Sint-Janskruid ?
Moderator: Moderators
@ Shavonne,
Bij mij werden de toegevoegde vitmanines eerst gebruikt voor noodzakelijk fysiek herstel, voordat ik er meer energie van kreeg. Ik merkte wel dat ik wat minder snel vatbaar voor infecties werd.
Groetjes, Henny
Bij mij werden de toegevoegde vitmanines eerst gebruikt voor noodzakelijk fysiek herstel, voordat ik er meer energie van kreeg. Ik merkte wel dat ik wat minder snel vatbaar voor infecties werd.
Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Doe ik altijd hoor zowel met de huisarts als met de apothekerHenny schreef:Het lijkt mij een goed idee om als je met deze info wat wilt iemand te zoeken die hier verstand van heeft. En als je anti depressiva slikt is overleg met de apotheek mijns inziens noodzakelijk.

Veel huisartsen voelen zich echter onwennig met fytotherapie en werken liever met synthetische medicatie.
Wat de omega 3 betreft : ik neem sinds 1 1/2 jaar hooggedoseerde visoliecapsules, enkel via de apotheker verkrijgbaar, en kom tot de bevinding dat ik daar veel baat bij heb.
Groetjes
Hoi grig,
Is dit nu de tweede week dat je je zo voelt? Hoe was 't ook weer met je darmen?
Weet wel dat het bij velen van ons uiteindelijk weer verbeterde.
Heb je ook magnesium geprobeerd? Doe voorzichtig aan met uitproberen, steeds lage doseringen.
Sterkte man!
Is dit nu de tweede week dat je je zo voelt? Hoe was 't ook weer met je darmen?
Weet wel dat het bij velen van ons uiteindelijk weer verbeterde.
Heb je ook magnesium geprobeerd? Doe voorzichtig aan met uitproberen, steeds lage doseringen.
Sterkte man!
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Als je geen andere mediatie gebruikt, is St Janskruid een mooi alternatief.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ja is nu wel denk ik al een tijd nu zo met angstig. Gestrest en wat dan nog met nu het toppunt.
Dus ja wil dit wel eens proberen.
Ik gebruik alleen Carnitine en Magnesium. Beide doen redelijk weinig
Hopelijk zet de ST K. mijn gedachten wat uit en iets vrolijker.
Darmen zijn iets minder erg maar ingewanden blijven een beetje een rommeltje.
Dus ja wil dit wel eens proberen.
Ik gebruik alleen Carnitine en Magnesium. Beide doen redelijk weinig

Hopelijk zet de ST K. mijn gedachten wat uit en iets vrolijker.
Darmen zijn iets minder erg maar ingewanden blijven een beetje een rommeltje.
Magnesium prikkelt vaak de darmen ook al doet het vaak goed op andere vlakken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Hi Grigor, het is al eerder genoemd: met st Janskruid moet je erg oppassen als je medicatie gebruikt, kan nogal storen.Grigor schreef:Ok. Dacht eigenlijk om morgen St. Kruid te kopen maar als mensen er zenuwachtig van worden is dat juist niet wat ik nodig heb. Ik lig de hele dag op bed. Kan mijn gedachten niet uitschakelen en enorm depri van deze uitzichtloze situatie maar wil eigenlijk ook niet aan de normale AD.
Verder zou je ms kunnen mediteren of ontspanningsoefeningen doen? Die zijn op internet makkelijk te vinden (vooral veel in het Engels, ik hoop dat je daar een beetje mee uit de voeten kunt), kijk bijvoorbeeld eens in de iTunes store naar gratis podcasts. Het is aangetoond dat met mediteren er bepaalde golven door je hersenen gaat die ontspannend werken...
Daarnaast zijn luisterboeken ms aan te raden? Heb je toch wat afleiding.
Sterkte! Groetjes, Bloem
Behalve magnesium en Carnitine gebruik ik niks.
Maar ja veel lezen op het internet is niet echt en optie. Luisteren ook niet
Doe alles even snel op de telefoon en daarna weer plat. Heb wel iets nodig op het moment om mijzelf wat rustiger en minder depri te krijgen. Dus denk toch dat ik het ga proberen een paar dagen.
Maar ja veel lezen op het internet is niet echt en optie. Luisteren ook niet

Doe alles even snel op de telefoon en daarna weer plat. Heb wel iets nodig op het moment om mijzelf wat rustiger en minder depri te krijgen. Dus denk toch dat ik het ga proberen een paar dagen.
- bellatordelux
- Gevorderd lid
Valeriaan hielp niet echt bij mij.
Moet zeggen dat ik na een pilletje vandaag ( van A. Vogel) het doom denken er wel wat af was. En ook wat minder malen.
Voelde me wel knetter vaag. Misschien zelfs wat meer dan voorheen maar het stil liggen ging beter. Weet nu niet of ik er mee door zal moeten gaan.
Ene kant wel andere kant niet.
Moet zeggen dat ik na een pilletje vandaag ( van A. Vogel) het doom denken er wel wat af was. En ook wat minder malen.
Voelde me wel knetter vaag. Misschien zelfs wat meer dan voorheen maar het stil liggen ging beter. Weet nu niet of ik er mee door zal moeten gaan.
Ene kant wel andere kant niet.
- bellatordelux
- Gevorderd lid