1Vandaag:18.15u reportage deel II XMRV en ME/CVS: Ma 30/8/10

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

:lol: Het gaat door: het staat aangekondigd op de site: http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/362 ... ek_naar_me

Allemaal kijken!
Doorbraak in onderzoek naar ME

Afbeelding

Opnieuw hebben wetenschappers bij patiënten met ME een virus aangetroffen. Al eerder toonden andere onderzoekers het XMRV-virus aan maar daar was bij andere wetenschappers twijfel over.

Betekent deze nieuwe ontdekking nu een doorbraak in het onderzoek naar ME? En houdt dat ook in dat ME-patienten geen bloeddonor meer mogen zijn?
Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 30 aug 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bente
Gevorderd lid

Bericht door Bente »

Yes!! Ik ben heel benieuwd!!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Spannend!!!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Om hoe laat is dat programma?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

18.15 u Nederland 1
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

ik lees dat van de meer er ook in komt :?:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Afbeelding http://www.hetalternatief.org/XMRV%202010%20726.htm
Eén Vandaag besteedt (opnieuw) aandacht aan XMRV/MLV en ME/CVS (update).

Eén Vandaag besteedt vanavond aandacht aan ME/CVS en MLV/XMRV.
In de uitzending komen Mariska Pluister (ME/CVS-patiënte), prof. Kenny de Meirleir én prof. Jos van der Meer (die weigerde aan de eerste uitzending mee te werken) aan het woord.

Opnieuw hebben wetenschappers bij patiënten met ME een virus aangetroffen.
Al eerder toonden andere onderzoekers het XMRV-virus aan maar daar was bij andere wetenschappers twijfel over.
Betekent deze nieuwe ontdekking nu een doorbraak in het onderzoek naar ME?

En houdt dat ook in dat ME-patiënten geen bloeddonor meer mogen zijn?
:? Ik ben erg benieuwd wat vdM heeft te melden, en/of hij wordt ondervraagd over zijn leugens!
Mwwja, misschien nieuwe leugens gaan ophangen? Immers, het Nijmeegse "miljoenen-imperium" staat op het spel.
:wink: Hopelijk komen er nog meer scheuren in, dan kunnen zij over een tijdje de deuren gaan sluiten.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 30 aug 2010, 13:26, 4 keer totaal gewijzigd.
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Ja, dat las ik ook al :-(... Hopelijk is hij tot nieuwe inzichten gekomen de laatste tijd! ;-)
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
josje
Gevorderd lid

Bericht door josje »

ik voel me nu al boos
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Afbeelding http://www.eenvandaag.nl/

Afbeelding

Gezaghebbende Amerikaanse overheidsinstanties hebben opnieuw bij ME-patiënten een virus aangetroffen. Al eerder berichtte EenVandaag over de ontdekking van het XMRV-virus maar daar was bij andere wetenschappers nog veel twijfel over. Betekent dit nieuwe bewijs nu een doorbraak voor de behandeling van de vermoeidheidsziekte? En houdt dat ook in dat ME-patiënten geen bloeddonor meer mogen zijn?

EenVandaag spreekt met de Belgische professor Kenny de Meirleir die er al jaren van overtuigd is dat er een virus aan de ziekte ME ten grondslag ligt, en met professor Jos van der Meer, internist van het Radboudziekenhuis in Nijmegen, die deze virus-theorie altijd heeft ontkend. Verder nemen we een kijkje in een Brusselse laboratorium, de enige plek in Europa waar sinds kort op het virus getest kan worden. Wij spreken met een Nederlandse patiënte die zich daar heeft laten testen en in wiens bloed het virus is aangetroffen.
Groetjes, Louisa
Afbeelding
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Jakkie he'! dat ver meer Afbeeldingnu ook op tv moet....bah me hele dag weer verpest ...Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gaat radboud proberen hun hachie te redden ofzo. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maar gelukkig komt DR meirleir aan het woord en die weet tenminste waar hij het over heeft AfbeeldingAfbeelding
Dear Karma, I have a list of people you missed
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

We kunnen van de heer van der Meer maar één ding verwachten: ontkenning, minimalisering, ... van de feiten.

Hopen dat hij publiekelijk gaat toegeven dat het een lichamelijke ziekte is nog voordat het officieel door de overheid erkend wordt, is dromen.

Je hebt evenveel kans om door een marsmannetje ontvoerd te worden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Nu wil ik even 2 dingen duidelijk hebben na al die jaren te zijn afgescheept.

*Waar kan ik morgen claimen dat ik zieker werd van na de cgt je weet wel die praat therapie daar waar ze je vertellen dat je geneest van ME en dat is dezelfde therapie daar waar ik naderhand tot 3 jaar niets meer in staat was. En slechter uit ben gekomen dan ik was. *droevig

* en ik heb belang ja ik......ik heb belang om zo snel mogelijk getest te worden op dit gevaarlijk virus.
Dear Karma, I have a list of people you missed
poppetje
Donateur
Donateur

Bericht door poppetje »

He Allemaal

Hoop dat een vandaag hem ook heeft geconfronteerd met het recente onderzoek uit Nijmegen waarin ze claimen geen virus te hebben gevonden, en nog erger, waar ze dan ook maar meteen concluderen dat een virus dus ook GEEN rol speelt bij ME/CVS. Net zoals je in onderzoek bij een positief resultaat, niet meteen een oorzakelijk verband mag concluderen, daar heb je meerdere studies voor nodig, is het wel helemaal kort door de bocht om bij een negatieve studie te concluderen dat alle positieve studies fout waren (volstrekt onwetenschappelijk argument).

Nog erger is het feit dat ze publiceren dat ze geen virus vonden, terwijl uit dezelfde stalen in amerika (WP instituut) WEL het virus is gevonden. Dat wisten ze, maar "vergaten" ze even te vermelden. Later beschuldigen ze WP Instituut van onprofessioneel gedrag. Wat een medische ethiek, en onbegrijpelijk dat dit eigenlijk zo ongestraft blijft. Als ik hier aan denk, kan ik echt heel boos worden.

En dan heb ik het nog niet eens over zoals Melanie terecht zegt, het doorgaan met een "behandeling" jaar in jaar uit, terwijl allang wetenschappelijk is aangetoond dat mensen hier niet beter, zelfs slechter uitkomen. Ook medisch ethisch onverantwoord ! Maar wie stopt dit.

Anyway, zo diep zullen ze in de uitzending wel niet gaan. Ben benieuwd ! en je moet maar denken, het is super dat een vandaag uberhaupt hier nu aandacht aan besteed, zo komt er in ieder geval langzaam een tegengeluid, de kant van de meirleir (positieve testen XMRV) komt namelijk in ieder geval ook aan bod.
Plaats reactie