1Vandaag:18.15u reportage deel II XMRV en ME/CVS: Ma 30/8/10
Moderator: Moderators
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551

Allemaal kijken!
Groetjes, LouisaDoorbraak in onderzoek naar ME
Opnieuw hebben wetenschappers bij patiënten met ME een virus aangetroffen. Al eerder toonden andere onderzoekers het XMRV-virus aan maar daar was bij andere wetenschappers twijfel over.
Betekent deze nieuwe ontdekking nu een doorbraak in het onderzoek naar ME? En houdt dat ook in dat ME-patienten geen bloeddonor meer mogen zijn?

Laatst gewijzigd door louisa op 30 aug 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Om hoe laat is dat programma?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.

Eén Vandaag besteedt (opnieuw) aandacht aan XMRV/MLV en ME/CVS (update).
Eén Vandaag besteedt vanavond aandacht aan ME/CVS en MLV/XMRV.
In de uitzending komen Mariska Pluister (ME/CVS-patiënte), prof. Kenny de Meirleir én prof. Jos van der Meer (die weigerde aan de eerste uitzending mee te werken) aan het woord.
Doorbraak in onderzoek naar ME
Opnieuw hebben wetenschappers bij patiënten met ME een virus aangetroffen.
Al eerder toonden andere onderzoekers het XMRV-virus aan maar daar was bij andere wetenschappers twijfel over.
Betekent deze nieuwe ontdekking nu een doorbraak in het onderzoek naar ME?
En houdt dat ook in dat ME-patiënten geen bloeddonor meer mogen zijn?

Mwwja, misschien nieuwe leugens gaan ophangen? Immers, het Nijmeegse "miljoenen-imperium" staat op het spel.

Groetjes, Louisa

Laatst gewijzigd door louisa op 30 aug 2010, 13:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat las ik ook al
... Hopelijk is hij tot nieuwe inzichten gekomen de laatste tijd! 

Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!

Groetjes, LouisaDoorbraak in onderzoek naar ME
Gezaghebbende Amerikaanse overheidsinstanties hebben opnieuw bij ME-patiënten een virus aangetroffen. Al eerder berichtte EenVandaag over de ontdekking van het XMRV-virus maar daar was bij andere wetenschappers nog veel twijfel over. Betekent dit nieuwe bewijs nu een doorbraak voor de behandeling van de vermoeidheidsziekte? En houdt dat ook in dat ME-patiënten geen bloeddonor meer mogen zijn?
EenVandaag spreekt met de Belgische professor Kenny de Meirleir die er al jaren van overtuigd is dat er een virus aan de ziekte ME ten grondslag ligt, en met professor Jos van der Meer, internist van het Radboudziekenhuis in Nijmegen, die deze virus-theorie altijd heeft ontkend. Verder nemen we een kijkje in een Brusselse laboratorium, de enige plek in Europa waar sinds kort op het virus getest kan worden. Wij spreken met een Nederlandse patiënte die zich daar heeft laten testen en in wiens bloed het virus is aangetroffen.

We kunnen van de heer van der Meer maar één ding verwachten: ontkenning, minimalisering, ... van de feiten.
Hopen dat hij publiekelijk gaat toegeven dat het een lichamelijke ziekte is nog voordat het officieel door de overheid erkend wordt, is dromen.
Je hebt evenveel kans om door een marsmannetje ontvoerd te worden.
Hopen dat hij publiekelijk gaat toegeven dat het een lichamelijke ziekte is nog voordat het officieel door de overheid erkend wordt, is dromen.
Je hebt evenveel kans om door een marsmannetje ontvoerd te worden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Nu wil ik even 2 dingen duidelijk hebben na al die jaren te zijn afgescheept.
*Waar kan ik morgen claimen dat ik zieker werd van na de cgt je weet wel die praat therapie daar waar ze je vertellen dat je geneest van ME en dat is dezelfde therapie daar waar ik naderhand tot 3 jaar niets meer in staat was. En slechter uit ben gekomen dan ik was. *droevig
* en ik heb belang ja ik......ik heb belang om zo snel mogelijk getest te worden op dit gevaarlijk virus.
*Waar kan ik morgen claimen dat ik zieker werd van na de cgt je weet wel die praat therapie daar waar ze je vertellen dat je geneest van ME en dat is dezelfde therapie daar waar ik naderhand tot 3 jaar niets meer in staat was. En slechter uit ben gekomen dan ik was. *droevig
* en ik heb belang ja ik......ik heb belang om zo snel mogelijk getest te worden op dit gevaarlijk virus.
Dear Karma, I have a list of people you missed
He Allemaal
Hoop dat een vandaag hem ook heeft geconfronteerd met het recente onderzoek uit Nijmegen waarin ze claimen geen virus te hebben gevonden, en nog erger, waar ze dan ook maar meteen concluderen dat een virus dus ook GEEN rol speelt bij ME/CVS. Net zoals je in onderzoek bij een positief resultaat, niet meteen een oorzakelijk verband mag concluderen, daar heb je meerdere studies voor nodig, is het wel helemaal kort door de bocht om bij een negatieve studie te concluderen dat alle positieve studies fout waren (volstrekt onwetenschappelijk argument).
Nog erger is het feit dat ze publiceren dat ze geen virus vonden, terwijl uit dezelfde stalen in amerika (WP instituut) WEL het virus is gevonden. Dat wisten ze, maar "vergaten" ze even te vermelden. Later beschuldigen ze WP Instituut van onprofessioneel gedrag. Wat een medische ethiek, en onbegrijpelijk dat dit eigenlijk zo ongestraft blijft. Als ik hier aan denk, kan ik echt heel boos worden.
En dan heb ik het nog niet eens over zoals Melanie terecht zegt, het doorgaan met een "behandeling" jaar in jaar uit, terwijl allang wetenschappelijk is aangetoond dat mensen hier niet beter, zelfs slechter uitkomen. Ook medisch ethisch onverantwoord ! Maar wie stopt dit.
Anyway, zo diep zullen ze in de uitzending wel niet gaan. Ben benieuwd ! en je moet maar denken, het is super dat een vandaag uberhaupt hier nu aandacht aan besteed, zo komt er in ieder geval langzaam een tegengeluid, de kant van de meirleir (positieve testen XMRV) komt namelijk in ieder geval ook aan bod.
Hoop dat een vandaag hem ook heeft geconfronteerd met het recente onderzoek uit Nijmegen waarin ze claimen geen virus te hebben gevonden, en nog erger, waar ze dan ook maar meteen concluderen dat een virus dus ook GEEN rol speelt bij ME/CVS. Net zoals je in onderzoek bij een positief resultaat, niet meteen een oorzakelijk verband mag concluderen, daar heb je meerdere studies voor nodig, is het wel helemaal kort door de bocht om bij een negatieve studie te concluderen dat alle positieve studies fout waren (volstrekt onwetenschappelijk argument).
Nog erger is het feit dat ze publiceren dat ze geen virus vonden, terwijl uit dezelfde stalen in amerika (WP instituut) WEL het virus is gevonden. Dat wisten ze, maar "vergaten" ze even te vermelden. Later beschuldigen ze WP Instituut van onprofessioneel gedrag. Wat een medische ethiek, en onbegrijpelijk dat dit eigenlijk zo ongestraft blijft. Als ik hier aan denk, kan ik echt heel boos worden.
En dan heb ik het nog niet eens over zoals Melanie terecht zegt, het doorgaan met een "behandeling" jaar in jaar uit, terwijl allang wetenschappelijk is aangetoond dat mensen hier niet beter, zelfs slechter uitkomen. Ook medisch ethisch onverantwoord ! Maar wie stopt dit.
Anyway, zo diep zullen ze in de uitzending wel niet gaan. Ben benieuwd ! en je moet maar denken, het is super dat een vandaag uberhaupt hier nu aandacht aan besteed, zo komt er in ieder geval langzaam een tegengeluid, de kant van de meirleir (positieve testen XMRV) komt namelijk in ieder geval ook aan bod.