droge ogen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je lieve marion
ik heb al twee keer verschillende acupunctuur gedaan
maar iets wat beschadigt is kunnen ze weinig tegen doen
het liefs zou ik wat aan die hele linker kant doen
want het doet soms echt helemaal van mijn kruin tot aan mijn voet pijn
het zit hem ergens in de zenuw ,en hersenen
daarom heb ik toen die wiet gebruikt
maar dat hielp ook niet.ik heb echt alles gehad van alternatief tot de regulerende artsen ,maar dat hoofd en die ogen daar word ik echt zo moe van ,ik ben soms helemaal radeloos
liefs van alie
flos
Donateur
Donateur

Bericht door flos »

Hoi alie,

heb jij dan ook 24 uur hoofdpijn en soms pieken dat je plat ligt van de hoofdpijn?

Liefs van Flos
Hope
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi flos
ja ik heb heel erge hoofdpijn
en dan moet ik echt in het donker liggen
ik heb zowel migraine als spannings hoofdpijn
ik weet niet of het bij ME FIBROMIALGY hoort
maar het erg heftig
heeft jou dochter dat ook dan
of heb jij dat
Cees
Beginner

droge ogen

Bericht door Cees »

sassa schreef:heeft er hier nog iemand last van droge ogen heeft het te maken met de ziekte of heeft het door de ziekte te maken wie weet er raad
Dat heb ik al jaren komt ook door de fm zeggen de artsen en valt onder reuma krijg er Duratears voor die ik van de huisarts op recept krijg 2x daags 2 druppeltjes help echt tegen de ergste irritatie`s is geen wonder middel maar ik ben er blij mee :D

Groetjes
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb de laatste tijd bij vlagen ineens traanogen. Ook heb ik moeite met focussen, het voelt alsof ik scheel kijk. Als ik knipper met mijn ogen is het even beter, alsof ze "gereset" worden. Maar zaken als autorijden worden er niet makkelijker op.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik heb es ergens gelezen dat je ogen in verbinding staan met de lever.
En volgens mij is dat zo, als ik weinig koolhydraten eet, heb ik minder last van mijn ogen. Als ik iets gegeten heb waar ik allergisch voor ben, zie ik minder scherp, als het een paar uur lateruitgewerkt is en ik genoeg water gedronken heb, zie ik weer scherper.
Maar al bij al zijn de laatste weken mijn ogen fel verslechterd, ik weet gewoon niet van wat ik allemaal allergisch ben, en ik kan het trouwens niet volhouden om niks te eten waar ik allergisch aan ben. Ik heb al zeker gluten, koemelk, fructose en koffieallergie. Pfff!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

karolien schreef:Ik heb es ergens gelezen dat je ogen in verbinding staan met de lever.
En volgens mij is dat zo, als ik weinig koolhydraten eet, heb ik minder last van mijn ogen. Als ik iets gegeten heb waar ik allergisch voor ben, zie ik minder scherp, als het een paar uur lateruitgewerkt is en ik genoeg water gedronken heb, zie ik weer scherper.

Hahaha sorry....maar ik bedacht me: als ik teveel heb gedronken zie ik ook onscherp... Nu weet ik waar het door komt :D
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Goei voorbeeld trouwens, de relatie tussen lever-ogen en alcohol.
Daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

en wat als je nog nooit gedronken heb
ik drink al jaren alleen water nooit geen limonade
al meer dan dertig jaar geen glaasje alcohol dat dronk ik toen ook niet veel .maar ik heb wel een grote en vervette lever
en altijd last van mijn ogen
ik eet ook bijna geen vet alleen maar goede vetten
hoe verklaar je dit dan
niemand kan het verklaren
ik reageer niet meer als iemand vraagt hoe gaat het met je
want je krijg dan hun hele ziekte geschiedenis te horen
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik las een tijdje geleden dat candida suiker omzet naar alcohol. Dit schreef Guido den Broeder op 1 van de forums. Heb je dit al laten testen? Ik bedoel dan of je candida hebt? Mss kunnen er ook nog wel andere oorzaken zijn voor vette lever, mss voedselallergieen, zo goed weet ik dat niet.
Bij jou zou het dus ook al kunnen kloppen, he, het samengaan van vette lever en last van de ogen.
Gast

Bericht door Gast »

Candida kan idd ook samengaan met oogklachten en voedselallergieën. Het eten van weinig koolhydraten (en geen suikers!) helpt om candida tegen te gaan (anti candida dieet).
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

karolien schreef:Ik las een tijdje geleden dat candida suiker omzet naar alcohol. Dit schreef Guido den Broeder op 1 van de forums.
Dat klinkt in mijn geval ook wel logisch. Ik heb een behoorlijk suikerintolerantie, kan absoluut niet tegen alcohol en heb candida. Werken die cirkeltjes allemaal toch mooi samen :? .
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Gelukkig, he, dat het allemaal mooi samen werkt en dat de puzzelstukjes langzaamaan meer en meer in elkaar beginnen te passen.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

het zou inderdaad kunnen kloppen karolien
ik heb van de week al iets geschreven hier
over voedsel intolerantie
ik ben overal voor nagekeken
maar het lijkt wel of de artsen hun eigen zin doen
morgen ga ik weer naar mijn huisarts
weer vragen voor een allergietest
want ik ben soms zo ziek alles brand
ik reageer niet meer als iemand vraagt hoe gaat het met je
want je krijg dan hun hele ziekte geschiedenis te horen
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hej Alie,

Mijn huisarts kent die testen niet voor glutenintolerantie en ander voedselallergieen, alleen voor coeliakie en dat is niet hetzelfde. Mss die van jou wel?
En candida, zoiets vraag ik niet eens aan hem, ik geloof nooit dat hij dat kent. Ik weet niet waar je daar het beste voor terechtkunt, misschien zijn er wel mensen op dit forum die weten waar ze zulke testen doen?
Ik ben daar op getest een tijdje geleden, bij iemand in Gent, maar ik was daar echt niet content van, vond het pure geldklopperij. Ik denk dat er beter manieren moeten zijn.
Plaats reactie