Dorst

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Arjen
Gevorderd lid

Dorst

Bericht door Arjen »

Hallo Tineke,

Het klinkt mij 'helaas erg bekend' in de oren, ik ben op die manier, bewust mijn diabeet zijn ontdekt, dus een test op bloedsuikerwaarde kan deze variant uitsluiten. Dat hoop ik voor je! :wink:
Arjen
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hallo tineke
het komt mij ook bekend voor
ook ik heb heel erg last van mijn ogen en neus
ook ik drink veel ik heb ook druppels voor mijn ogen maar het helpt niet
ik heb deze week een bloedsuiker onderzoek gehad
want ik viel iedere keer bijna flauw ook mijn vitamine b12 word nagekeken en mijn leverwaarde
ik moet nu wachten tot de uitslag
groetjes alie
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Ik wou ff laten weten dat ik geen dorst meer heb na inspanning.

Gevolg is, dat ik vergeet om te blijven drinken. Daar moet ik wel op blijven letten. Als je geen dorst hebt, vergeet je zoiets snel.

Eerder dronk ik toch al automatisch veel door de dag heen, door zoveel dorst.
nasa
Actief lid

Dorst!!!

Bericht door nasa »

samengevoegd.

Ik heb bijna altijd dorst. Dit vind ik ergggg vervelend. Dorst hebben is een vreselijk gevoel. Mijn mond heeft dorst maar ook mijn lichaam schreeuwt om water!
Vorige zomer is het erger geworden. Ik kan echt maar 3 liter water drinken per dag, meer krijg ik er niet in :D
Een stuk fruit eten helpt ook wat, een appel of mandarijntje.

Op school vul ik elke pauze mijn flesje water bij aan het drinkfonteintje. Da's dus om het uur dat ik even naar daar loop. De weg van en naar school probeer ik toe te komen met een halve liter.

Kan ik er iets aan doen? Ik weet dat ik aan de slag zou moeten gaan met m'n voeding (suikers laten...).
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur

Dorst!!!

Bericht door yarwen »

Ik heb ook continu dorst. Zelfs als ik 's nachts opsta om naar toilet te gaan moet ik drinken. Als ik het uitreken dan drink ik 4 à 5 liter per dag.
Een van de oorzaken is dat ik door vermoeidheid van de ademhalingsspieren continue hyperventileer. Hierdoor verlies ik veel vocht en heb dus veel dorst. Eigenlijk is het dus goed om zoveel te drinken. Een andere oorzaak is mijn snoepgedrag. Ik kan het maar niet laten...
Plaats reactie