Mmwja,...... daar was ik al bang voor. Het is gewoon écht beter om alle 3 die waarden te weten van TSH, T3 en T4, dan kun je namelijk pas zien of het wel/niet goed is. Op TSH alleen kun je niet afgaan. Maar, die anti-TPO en anti-Tg waarden zijn ook heel belangrijk om te weten.quote="monia"]dat is THYROID STIMULEREN HORMOON (TSH) en de waarde was 1.85 meer is er niet op de schildklier getest, volgens de assistente word er alleen verder getest op t3 en t4 als tsh niet goed zou zijn...
En juist, omdat jij zo veel klachten hebt, is het belangrijk om die 3 waarden van de schildklier te weten. Ik krijg het idee dat je huisarts het toch weer allemaal niet serieus neemt (??)
Als de huisarts zo blijft reageren (niet dus! echt te zot voor woorden) is het zeker een idee om naar Paul van Meerendonk te gaan, de arts die Juul al heeft aangeraden. Ik weet niet of die een wachttijd heeft. De arts die ik je heb doorgegeven heeft een wachttijd tot november a.s. en dat duurt te lang, denk ik.
Jij moet echt zo snel mogelijk een goed en uitgebreid bloedonderzoek kunnen laten doen.
Dan moet er op jouw formulier ergens staan: vit.B12. Als die er niet bij staat, is het gewoon niet geprikt.en waar kan ik zien over mn b12 b6 waarden? wat van naam heeft dat op zo'n bloedonderzoek formulier?
Wat belangrijk is om te weten is bijvoorbeeld een totaal bloedbeeld: bezinking (of BSE), Hemoglobine, MCV, CRP, erytrocyten, hematocriet, mch, mchc, leucocyten, netrofielen, lymfos, monos, eos, basos, Calcium, Glyco HB (HbA1c), Glucose niet nuchter, Natrium, Kaliun, Kreatine, IJzer, serumijzer, foliumzuur, natrium, kalium, Transferrine, Cholesterol, HDL-Cholesterol, Cholesterol/HDL-Chol, LDL Cholesterol, Triglyderiden, Homocysteine, Transferrine-verz., vitamine B12.verder weet ik niet of er nog meer belangrijke waarden zijn dan hoor ik het graag van jullie want heb het briefje hier voor me liggen.
Juul, is dit goed zo? Of, heb je nog andere aanvullingen?
Groetjes, Louisa