Syntocinon

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

ja tuti la familia krijgt bij ons 2 keer per week b12, maar de mensen van deze spuiten dus 2 keer 2.
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Zonaanbidster: ik heb zonet met de verpleging bij DML gebeld en de 2 spuiten moeten wel afzonderlijk opgetrokken worden (niet gemengd dus), maar moeten wél op hetzelfde ogenblik gegeven worden. Blijkbaar versterken ze elkaar.
Ze mogen evt. wel in de arm gegeven worden.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Dank je klaproos ik zal het zeggen.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Uh Klaproos, ik denk dat je nog moet informeren.
We weten het nu in elk geval niet.
Er is gebeld en verteld dat ze juist idd APART moeten.
:?
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Ja, ze moeten apart, maar wel tegelijk, blijkbaar. :wink:
Jan was daar zeer formeel in.
Met wie heb jij gebeld?
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Na hoeveel tijd hadden jullie enig effect? Zou het kunnen dat ik na 2x spuiten al een positief effect voel? Of zou dat ergens anders aan liggen? (Ik ben nl. menopauzaal en heb net een kleine spotting gehad. In het verleden heb ik dat nog al meegemaakt dat ik daar echt weken van tevoren slecht van ben, maar nooit zo slecht als nu onlangs. Na de spotting is het alsof er een zware last van mijn schouders valt; spierpijnen zijn minder, minder belabberd, minder grieperig gevoel... Of is het toeval?)
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Hoe laag stond jullie B-12 waarde voor jullie met inspuitingen begonnen ?
En Voltaren, is dat geen zware belasting voor de maag ?

Groetjes,

Senna
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Geen idee wat de B12 betreft; ik krijg die spuiten al jaren en heb dus een heel hoge B12-waarde in mijn bloed.
Ja, die Voltaren is slecht voor de maag, ik weet het.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Klaproos ik heb de vraag nu maar bij de arts zelf neergelegd. :?

b12 krijgen we allen al jaren en een bloedwaarde deed er niet toe.
Immers die kan in het geval van ME volkomen normaal zijn in bloed en alsnog te laag in werkelijkheid. (bloed-hersenbarriere)
Ook ik heb nu een hoge b12 waarde in bloed. Niet eens zo hoog als ik verwacht had, van de anderen weet ik het niet.

Voltareninjecties geven tot op heden geen maagklachten :o
zonaanbidster
Gevorderd lid

Klaproos, jij doet het goed, familie dus fout met die combishots.
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Nog een vraagje: heeft iemand darmklachten bij deze combinatie?
Sinds ik de spuiten krijg (nog maar 2x) heb ik toenemende buikkrampen en winderigheid, lig soms dubbel. Vrijdag, nadat ik donderdagavond mijn spuit had gehad, de hele dag op de wc gezeten met explosieve diarree, dacht dat ik buikgriep kreeg. Niet dus.
Zou het van de diclofenac (voltaren) kunnen zijn?
(Neem sinds ongeveer gelijktijdig ook malic acid/magnesium glycinaat en Daily Health Propack - het zou dus ook daaraan kunnen liggen).
frie
Beginner

Bericht door frie »

Bij mijn laatste bezoek bij DM heeft hij me ook Syntocinon en Voltaren voorgeschreven. De apotheker en mijn huisdokter vragen zich af wat hier de bedoeling van is, vooral de Syntocinon! Ik vraag me soms ook af of we proefkonijnen zijn. Thans daar lijkt alles op. Om de haverklap komt hij met iets nieuws te voorschijn. Het gehoopte resultaat blijft steeds achterwege. Ik weet het ook allemaal niet meer. Starten met deze spuiten of niet??????????? Je wordt er zo moedeloos van. :(

Bij mij is de spierpijn de grootste boosdoener, deze put mij uit. Waarschijnlijk wordt mijn volgende stap een pijnkliniek. :!:
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bij mijn moeder werken de spuiten wonderwel goed. totaal boven verwachting.Ze ziet er weer beter uit ook. Ze is wel wat aangekomen, maar of dat nou die spuiten zijn of gewoon meer energie over....
Ze ging kapot aan de pijn namelijk, letterlijk, en overwoog zelfs maar om zenuwblokkades te vragen of iets dergelijks.
Echter de pijn komt meer op/terug bij periodes van acute stress, maar zelfs dan niet bij benadering hoe het geweest was.Voor haar in dit geval een schot :roll: in de roos. Zelf kan ik er niets over zeggen, ik krijg ze niet, heb ze ook niet nodig. Ik zie alleen hoe het haar verandert.Alleen blij met het injecteren zelf is ze nou weer niet zo. Maar ze heeft het er tot op heden voor over.
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

frie schreef:Bij mij is de spierpijn de grootste boosdoener, deze put mij uit. Waarschijnlijk wordt mijn volgende stap een pijnkliniek. :!:
Je haalt het zelf aan, daarom dus voorstel van Voltaren (pijnstiller) en Syntocinon zou de werking van bovengaande versterken. Syntocinon werkt op gladde spieren in (en dus ook ivm doorbloedingsregeling).
DM is overigens niet de 'enige' voorschrijver met toepassing tegen bv. pijn.
Hoop doet leven!
klaproos
Actief lid

Bericht door klaproos »

Gisteren nog bij Dr. Vollon geweest. Die zei dat het voor chronisch zieken heel belangrijk is de Syntocinon te gebruiken, o.a. voor een beter algemeen gevoel (en nog vanalles, maar dat ben ik vergeten :wink: )
Plaats reactie