misschien heb je de topic 'Relegie en Genezing' gelezen. ik ben christen en daarom vind ik dat als je als mens niet zelf mag bepalen wanneer je dood gaat. ik vraag me wel af wat ik zou kiezen als ik geen christen was.
(ff nadeken)
ik kom er niet uit.
ik heb wel een mooi verhaaltje wat hierbij past. ik ging naar een nieuwe school paar jaar geleden. en zo vanaf de eerste week hadden we in de klas de discussie over abortus (het was een christelijke school). ik was vóór abortus, en een klasgenootje van mij was daar absoluut tegen. die discussie hebben we maanden later nog elke dag gehouden. ik vind/vond dat als je buiten je macht om zwanger bent geworden (verkrachting) dat je dan abortus mag plegen.
dat klasgenootje en ik werden ondertussen wel dikke vriendinnen. zij was er nog steeds tegen. een jaar later werd ik gebeld door haar. huilend. ze dacht dat ze zwanger was en vroeg me wat ze moest doen om het zo snel mogelijk weg te halen.......
ik weet nu dus dat als het jezelf overkomt dat je toch wel van mening kunt veranderen. bij alles eigenlijk. dus het is bij mij niet zo dat ik echt absoluut tegen euthanasie ben. maar ik zie nog genoeg wonderen!!
ja langer verhaal dan dat ik van plan was, maar dit wou ik nog ff melden