Hoofdpijn: Een hersenscan
Moderator: Moderators
spanningshoofdpijn voelt als een strakke band om je voorhoofd
en je voelt het ook in je achterhoofd en nek
en ook je ogen doen pijn ,dat komt meestal als je erg moe en gestresst ben .migraine kan ook vanuit je nek ontstaan, maar wat macm zegt dat is scherper ,soms met verlammingen en aura,s ik heb het allebei
en je voelt het ook in je achterhoofd en nek
en ook je ogen doen pijn ,dat komt meestal als je erg moe en gestresst ben .migraine kan ook vanuit je nek ontstaan, maar wat macm zegt dat is scherper ,soms met verlammingen en aura,s ik heb het allebei
@MacM ik gebruik geen pijnstillers. Als ik een asprine neem werkt het bij mij, gezien ik dat al nooit slik, 10 stuks per jaar is veel.
Ik ervaar dat niet als migraine, nu heb ik daar gelukkig geen ervaring mee.
Het zijn drukpunten ( soort plekken) op de zijkanten van mijn hoofd.
Ik ervaar dit ook niet als hoofdpijn. Voelt heel anders aan. Mijn ervaring.
Ik heb wel het idee dat mijn ogen ( dus slecht zien ) achteruit gaat.
( nu kon ik iets niet lezen en mijn vriendje wel van dezelfde afstand, ik wist niet dat het zo erg was) Hoe kan ik dat alleen ook weten.
S'nachts of s'morgens word ik wel eens wakker en dan zie ik bijna niets. Echt een waas voor je ogen. Na een tijdje gaat dat beter.
Ik ben van mening dat veel/alle klachten onstaan tussen mijn schouderbladen. Ook het slechte zien.
Ik verstijf daar soms ook helemaal. Na teveel fysieke inspanning.
Mijn date vertelde me dat ik zelfs een beetje krom liep. Hij dacht dat ik dat wist.
Dat ga ik nu wel ff in de gaten houden.
Ik kan wel blijven denken dat het conditiegebrek is, dat is op dit moment behoorlijk/redelijk goed bij mij.
Iets gaat daar nog niet goed bij mij.
Ik kreeg s'avonds na de sauna ook echt pijnsteken op mijn borst.
Ik ervaar dat niet als migraine, nu heb ik daar gelukkig geen ervaring mee.
Het zijn drukpunten ( soort plekken) op de zijkanten van mijn hoofd.
Ik ervaar dit ook niet als hoofdpijn. Voelt heel anders aan. Mijn ervaring.
Ik heb wel het idee dat mijn ogen ( dus slecht zien ) achteruit gaat.
( nu kon ik iets niet lezen en mijn vriendje wel van dezelfde afstand, ik wist niet dat het zo erg was) Hoe kan ik dat alleen ook weten.
S'nachts of s'morgens word ik wel eens wakker en dan zie ik bijna niets. Echt een waas voor je ogen. Na een tijdje gaat dat beter.
Ik ben van mening dat veel/alle klachten onstaan tussen mijn schouderbladen. Ook het slechte zien.
Ik verstijf daar soms ook helemaal. Na teveel fysieke inspanning.
Mijn date vertelde me dat ik zelfs een beetje krom liep. Hij dacht dat ik dat wist.
Dat ga ik nu wel ff in de gaten houden.
Ik kan wel blijven denken dat het conditiegebrek is, dat is op dit moment behoorlijk/redelijk goed bij mij.
Iets gaat daar nog niet goed bij mij.
Ik kreeg s'avonds na de sauna ook echt pijnsteken op mijn borst.
Dear Karma, I have a list of people you missed
melanie
het klinkt inderdaad als spierspanning
veel cvs en fybro patienten hebben dat
ook van je ogen komt mij bekent voor
ik heb daar enorm last van als ik smorgens wakker word heb ik ook een waas voor mijn ogen later word het wat minder
met die schouderpijn heb ik namelijk al heel lang, ook artrose
dan moet je echt proberen je schouders rustig recht te houden
en dan rustig je schouder naar beneden te laten zakken
zo ontspannen mogelijk
mij lukt het niet echt ,ik let er veel op en iedere keer betrap ik mij er op dat ik ze omhoog trekt
vooral als ik moe ben groetjes
het klinkt inderdaad als spierspanning
veel cvs en fybro patienten hebben dat
ook van je ogen komt mij bekent voor
ik heb daar enorm last van als ik smorgens wakker word heb ik ook een waas voor mijn ogen later word het wat minder
met die schouderpijn heb ik namelijk al heel lang, ook artrose
dan moet je echt proberen je schouders rustig recht te houden
en dan rustig je schouder naar beneden te laten zakken
zo ontspannen mogelijk
mij lukt het niet echt ,ik let er veel op en iedere keer betrap ik mij er op dat ik ze omhoog trekt
vooral als ik moe ben groetjes
Alie , het is geen schouderpijn.
Ik weet niet of er al een tocip over is, ik wil er anders wel een nieuwe openen.
Ik zet hier ff neer, weet iemand of je door ME soort van autisme kunt ontwikkelen?
Alvast bedankt voor het antwoord, voordat ik dat ook weer vergeet.

Ik weet niet of er al een tocip over is, ik wil er anders wel een nieuwe openen.
Ik zet hier ff neer, weet iemand of je door ME soort van autisme kunt ontwikkelen?
Alvast bedankt voor het antwoord, voordat ik dat ook weer vergeet.

Melanie wat bedoel je met een soort van autisme.
Ik merk wel dat ik drukte en zo vermijd.
Visite kijk ik liefst na een half uurtje de deur uit, want dan word ik er al moe van.
Ook dingen in groepsverband breng ik niet meer op.
Het gevolg is dat ik heel erg op mijzelf ben geworden, dat was in betere tijden wel anders.
Ik merk wel dat ik drukte en zo vermijd.
Visite kijk ik liefst na een half uurtje de deur uit, want dan word ik er al moe van.
Ook dingen in groepsverband breng ik niet meer op.
Het gevolg is dat ik heel erg op mijzelf ben geworden, dat was in betere tijden wel anders.
Hoi Truus.
Ik wou net aanvulling geven,
ik wou ook al vragen hoe het met jou gaat?
Ik wist ff niet waar ik dat neer moest zetten.
En ik dacht Truus is weer in beeld. Zie je weer verschijnen.
Aanvulling: De vraag over autisme loop ik al een aantal maanden mee.
Misschien is het geheugen wat nog vaak slecht werkt en bij mij nog steeds mijn grootste klacht is naast ME. Of met ME hoe je het ook bekijkt.
Of ik sluit me echt af voor heel veel zaken.
Dus ik ben daar nog mee aan het uitzoeken voor mezelf.
Ik zit echt vast in mijn denkpatroon, ik wil wel, lukt ni.
Of ik moet daar een weg in zoeken dat het wel lukt, maar dat weet ik dus ff ni.
Of ik heb teveel pijn ervaren de laatste jaren door veel mensen dat ik me afsluit.
Of toch energie gebrek, waardoor denken ni altijd soepel verloopt.
Ik weet het ff ni.
Ik wou net aanvulling geven,
ik wou ook al vragen hoe het met jou gaat?
Ik wist ff niet waar ik dat neer moest zetten.
En ik dacht Truus is weer in beeld. Zie je weer verschijnen.

Aanvulling: De vraag over autisme loop ik al een aantal maanden mee.
Misschien is het geheugen wat nog vaak slecht werkt en bij mij nog steeds mijn grootste klacht is naast ME. Of met ME hoe je het ook bekijkt.
Of ik sluit me echt af voor heel veel zaken.
Dus ik ben daar nog mee aan het uitzoeken voor mezelf.
Ik zit echt vast in mijn denkpatroon, ik wil wel, lukt ni.
Of ik moet daar een weg in zoeken dat het wel lukt, maar dat weet ik dus ff ni.
Of ik heb teveel pijn ervaren de laatste jaren door veel mensen dat ik me afsluit.
Of toch energie gebrek, waardoor denken ni altijd soepel verloopt.
Ik weet het ff ni.
Hoio Melanie als me mij wil bereiken kan je altijd iets plaatsen op mijn weblog: Vooruit dan maar.
Dan krijg ik een berichtje en dan lees ik dat en dan kan ik reageren
.
Zoals je ziet gaat het met mij redelijk goed. Regelmatig een mindere dag, dat wel.
Iedere ochtend een wandelingetje van hooguit 10-15 min. met hond.
En gisteren fijn over mijn grenzen gegaan, deze week geen huish. hulp. Dus genoodzaakt zelf aan de slag te gaan. Nou ik stond te trillen op mijn benen aan het eind van de ochtend.
Maar nu geen last meer van. Dus blijkbaar herstel ik sneller van inspanning.
Is ook wel wat waard vind ik.
Mijn geheugen is nog lang niet wat het geweest is. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat zich nog weer helemaal hersteld.
Concentratie is beter geworden. Kan weer een boek lezen, al moet ik nog regelmatig terugbladeren, maar goed een mens kan niet alles hebben
.
Ik denk dat het bij jou gewoon een soort zelfbescherming is tegen indrukken van buitenaf.
Dan ga je je afsluiten, zeker als je veel tegen onbegrip aanwandelt.
Geeft toch niet als je het even niet weet. Misschien morgen of overmorgen of over twee weken. Wat maakt het uit.
Kop op hoor meid.
Dan krijg ik een berichtje en dan lees ik dat en dan kan ik reageren

Zoals je ziet gaat het met mij redelijk goed. Regelmatig een mindere dag, dat wel.
Iedere ochtend een wandelingetje van hooguit 10-15 min. met hond.
En gisteren fijn over mijn grenzen gegaan, deze week geen huish. hulp. Dus genoodzaakt zelf aan de slag te gaan. Nou ik stond te trillen op mijn benen aan het eind van de ochtend.
Maar nu geen last meer van. Dus blijkbaar herstel ik sneller van inspanning.
Is ook wel wat waard vind ik.
Mijn geheugen is nog lang niet wat het geweest is. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dat zich nog weer helemaal hersteld.
Concentratie is beter geworden. Kan weer een boek lezen, al moet ik nog regelmatig terugbladeren, maar goed een mens kan niet alles hebben

Ik denk dat het bij jou gewoon een soort zelfbescherming is tegen indrukken van buitenaf.
Geeft toch niet als je het even niet weet. Misschien morgen of overmorgen of over twee weken. Wat maakt het uit.
Kop op hoor meid.
Hoi Truus fijn dat het goed gaat met je, goed in de zin van we weten wel wat we bedoelen.Ik denk dat het bij jou gewoon een soort zelfbescherming is tegen indrukken van buitenaf.
Geeft toch niet als je het even niet weet. Misschien morgen of overmorgen of over twee weken. Wat maakt het uit
Ik laat het ff op me inwerken idd, komt wel wat los nu. Sinds gister.
Wie weet gaat me geheugen dan ook beter werken.
Er is idd iemand in mijn leve gekomen, die begripvol is, adviezen geeft, het accp etc. Dat is de omgekeerde wereld wat ik de laatste jaren heb meegemaakt. Hij maakt wel wat los.
Kun je zien hoe beschadigd je kunt raken omdat je ook nog met een ziekte rondloopt die niet bestaat.
Geeft ook ni als ik het ff ni weet, ik weet het al jaren ni, door geheugengebrek.

Groetjes Melanie, waar weer tranen los komen.

hoi melanie ik lees toch bij jou iets over de schouder bladen
en dat geeft ook last naar de ogen
hoi truus fijn dat je weer wat van je laat horen en wat fijn dat je weer kunt lezen mij lukt het niet maar dat komt ook dat ik doodmoe in mijn hoofd ben ,een zwaar gevoel ik weet niet of jullie dat herkennen

en dat geeft ook last naar de ogen
hoi truus fijn dat je weer wat van je laat horen en wat fijn dat je weer kunt lezen mij lukt het niet maar dat komt ook dat ik doodmoe in mijn hoofd ben ,een zwaar gevoel ik weet niet of jullie dat herkennen
Hoi Alie, bij mij onstaat het tussen de schouderbladen. Dan verstijf ik ook helemaal.
Er lijkt ook een onsteking te zitten. Af en toe een pijnscheut.
En last van ogen heeft met zenuwstelsel en andere ontregelingen te maken.
Ik zelf denk dat ik dan aan het genezen ben.
Ik zocht de topic van ijspret en schaatsvedriet, zie het ff ni.
Wou er neerzetten, zonder ijs een ijskonijn geworden.

Er lijkt ook een onsteking te zitten. Af en toe een pijnscheut.
En last van ogen heeft met zenuwstelsel en andere ontregelingen te maken.
Ik zelf denk dat ik dan aan het genezen ben.
Ik zocht de topic van ijspret en schaatsvedriet, zie het ff ni.
Wou er neerzetten, zonder ijs een ijskonijn geworden.
Ja dank je Alie voor opzoeken, ik weet ff niet wat te vermelden daar.
maar dit ijskonijn is een beetje ontdooit.
Maar ijskonijn kies je ni voor,
met dank aan een niet bestaande ziekte ME/CFS en alle artsen die er misbruik van maken. Waardoor veel onbegrip door mens en bijna "kapotte" maatschapij.
Klinkt heel negatief " kapotte " als je ni meer meedraait dan word je wel zo behandeld.
Alie zorgen jullie maar ervoor dat het behang er niet afvalt!
groetjes Melanie

maar dit ijskonijn is een beetje ontdooit.
Maar ijskonijn kies je ni voor,
met dank aan een niet bestaande ziekte ME/CFS en alle artsen die er misbruik van maken. Waardoor veel onbegrip door mens en bijna "kapotte" maatschapij.
Klinkt heel negatief " kapotte " als je ni meer meedraait dan word je wel zo behandeld.
Alie zorgen jullie maar ervoor dat het behang er niet afvalt!

groetjes Melanie