HPU

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik vond nog een leuke link over HPU, ME/CVS en Candida.
http://www.pilliewillie.nl/main/artikel ... om.10.html
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Even afgezien van het HPU verhaal ben ook ik ervan overtuigd dat een dieet en voedingssupplementen een vereiste zijn om mogelijk te kunnen 'genezen' van ME/CVS. Ik denk dat het zonder dit sowieso niet lukt. Met dit is er een kans op verbetering, maar waarschijnlijk is voor 'genezing' ook nog een aanvulling hierop nodig.
Dit is het idee dat ik inmiddels voor mezelf heb geconstrueerd. Maar we zullen zien of dit ook blijkt te kloppen. Helaas weten we het allemaal niet zeker.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

HPU

Bericht door Daniel »

Shavonne schreef:@Daniel: Blijkt het echt zo, dat je niet zomaar een Candida infectie in de darmen krijgt? Daar ik dit zelf ook al eens heb gehad en dat ik dus ook erg moet opletten met wat ik eet.
Als dit echt zo is, dan weet ik hoe het mijn met immumsysteem gestelt is, bar slecht dan!.
Hoi Shavonne,
Als je een Candida infectie in je darmen hebt, dan lig je in het ziekenhuis. Bij een groot deel van de bevolking ikomt Candida in de darmflora voor, zonder daar last van te hebben. Maar een infectie is heel anders, dan groeit Candida ongeremd door, je darmen raken dan beschadigd.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Bij ME hebben wel degelijk een aantal mensen last van Candida. Het gaat ook vaak gepaard met bloedsuikerschommelingen Dat merk je als je vrij snel gaat trillen als je moet eten. De Candida kan door de slechte werking van het afweersysteem in het bloed komen ( in plaats van dat het in de darmen blijft) en geeft daardoor problemen.

Helaas is het niet de opplossing, maar meestal maar een klein stukje.
Tussen de normale staat en die Daniël beschrijft zit nog een heel gebied.
Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ok, ik begrijp het van de Candida.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Dat kan best zijn, maar zover ik weet is dit nooit bewezen.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Even nog over HPU. Ik was vanmorgen bij de h.a., hij is nog een "broekie". Hij had nog nooit van hpu gehoord!? Dat schiet op!
Ik heb met hem afgesproken dat ik zelf verder op onderzoek ging. Hij stond wel achter me en wil verder wel voor verwijsbrieven etc. zorgen.
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Karen schreef:Even afgezien van het HPU verhaal ben ook ik ervan overtuigd dat een dieet en voedingssupplementen een vereiste zijn om mogelijk te kunnen 'genezen' van ME/CVS. Ik denk dat het zonder dit sowieso niet lukt. Met dit is er een kans op verbetering, maar waarschijnlijk is voor 'genezing' ook nog een aanvulling hierop nodig.
Dit is het idee dat ik inmiddels voor mezelf heb geconstrueerd. Maar we zullen zien of dit ook blijkt te kloppen. Helaas weten we het allemaal niet zeker.
Ik weet het niet. Ik ben een paar jaar terug ook getest op HPU en er kwam uit dat ik het in lichte mate had ( ? ) en ook Candida. Heb maandenlang die depyrrol en andere pillen geslikt en op een suikervrij en toegevoegde stoffen-vrij dieet geleefd. En ja, ik voelde me toen een heel stuk beter, máár, in diezelfde tijd was ik gestopt met opleiding en stage dus ik had ook geen stress meer.
Bij mij staat en valt er ontzettend veel met stress.

Nu voel ik me ook heel goed terwijl ik vrij slecht eet. Maar ik ben veel meer stressbestendig doordat ik ook meer energie heb.
Dit is iets was in de laatste maanden stukje bij beetje en met af en toe een terugvalletje steeds beter is gegaan.
Ik weet niet hoe het komt. Het één hangt met het ander samen, maar ik denk dat het nooit alleen maar HPU of alleen maar candida is waardoor iemand niet meer kan functioneren.

Zo denk ik dus ook niet dat je alleen met een goed streng dieet weer kan genezen. Het helpt absoluut mee, iedereen is gebaat bij gezond eten zonder rotzooi, maar bij mezelf is het geen voorwaarde om een goede periode door te maken.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Hoi Biancavia. Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Het is idd heel persoonlijk voor wie wat helpt. Overigens heb ik het ook niet over een streng dieet gehad. Maar veel cvs-patienten reageren heel sterk op voeding en blijven daardoor steeds overprikkeld, waardoor er geen energie opbouw komt. Het was mij eigenlijk vooral opgevallen doordat mensen die 'genezen' of heel sterk verbeterd zijn allemaal 1 ding gemeen hadden en dat is het dieet, supplementen en nog wat aanverwante dingen.
Heb je enig idee waardoor het bij jou nu beter gaat? Alleen door het stoppen met je opleiding en stage? En zou het nog beter kunnen gaan als je toch gezonder zou eten?
Op welke manier ben je nu stress bestendiger? Wil ik ook!

Zoals je zegt, gezond eten is voor iedereen beter. Maar wat gezond is voor de 1, hoeft dit niet te zijn voor de ander.

Groetjes
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Toch vind ik het raar dat bij HPU en CVS vaker Candida voorkomt. Blijkbaar heb ik ook weer last van candida in de darmen, het zal er wel altijd zitten, maar nu dus weer erger.
Dus maar strenger opletten met eten en ik heb voedingssuplementen gekregen.
Toch ga ik me op HPU laten testen. Misschien heeft iedereen met CVS ook wel HPU, of misschien is het wel familie van elkaar, daar de klachten ook veel op elkaar lijken.
Gast

HPU

Bericht door Gast »

breda1958 schreef:
Onlangs heeft de HPU-patientenvereniging in combinatie met Medivera (het ME/CVS patientenbelangenfonds) onderzoek gedaan naar het effect van depyrrol op de verschillende HPU-klachten. Van de 310 mensen die reageerden, gaf 42 % aan in sterke mate minder vermoeid te zijn door het gebruik van depyrrol.


Miek
Onderwerp: Onderzoek naar Depyrrol - Rapport

Op basis van het rapport over het onderzoek naar Depyrrol is een compacte folder gemaakt ter verspreiding in bijv. wachtkamers etc, met de 2 belangrijkste pagina's en een verwijzing naar waar het rapport te vinden is.

Deze folder is te bekijken op: http://www.hpupatientenvereniging.nl/Folder.pdf

groet,
Miek
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

HPU

Bericht door Shavonne »

Dank je Miek voor de info! Ik wist niet dat Depyrrol een voedingssuplement was. Is het gewoon te koop? Of moet dit onder behandeling van een art gegeven worden?
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

HPU

Bericht door MacM »

http://www.derooderoos.com/catalog/prod ... d044d7386b

Het bestaat uit de mineralen zink, mangaan en 2 vormen van vitamine B6 (de bio-actieve Pyridoxaal-5 fosfaat en de standaard Pyridoxine-HCL). In de Plus-vorm zit ook nog magnesium.
Aangezien de B6 zo extreem hoog gedoseerd is, zou ik geen andere multi's erbij slikken.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

HPU

Bericht door Shavonne »

Dank je MacM! Gebruik je het zelf ook?
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

HPU

Bericht door Shavonne »

En bedankt voor de link. Zag al dat het middeltje dat ik bij de natuurarts kocht voor mijn darmen, €20,- goedkoper was!!!!!
De Depyrrol is ook niet duur zeg! Altijd de moeite waard om te proberen! Maar ik overleg eerst met de natuurarts, daar ik nu al 4 andere suplementen gebruik!
Plaats reactie