Bloedvolume

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Volgnes mij kan er ook sprake zijn van de dikte/stroperigheid van het bloed, dus de kwaliteit van substantie op zich.

Maar zie hiervoor ergens op de site van Frank Twisk:
Meer uitleg bij de mycoplasmahypothese, onder punt 5. over stroperig bloed en ontoereikend bloedvolume: klik hier Edit door Zuiderzon :wink:
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Een verminderd bloedvolume, en alle gevolgen van dien.

Wat is hier aan te doen?
Wat zijn de gevolgen voor de toekomst, denk daarbij aan zwangerschap enz?

Ik kan weinig vinden over dit fenomeen, en al helemaal niets over toekomst, genezing, enzovoort.

Ik begrijp nu eigenlijk dat wanneer dit gecontstateerd wordt, je er eigenlijk niets aan hebt, ze kunnen toch niets doen. Of is dit onjuist?
En in de trant van cvs Amsterdam, volgensmij is het dan ook zo''n beetje einde verhaal, bij wie zou je dan nog terecht kunnen?
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

In elk geval voldoende water drinken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

@ Janine - Volgens mij is dit onderzoek bij Vermeulen nog in volle gang. Schrijven hij en Visser niet een deel van de ernstige gevallen medicatie voor? Zijn er van die proefkonijnen hier op het forum? Zoja - laat dan van je horen, want we zijn reuze benieuwd!!! Verder kunnen wij als geinteresseerden zijn weblog in de gaten houden, hij gaat het daar vast neerpennen als er iets te vermelden valt.
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

In principe is het mogelijk om het bloedvolume te vergroten, bijvoorbeeld met een zoutoplossing of zelfs met eigen bloed (dat eerst is afgenomen), of misschien de haarvaten te herstellen met hyperbarische zuurstoftherapie.

Het probleem is dat dat maar eventjes helpt. Zolang het hart niet in staat is om harder te pompen, zal het volume vanzelf weer terugzakken.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Guido_den_Broeder schreef:In principe is het mogelijk om het bloedvolume te vergroten, bijvoorbeeld met een zoutoplossing of zelfs met eigen bloed (dat eerst is afgenomen), of misschien de haarvaten te herstellen met hyperbarische zuurstoftherapie.

Het probleem is dat dat maar eventjes helpt. Zolang het hart niet in staat is om harder te pompen, zal het volume vanzelf weer terugzakken.
Hoe bedoel je dat met het hart? Ligt dus ook deels aan t hart?
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

Bericht door Guido_den_Broeder »

De hartspier heeft net als andere spieren last van een niet goed functionerende energievoorziening.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Zou het ook niet kunnen liggen aan de hersenen? Als er daar zogezegd geen lampje gaat branden dat er een te laag bloedvolume is, dit niet wordt aangevuld?
Plaats reactie