dan als grens dat je echt beperkt bent in je dagelijks leven en tot op zekere hoogte niet meer functioneerd, of ook de jaren dát je al klachten ervaarde, maar wel gewoon nog kon werken, naar school, sporten etc. Haha, gekke vraag misschien.. maar ik vraag me elke x af, hoelang ben ik eigenlijk al ziek.. vanaf maart, of al veel langer..
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl
Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
www.aimee.vertrektvandaag.nl
Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
Gewoonlijk rekende ik vanaf ik gecrasht ben, dus 17 jaar geleden was dat.
Maar als ik nu het geheel bekijk was "gewoon" uitgaan, "gewoon" gaan werken enz. niet echt zo "gewoon" voor mij. Ik moest meer en meer het weekend gebruiken om te recupereren om dan weer "gewoon" mee te doen. En dat is toch al in de puberteit begonnen, zodoende...
Maar als ik nu het geheel bekijk was "gewoon" uitgaan, "gewoon" gaan werken enz. niet echt zo "gewoon" voor mij. Ik moest meer en meer het weekend gebruiken om te recupereren om dan weer "gewoon" mee te doen. En dat is toch al in de puberteit begonnen, zodoende...
Leuke poll Nabo!
Ik ben 34 jaar oud en werd ziek toen ik 25 jaar was.

Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!