wie had 1 van deze ziektes
Moderator: Moderators
En deze
candida
Trouwens de leden zijn wisselt aanwezig, dus ik weet niet wat je precies wilt "onderzoeken"?
candida
Trouwens de leden zijn wisselt aanwezig, dus ik weet niet wat je precies wilt "onderzoeken"?
Laatst gewijzigd door Shavonne op 12 sep 2008, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Pagina niet gevonden
De pagina die u opvroeg kon niet gevonden worden.
De gezochte pagina kan van naam veranderd zijn of is tijdelijk niet beschikbaar.
Probeer a.u.b. het volgende:
Als u het adres van de pagina in de adresbalk van uw browser heeft ingetypt, zorg dan dat het goed gespeld is.
Ga naar de startpagina en kijk of er links staan naar de informatie die u zoekt.
Gebruik de navigatiebalk om de gewenste informatie te vinden.
Klik op de <Back> knop van uw browser om een andere link te proberen.
Typ een term in het zoek-formulier om de informatie te vinden.
dat krijg ik bij al die links.
@ jazzie nee hoor
De pagina die u opvroeg kon niet gevonden worden.
De gezochte pagina kan van naam veranderd zijn of is tijdelijk niet beschikbaar.
Probeer a.u.b. het volgende:
Als u het adres van de pagina in de adresbalk van uw browser heeft ingetypt, zorg dan dat het goed gespeld is.
Ga naar de startpagina en kijk of er links staan naar de informatie die u zoekt.
Gebruik de navigatiebalk om de gewenste informatie te vinden.
Klik op de <Back> knop van uw browser om een andere link te proberen.
Typ een term in het zoek-formulier om de informatie te vinden.
dat krijg ik bij al die links.
@ jazzie nee hoor
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
-
- Beginner
wie had 1 van deze ziektes
Goede vraag. Ik vind het interessant en positief als patiënten zelf op zoek gaan naar verbanden.sassy schreef:wie heeft 1 of meerdere van de volgende ziektes gehad VOOR hij of zij ziek werd
(en zet het dr alsjeblieft even bij welke)
Epstein-Barr-virus
Pfeiffer
een vorm van herpesvirussen (vergeet niet koortslip gordelroos (waterpokken op latere leeftijd) enzv.)
de schimmelinfectie Candida
fibromyalgie
Laat ons je bevindingen weten, Sassy.
Ik heb pfeiffer gehad.
Er onstaat dan ook een nare/verschrikkelijke moeheid die niet eerder aanwezig was.
En niet door rust over gaat.
Deze moeheid zorgt voor een gevoel van machteloosheid en er zijn zelfs ME patienten die het leven beeindigen. ( dit verbaasd mij niets )
Door deze moeheid en machteloosheid kan er een depressie onstaan.
Dit door het niet willen inzien en meewerken van artsen hoe ernstig invaliderend deze ziekte is.
Als er depressie als beginpunt is en na jarenlang nog een moeheid aanwezig is spreken we niet van ME.
Hier maken veel artsen de fout.
Voor de rest zijn er nog andere groepen.
Er onstaat dan ook een nare/verschrikkelijke moeheid die niet eerder aanwezig was.
En niet door rust over gaat.
Deze moeheid zorgt voor een gevoel van machteloosheid en er zijn zelfs ME patienten die het leven beeindigen. ( dit verbaasd mij niets )
Door deze moeheid en machteloosheid kan er een depressie onstaan.
Dit door het niet willen inzien en meewerken van artsen hoe ernstig invaliderend deze ziekte is.
Als er depressie als beginpunt is en na jarenlang nog een moeheid aanwezig is spreken we niet van ME.
Hier maken veel artsen de fout.
Dan ga je maar van je geloof af, de groep geinfecteerde mensen kan nooit tot herstel komen als er een sluimerende virusinfectie aanwezig is.Sassy ik geloof dat degene die ziek zelf de sleutel tot herstel bij zich draagt.
De groep ME patienten hebben een virusinfectie gehad.Sassydus dat er 1 iets moet zijn wat we allemaal hebben gehad en daarom zijn we ziek geworden.
Voor de rest zijn er nog andere groepen.
Als er geen onderzoeken naar gedaan worden vind je nooit een oplossing.Sassy en als ze weten wat je ziek maakt is het ook makkelijker een oplossing te vinden
Hoi Joyce welkom hier.Joyce maar heb fibro en pfeiffer.
Wat eeen rare diagnose fibro en pfeiffer? dat heb ik nog nooit gehoord.
Kun je dat misschien verklaren?
Van pfeiffer kun je ME overhouden.
Artsen gooien nog wel eens wat op 1 hoop.
Prullenbakdiagnose noem ik dat.
Ik las pas geleden iets over iemand die kreeg eerst de diagnose Reuma
bleek toch MS te hebben.
Probleem is ME patienten komen nergens voor in aanmerking waardoor er veel misdiagnose's zijn.
Ze worden gelijk naar de psychologen gestuurd en die staan ze met open armen op te wachten.
Ik vind de diagnose fibrio een diagnose, zo van we weten het niet, we noemen het maar fibrio.
Ik heb eerst, na diverse ander diagnoses,ook de diagnose fybromyalgie gekregen.
Alle tips etc. opgevolgd, zelfs een cursus fybromyalgie gevolgd. Maar ik merkte dat mijn klachten meer omvatte. Jaren later kreeg ik de diagnose ME/CVS.
Heel waarschijnlijk is er bij mij iets van het waterpokkenvirus(herpes) blijven hangen en veroorzaakt de ME. Maar goed de een zegt dit en de ander dat. Maar wat ikwel zeker weet is, dat ik toen 17 was en al werkte in de verpleging, ik vaker in contact kwam met het herpes virus, doordat er weer iemand gordelroos op de afdeling had. En rond die tijd zijn ook de eerste klachten begonnen. Als eerste met eczeem.
Wel toen ik jonger was, 15 16 jaar, meerdere keren angina achter elkaar gehad.
Op mijn 19de toen de blindedarmontsteking.
Alle tips etc. opgevolgd, zelfs een cursus fybromyalgie gevolgd. Maar ik merkte dat mijn klachten meer omvatte. Jaren later kreeg ik de diagnose ME/CVS.
Heel waarschijnlijk is er bij mij iets van het waterpokkenvirus(herpes) blijven hangen en veroorzaakt de ME. Maar goed de een zegt dit en de ander dat. Maar wat ikwel zeker weet is, dat ik toen 17 was en al werkte in de verpleging, ik vaker in contact kwam met het herpes virus, doordat er weer iemand gordelroos op de afdeling had. En rond die tijd zijn ook de eerste klachten begonnen. Als eerste met eczeem.
Wel toen ik jonger was, 15 16 jaar, meerdere keren angina achter elkaar gehad.
Op mijn 19de toen de blindedarmontsteking.