LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Op zondagmiddag 21 zal er weer een LDN brunch bij mij in de tuin zijn (midden van Nederland)
Mijn ortho arts zal ook weer van de partij zijn
Als er hier mensen zijn die daar belangstelling voor hebben zou ik dat graag horen (per pb?)

Afbeelding
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

Dag Greta,

Ik bedoel dat op de door verschillende labo’s / landen gebruikte maximumwaardes een verschil van 80 % zit, dat deze variëren van 1 tot een maximum van 5,

dus van 5 = 100 % tot 1 = 20 %, dat betekent een marge van 80 %, dit is toch niet medisch verantwoord.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

okay, daar zit wel wat in
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

als ik me niet vergis, hebben ze ook niet allemaal dezelfde methodes om bepaalde waardes te bepalen, en daar zal ook het verschil in ref.w. weg komen...?
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Van d eLDN yahoo group:

Hi,

Just thought I'd share some good news.

I originally started LDN two months ago for thyroid and alopecia. I never thought it would have any effect on my adrenals/pituitary problems as hadn't heard of that link.

I had a synacthen stimulation test for my cotisol etc just prior to starting LDN and the test cane back showing I had a problem there. As it was borderline the endo said I needed another test to confirm, after some more blood tests. The nhs, being a bit slow at times, took a few months to get my second synacthen test booked in. (I was to start HC if the test came back borderline again.) I'd been on LDN for two months by the time I had my second test. I've just got the results Andy results were absolutely fine, not even slightly borderline, but perfectly normal.

Long story short, LDN also cures adrenal fatigue apparently. I've done nothing else different in those two months and my kids are as stressful as ever, bless them.

Kate.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Het middel waar ze in onderstaand artikel naar zoeken kennen wij al:

http://www.kennislink.nl/publicaties/ge ... emt-kanker
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb het echt helemaal gehad met het achteruitgaan, bijna niks meer kunnen en heb daarom een afspraak gemaakt bij de welbekende otho arts. (die o.a. Greta ook heeft)

Omdat ik geen candida heb zou ik meteen moeten kunnen starten met LDN dat is wel heel fijn. Ik hoop ook dat ik via hem GcMaf kan krijgen.

Ik lees wel vaker iets over een vega test, is dat wel betrouwbaar? Het klinkt zo vaag.... :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Hij werkt wel met GcMaf maar volgesn mij alleen bij kankerpatienten
Maar wie weet...

Ik vind die vegatest zeker niet onbetrouwbaar, heb er al bizarre dingen bij meegemaakt
De Eerste keer dat ik het meemaakt had ik volgens de test last van het herpes virus
Waarop ik zei: dan heb je toch een koortslip?
Nou, dat heb ik nog nooit gehad hoor !
De volgende dag had ik voor het eerst van mij leven een koortslip :roll:

Janneke, vraag je ook om een cortisolspeekseltest?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Janneke, hebben ze bij jouw spierbiopsie ook getest op de ziekte "carnitine palmitoyltransferase II deficiency" of CPTII?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Dank je voor je antwoord!

Een cortisolspeekseltest, wat is dat???

Hoe werkt LDN?
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Nee dat denk ik niet.... wat is dat?

Hoe werkt LDN?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

@ Janneke:

http://www.fodsupport.org/cpt2.htm

Individuals with this disorder may be symptom-free until they are exposed to prolonged exercise, fasting, extremes in temperature, viral infection, sleep deprivation or general anesthesia during surgery. Even though the disorder is called an "adult-onset" disease, it has been reported in people of all ages including young children.

In the recent past, CPT II deficiency could only be diagnosed by biochemical analysis of a muscle biopsy. While this remains the best specimen for a definitive diagnosis, the enzyme's activity can also be measured in white blood cells and mutation screening can be performed for the common mutations in white blood cells or buccal (cheek) cells, both relatively noninvasive specimens.

However, there are specific treatment regimens for CPT II-deficient patients, including the administration of MCT Oil (medium-chain triglycerides) or carnitine that should be established on a case by case basis under the supervision of a metabolic physician and nutritionist. Patients should not try to treat themselves without the involvement of these professionals because they may have adverse or suboptimal effects from certain treatments.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

JannekeB schreef:Dank je voor je antwoord!

Een cortisolspeekseltest, wat is dat???
Een test om je bijnieren te checken
Veel mensen last hebben van zware vermoeidheid zouden last hebben van uitgeputte bijnieren

Via onderstaande link kun je dat alvast thuis testen:
http://joketeutefleut.blogspot.com/2011 ... ie-of.html
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Ik heb de afspraak al over 3 weken. Ik zat te denken dat ik tabletjes had overgenomen van iemand vorig jaar. Op candida ben ik negatief getest dus de verleiding is groot om alvast bij wijze van proef een lage dosering te proberen, 0.5 mg of zo..... Dan eet ik geen spinazie en drink ik geen melk. Dat moet toch kunnen?

Hoe werkt LDN?
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Hi Janneke,

Als het kan zou ik beginnen met 0,25 mg. Aangezien wij nogal heftig kunnen reageren op medicatie. en dan langzaam opbouwen.

Suc6,

T.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie