Osteopaat heeft nu zelf op zeer korte termijn effect. Twee keer al misselijk en compleet op binnen gegaan, en 'fris' weer buiten. Misselijkheid was zeker weg, de vermoeidheid niet zo, kan ook niet zo snel. Hij had meteen gezien wat er mis was, en zo ook wat mijn klachten waren. Dit zonder eerste enig uitleg te hebben gegeven, dit om vooroordelen te vermijden, als er iets mis is zullen ze het zo ook wel zien. 2-3 rugwervels en 2 nekwervels die vast komen te zitten samen met gekanteld bekken zijn hier de boosdoener. Eerst bleven deze nog geen 3 dagen los, nu toch al 3-4 weken.
Maar dit is mss niet voor iedereen aan te raden, de eerste keren vraagt dit veel meer energie dan het opbrengt ! Eerste keer dat alles los word gezet reageert het lichaam hier zeer sterk op. 'Je gaat je nu de eerste weken voelen alsof je onder een vrachtwagen hebt gelegen', aldus de osteo bij de eerste consultatie

De homeopaat helpt in mijn geval ook zeer zeker. Nam zeer veel tijd om mijn hele verhaal te doen en probeert zo een totaalbeeld te scheppen. In al mijn klachten en persoonlijkheid samen zag hij een bepaald profiel (sepia, als iemand dit zou kennen) en heeft daar een behandeling voor geschreven. Dit moest volgens hem sommige zaken al wat verlichten, maar ook andere zaken meer naar de voorgrond brengen waar op hij dan verder kon bouwen. Dit is ook uitgekomen, mijn spijsvertering is sinds deze behandeling op gang gekomen. Waar ik vroeger weken geconstipeerd was en zelf zware dosissen laxeermiddel niets hielpen, kan ik nu al paar weken elke dag terug naar het toilet. Als ik iets 'fout' eet is de reactie nu wel compleet omgeslagen van constipatie naar krampen en zijn mijn hartklachten (zeer onregelmatig, lage bloeddruk) veel sterker. Op basis van deze symptomen heeft hij nu een tweede kuur voorgeschreven (Digitalis Purpurea, voor bloedsomloop en lever) die ik morgen start, hopelijk met even veel resultaat !
Ik veronderstel dat je ook gwn wat geluk moet hebben bij wat voor iemand je terecht komt.. Homeopaat en osteopaat zijn binnen de klassieke geneeskunde geen officieel herkende beroepen. Er lopen er dus zeker ook rond die dmv een snelle avond- of zelf een onlinecursus zichzelf zo noemen.. Kritisch meedenken is hier dus geen overbodige luxe.